Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur
Zoals eerder vermeldt heb ik vroeger veel in arcade hallen gezeten en Daytona was naast Street Fighter mijn favoriet!
Wil al héél graag en best lang een Daytona cab (cabinet), maar nooit wat van gekomen door andere prioriteiten.
Maar nu werd ik getipt op een marktplaats advertentie die ik niet kon laten gaan xD
Na paar telefoontjes de knoop doorgehakt en vandaag ingepland om het te gaan ophalen.
Ik wilde de Daytona eigenlijk in de woonkamer, maar naast mijn Cross Desk en Vewlix helaas geen plek meer
Met mijn zolderkamer doe ik niks (zou ooit thuiskantoor worden, maar ik werk toch voornamelijk op de zaak of beneden, dus zolder staat nog steeds zo goed als leeg).
De Daytona USA Twin cab gaat dus op mijn zolder komen!
Helemaal leeggemaakt ter voorbereiding:
De trip gaat naar België, in een dorpje vlakbij Brugge.
Ten eerste een grotere bus gehuurd, ik zat te twijfelen tussen de Toyota Hiace of de Mercedes Sprinter.
Want onze HighFlow Citroën Berlingo is vééééél te klein
Voor de zekerheid maar de Sprinter genomen:
Super glad vanmorgen, maar gelukkig toch veilig aangekomen op plaats van bestemming
En hier staat ie dan, nog niet wetende dat ie uit elkaar wordt gehaald:
Het is in redelijk goede staat, maar heeft zeker werk en liefde nodig:
- Hoekjes van de kappen zijn kapot (binnenste niet, misschien dat ik de niet kapotte omruil voor de kapotte aan de zichtkant)
- Sigaretten afdrukken op 1 van de dashboards
- Stukje uit de stuur
- Stoel player 2 zit los en niet vast te zetten
- Monitor regel PCB (brightness, etc.) door mezelf tijdens verplaatsen lichtjes gebroken, hoop dat die het nog doet!
- Sleutels missen
- Lampen missen
- Speakertjes in dashboard zijn ingedrukt
- PCB 1: Als je naar rechts in een drift wilt gaan, stuurt ie opeens naar links :S
- PCB 2: Artifacts, foutjes in graphics
(volgens verkoper komt PCB problemen door de stof/zand op de PCB, ik hoop het...)
Goede dingen:
- Kappen zien nog redelijk goed uit, afgezien van de gebroken hoeken
- Schermen nauwelijks burn in (héél klein beetje bij "insert coin", en hopelijk doet de regel PCB het nog na mijn gekluns)
- Stoelen zien er ook goed uit, behalve dat 1 stoel niet goed vast zit
- Force Feedback doet het nog goed bij beide sturen
- Pedalen zijn in orde
- Afgezien van bovengenoemde, verder geen opvallende schade, krassen, deuken etc.
- Marque is nog helemaal gaaf, ik moet alleen nog lampen (race leader) en TL buizen (daytona) fixen.
Anderhalf uur bezig geweest met uit elkaar halen, trap beneden en de bus in.
Alles goed vastgezet en toen weer twee uur terug karren naar Rotterdam en hier zijn we dan op mijn oprit:
Er zat overigens een frkn kuub zand in de twee basis dingen, dafuq?!
Deze heeft 9 jaar bij de verkoper thuis gestaan, maar heeft dat ding daarvoor in een woestijn gestaan ofzo :S
Ben half uur bezig geweest om alle zand eruit te blazen en te stofzuigen.
En de uitdaging.......
Twee trappen omhoog, beide met een bocht... omg...
We waren met zijn tweeën 3 uur bezig geweest om alles boven te krijgen, he-le-maal ka-pot!!!
We dachten dat de basis het moeilijkste zou zijn, gezien gewicht en formaat, maar deze gingen nog relatief makkelijk.
Met de monitoren waren we eeecht lang bezig, bijna geen grip te krijgen, trede voor de trede, pfffffff
We hebben mijn trappen, muren, leuningen en ledematen beschadigd...
Maar als Daytona eenmaal draait, all worth it wahaha
We dachten dat we vanmiddag al konden spelen, dat zit er dus niet in xD
Vriend van mij had nog een bezoek aan familie gepland vanavond, ik moest nog naar een verjaardag, maar dat zit er ook niet meer in, echt kapot...
Drie uur, 3 paniekaanvallen en 3 zelfmoordpogingen later:
Zo ligt het er nu bij, ik kan nu even geen Daytona meer aanzien.
Het in elkaar zetten zal een andere dag gebeuren, wanneer ik weer hulp heb.
Ik vind het ook best lastig als noob, ook het instellen etc. is mij nog allemaal nieuw en moeilijk.
Hoop binnenkort hulp te vinden met het inelkaar zetten en fixen van de genoemde problemen ermee.
En dan eindelijk thuis te kunnen spelen, zonder tientallen euro's uit te geven elke keer hahaha
Zoals eerder vermeldt heb ik vroeger veel in arcade hallen gezeten en Daytona was naast Street Fighter mijn favoriet!
Wil al héél graag en best lang een Daytona cab (cabinet), maar nooit wat van gekomen door andere prioriteiten.
Maar nu werd ik getipt op een marktplaats advertentie die ik niet kon laten gaan xD
Na paar telefoontjes de knoop doorgehakt en vandaag ingepland om het te gaan ophalen.
Ik wilde de Daytona eigenlijk in de woonkamer, maar naast mijn Cross Desk en Vewlix helaas geen plek meer
Met mijn zolderkamer doe ik niks (zou ooit thuiskantoor worden, maar ik werk toch voornamelijk op de zaak of beneden, dus zolder staat nog steeds zo goed als leeg).
De Daytona USA Twin cab gaat dus op mijn zolder komen!
Helemaal leeggemaakt ter voorbereiding:
De trip gaat naar België, in een dorpje vlakbij Brugge.
Ten eerste een grotere bus gehuurd, ik zat te twijfelen tussen de Toyota Hiace of de Mercedes Sprinter.
Want onze HighFlow Citroën Berlingo is vééééél te klein
Voor de zekerheid maar de Sprinter genomen:
Super glad vanmorgen, maar gelukkig toch veilig aangekomen op plaats van bestemming
En hier staat ie dan, nog niet wetende dat ie uit elkaar wordt gehaald:
Het is in redelijk goede staat, maar heeft zeker werk en liefde nodig:
- Hoekjes van de kappen zijn kapot (binnenste niet, misschien dat ik de niet kapotte omruil voor de kapotte aan de zichtkant)
- Sigaretten afdrukken op 1 van de dashboards
- Stukje uit de stuur
- Stoel player 2 zit los en niet vast te zetten
- Monitor regel PCB (brightness, etc.) door mezelf tijdens verplaatsen lichtjes gebroken, hoop dat die het nog doet!
- Sleutels missen
- Lampen missen
- Speakertjes in dashboard zijn ingedrukt
- PCB 1: Als je naar rechts in een drift wilt gaan, stuurt ie opeens naar links :S
- PCB 2: Artifacts, foutjes in graphics
(volgens verkoper komt PCB problemen door de stof/zand op de PCB, ik hoop het...)
Goede dingen:
- Kappen zien nog redelijk goed uit, afgezien van de gebroken hoeken
- Schermen nauwelijks burn in (héél klein beetje bij "insert coin", en hopelijk doet de regel PCB het nog na mijn gekluns)
- Stoelen zien er ook goed uit, behalve dat 1 stoel niet goed vast zit
- Force Feedback doet het nog goed bij beide sturen
- Pedalen zijn in orde
- Afgezien van bovengenoemde, verder geen opvallende schade, krassen, deuken etc.
- Marque is nog helemaal gaaf, ik moet alleen nog lampen (race leader) en TL buizen (daytona) fixen.
Anderhalf uur bezig geweest met uit elkaar halen, trap beneden en de bus in.
Alles goed vastgezet en toen weer twee uur terug karren naar Rotterdam en hier zijn we dan op mijn oprit:
Er zat overigens een frkn kuub zand in de twee basis dingen, dafuq?!
Deze heeft 9 jaar bij de verkoper thuis gestaan, maar heeft dat ding daarvoor in een woestijn gestaan ofzo :S
Ben half uur bezig geweest om alle zand eruit te blazen en te stofzuigen.
En de uitdaging.......
Twee trappen omhoog, beide met een bocht... omg...
We waren met zijn tweeën 3 uur bezig geweest om alles boven te krijgen, he-le-maal ka-pot!!!
We dachten dat de basis het moeilijkste zou zijn, gezien gewicht en formaat, maar deze gingen nog relatief makkelijk.
Met de monitoren waren we eeecht lang bezig, bijna geen grip te krijgen, trede voor de trede, pfffffff
We hebben mijn trappen, muren, leuningen en ledematen beschadigd...
Maar als Daytona eenmaal draait, all worth it wahaha
We dachten dat we vanmiddag al konden spelen, dat zit er dus niet in xD
Vriend van mij had nog een bezoek aan familie gepland vanavond, ik moest nog naar een verjaardag, maar dat zit er ook niet meer in, echt kapot...
Drie uur, 3 paniekaanvallen en 3 zelfmoordpogingen later:
Zo ligt het er nu bij, ik kan nu even geen Daytona meer aanzien.
Het in elkaar zetten zal een andere dag gebeuren, wanneer ik weer hulp heb.
Ik vind het ook best lastig als noob, ook het instellen etc. is mij nog allemaal nieuw en moeilijk.
Hoop binnenkort hulp te vinden met het inelkaar zetten en fixen van de genoemde problemen ermee.
En dan eindelijk thuis te kunnen spelen, zonder tientallen euro's uit te geven elke keer hahaha