• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Daytona USA Twin Cab (Arcade)

Er gaat (bijna) niets boven een potje Daytona :D

Als puber spaarde ik 10 gulden en ging ik naar de arcade hal.
Een potje kostte 2 gulden, na 5 keer kon ik dus weer naar huis :'(

Nu kan ik echt oefenen, zo gaaf dat ik dit nu thuis heb en kan spelen zonder blut te raken :p


Alleen Player 2 heeft weer glitches aargghhhh...
Na de voltage aanpassing heeft het 2 uur ofzo goed gedraaid en opeens kwamen de glitches weer terug.
Voltage gecheckt, is gewoon stabiel op 5v.
Zucht... misschien toch de videobord of CPU bord kapot :(
 
Hier weer een update :)

Ik heb nu in totaal 5 stacks, na veel gedoe met testen heb ik 2 stacks werkend gekregen zonder problemen (vooralsnog) :p

Dit zijn de probleem stacks:

Probleem stack 1 (geen glitches, maar heel pixelachtig / ruis):
ulz7ARG.jpg

Dwy2vYp.jpg



Probleem stack 2 (glitches):
yQjqaWq.jpg



Probleem stack 3 (verzameling van alle kapotte PCB's):
4fdZDdf.jpg

ROM bord mist 1 chipje linksboven.
Communication board is wss kapot (linkt niet, scherm blijft op "checking network" staan).
CPU bord is kapot, krijg alleen een scherm vol met kleurtjes
GPU bord glitched (net als Probleem stack 1)




Goed nieuws is dat ik voorlopig wel normaal kan spelen met de twee werkende stacks :)
Alleen monitor 1 heeft nog een cap kit nodig en hopelijk lost dat het probleem op dat het scherm verticaal niet vult.


Verder ook nog wat geknutseld.
Bij de ventilator was 1 schroef afgebroken tijdens het losdraaien, die kreeg ik dus er niet meer uit, waardoor ik ook de ventilator er niet meer uit kreeg.
Gisteren de hele kooi maar eruit gehaald en toen de schroef eruit geboord.
Ventilator eruit gehaald, schoongemaakt en omgedraaid weer terug erin.
Nu klopt de airflow, lucht wordt zo naar voren geblazen en de ventilator aan de voorkant trekt de lucht weer eruit.


Om te voorkomen dat de PCB's in de kooi vol met stof gaat zitten, een plakje DustEND stoffilter voor de kooi geplakt.
En ook nog een DemciFLEX filtertje achterop, zodat er zo weinig mogelijk stof naar binnen wordt getrokken:
RXhPlX9.jpg

CtW3SIf.jpg



Ook twee nieuwe slotjes in de deurtjes geplaatst:
HDEik3N.jpg




En vandaag mijn E17 100v lampjes binnen gekregen!!!
IRbtKGV.jpg

V6NSHrR.jpg


Past perfect!
Sl2XIfR.jpg



En het werkt!!!


Mooi plaatje zo toch :)
EdU3c9G.jpg
 
Vandaag de cap kit gedaan!


Ik had echt 0% ervaring met solderen etc., ben daarom zowat 5 uur bezig geweest xD
Maar het is gelukt!!!


Hier de onbewerkte Nanao MS8-29FSG chassis uit de CRT monitor:
SwL7MXD.jpg





Toen voorzichtig begonnen met desolderen van de caps, bijna 30 stuks (enkele kon ik niet bij of vastgeplakt met witte spul :S, die maar gelaten).
Hier de caps die ik eraf kon krijgen:
hliGgn9.jpg





Alle nieuwe caps inmiddels erin en vast gesoldeerd:
UxzbVGJ.jpg





En de chassis met een boel nieuwe caps:
2fs2PT9.jpg



:D






En toen het spannende moment... nadat ie weer terug in was geplaatst en alles aangesloten... stroom erop......


En YES! WE HEBBEN BEELD:


4MHcLFI.jpg





En guess what!!!
Probleem met verticaal vullen direct opgelost!!! :D :D :D
 
Linker scherm had ik gisteren gelijk zo goed mogelijk ingesteld qua kleuren en contrast (zijn flink wat draaiknoppen en het is best lastig om de sweet spot te vinden).

Wanneer ik weer tijd heb, ga ik de rechter ook proberen beter in te stellen :)
Hopen dat het lukt, anders heeft de rechter wss ook een cap kit nodig.
 
Nadat ik de capkit van mijn Nanao MS8-29FSG heb geïnstalleerd, is het probleem opgelost dat het verticaal niet vulde.


Maar dit weekend viel me op dat het scherm niet helemaal scherp is, kleuren lopen een beetje over, check:


qAGPHGX.jpg



F6Av7TO.jpg



mzjhXSL.jpg



Dit probleem is voornamelijk aan de zijkanten, in het midden is het probleem bijna niet aanwezig.




Ik heb geprobeerd om dit op te lossen met de kleuren knoppen, maar tevergeefs.
Heb een beetje zitten googlen en waarschijnlijk is dit een "convergence" probleem en moet ik met de ringetjes gaan spelen op de "yoke".




Dus dat maar gedaan.


Ruim een uur later hebben de ringen meermaals 360 graden gedraaid, een stroomschok gekregen, overleeft en verder gegaan en dan uiteindelijk is dit de sweet spot:


m9BkEj4.jpg





Resultaat:


r1MSXSh.jpg




:D


Is nog niet perfect, maar het is zo al een stuk beter.
Wanneer ik hulp heb, kan ik gaan finetunen, in je eentje is het een behoorlijk lastige karwei (omdat je achter de monitor staat en het beeld dus niet goed kan zijn, ondanks een spiegel)
 
Ik heb de laatste paar weken meer stroom schokken gekregen dan afgelopen jaren, mijn lichaam begint er aan te wennen denk ik :p

J/K, ik heb idd geluk gehad, gelukkig zat ik er niet volop met mijn hand op de buis.
 
Rechter beeldscherm nog een beetje afgesteld en ik ben er nu klaar mee hoor.


Heeft uiteindelijk een fortuin gekost en heel veel tijd, maar ben er super blij mee!!!


dqfiqNl.jpg



H30GfFm.jpg



:D
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy [Arcade] Daytona USA 2 & Sega Rally Gaming 0
l3p Trip to USA Algemene Discussies 9
Source Bekijken van USA-only sites. Films / Movies 4
Jason Barrow 14mm OD - Twin Seal Hard Tube 90 Degree Compression Fitting HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
C Corsair Air Series AF120 LED Quiet Edition Wit Twin Pack, 120mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Rooneys [VERKOCHT] 3x Corsair SP120 Twin Pack, 120mm Verkocht 1
A waterblock voor deze grafische kaart MSI N660-TF-2GD5/OC Twin Frozr III GeForce GTX HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Cygnitr0n [Casemod] Raspberry Pi "Silent 4 Twin Cooler" Gallery & Build Logs 8
w4rlock NL-NSB Twin Asus Rampage III Gene HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
arwin74 [VERKOCHT] 2* MSI N470GTX Twin Frozr II Verkocht 8
Legendary1985 Waterblock voor MSI GTX680 4GB Twin Frozr Waterkoeling 2
LRAB Custom MSI 560Ti Twin-frozr II Fullcover block Cases en Modding 84
R Hoe de fans van de Twin Froxr II vervangen en voornamelijk, met welke? Overige Koeling 7
F Arctic Cooling Accelero Twin Turbo 6990 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
K [CLOSED] MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC Gesloten 2
R block voor MSI R6950 Twin Frozr III Advies Waterkoeling Setup 5
F Arctic cooling Twin Turbo II Handleidingen en Installatie Tips 1
H [REFUSED] Accelero Twin Turbo Verkocht 0
Wouzke MSI GTX 560 TWIN FROZR ii OC full cover block Waterkoeling 2
R Arctic Cooling Accelero Twin Turbo 6990 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
R MSI 5850 Twin Frozr II Advies Waterkoeling Setup 13
W EK GTX 580 backplate op een Twin Frozr kaart Cases en Modding 9
S Revoltec Ultra Bright Cold WHITE Light - 30cm TWIN set Cases en Modding 10
brazen Revoltec Ultra Bright Cold WHITE Light - 10cm TWIN set Cases en Modding 1
Thierry Mod-smart twin leds HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Sanders Revoltec Ultra Bright Cold UV Light - 10cm TWIN set HighFlow Product Reviews 8
Robin Arctic Cooling Accelero Twin Turbo HighFlow Computer Cooling Shop 3
S koelblokjes ac twin turbo laten los. Cases en Modding 13
M Arctic Cooling Accelero Twin Turbo en ati 4980 in Crossfire Hardware & Software 12
L Twin Turbo Overige Koeling 12
L Bestelling AC Accelero Twin Turbo HighFlow Testimonials / Shopreviews 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan