• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Daytona USA Twin Cab (Arcade)

Freddy

Administrator
Forumleiding
Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Zoals eerder vermeldt heb ik vroeger veel in arcade hallen gezeten en Daytona was naast Street Fighter mijn favoriet!


Wil al héél graag en best lang een Daytona cab (cabinet), maar nooit wat van gekomen door andere prioriteiten.


Maar nu werd ik getipt op een marktplaats advertentie die ik niet kon laten gaan xD


Na paar telefoontjes de knoop doorgehakt en vandaag ingepland om het te gaan ophalen.


Ik wilde de Daytona eigenlijk in de woonkamer, maar naast mijn Cross Desk en Vewlix helaas geen plek meer :(


Met mijn zolderkamer doe ik niks (zou ooit thuiskantoor worden, maar ik werk toch voornamelijk op de zaak of beneden, dus zolder staat nog steeds zo goed als leeg).
De Daytona USA Twin cab gaat dus op mijn zolder komen!


Helemaal leeggemaakt ter voorbereiding:
Gqp2prY.jpg



De trip gaat naar België, in een dorpje vlakbij Brugge.


Ten eerste een grotere bus gehuurd, ik zat te twijfelen tussen de Toyota Hiace of de Mercedes Sprinter.
Want onze HighFlow Citroën Berlingo is vééééél te klein :sarc:
Voor de zekerheid maar de Sprinter genomen:


KUYPVx6.jpg



Super glad vanmorgen, maar gelukkig toch veilig aangekomen op plaats van bestemming :)
En hier staat ie dan, nog niet wetende dat ie uit elkaar wordt gehaald:


7mCigYX.jpg



Het is in redelijk goede staat, maar heeft zeker werk en liefde nodig:
- Hoekjes van de kappen zijn kapot (binnenste niet, misschien dat ik de niet kapotte omruil voor de kapotte aan de zichtkant)
- Sigaretten afdrukken op 1 van de dashboards
- Stukje uit de stuur
- Stoel player 2 zit los en niet vast te zetten
- Monitor regel PCB (brightness, etc.) door mezelf tijdens verplaatsen lichtjes gebroken, hoop dat die het nog doet!
- Sleutels missen
- Lampen missen
- Speakertjes in dashboard zijn ingedrukt
- PCB 1: Als je naar rechts in een drift wilt gaan, stuurt ie opeens naar links :S
- PCB 2: Artifacts, foutjes in graphics
(volgens verkoper komt PCB problemen door de stof/zand op de PCB, ik hoop het...)


Goede dingen:
- Kappen zien nog redelijk goed uit, afgezien van de gebroken hoeken
- Schermen nauwelijks burn in (héél klein beetje bij "insert coin", en hopelijk doet de regel PCB het nog na mijn gekluns)
- Stoelen zien er ook goed uit, behalve dat 1 stoel niet goed vast zit
- Force Feedback doet het nog goed bij beide sturen
- Pedalen zijn in orde
- Afgezien van bovengenoemde, verder geen opvallende schade, krassen, deuken etc.
- Marque is nog helemaal gaaf, ik moet alleen nog lampen (race leader) en TL buizen (daytona) fixen.




Anderhalf uur bezig geweest met uit elkaar halen, trap beneden en de bus in.


gWo9t5r.jpg





Alles goed vastgezet en toen weer twee uur terug karren naar Rotterdam en hier zijn we dan op mijn oprit:


mRoOUDe.jpg





Er zat overigens een frkn kuub zand in de twee basis dingen, dafuq?!
Deze heeft 9 jaar bij de verkoper thuis gestaan, maar heeft dat ding daarvoor in een woestijn gestaan ofzo :S


Ben half uur bezig geweest om alle zand eruit te blazen en te stofzuigen.






En de uitdaging.......


om4hRp9.jpg



Twee trappen omhoog, beide met een bocht... omg...




We waren met zijn tweeën 3 uur bezig geweest om alles boven te krijgen, he-le-maal ka-pot!!!
We dachten dat de basis het moeilijkste zou zijn, gezien gewicht en formaat, maar deze gingen nog relatief makkelijk.
Met de monitoren waren we eeecht lang bezig, bijna geen grip te krijgen, trede voor de trede, pfffffff
We hebben mijn trappen, muren, leuningen en ledematen beschadigd...
Maar als Daytona eenmaal draait, all worth it wahaha


We dachten dat we vanmiddag al konden spelen, dat zit er dus niet in xD
Vriend van mij had nog een bezoek aan familie gepland vanavond, ik moest nog naar een verjaardag, maar dat zit er ook niet meer in, echt kapot...


Drie uur, 3 paniekaanvallen en 3 zelfmoordpogingen later:


USzUaet.jpg



WctvuC5.jpg



fceqQ1R.jpg



PtQ6nVx.jpg



VfcGg9U.jpg



a4r2SQJ.jpg



tSku9kd.jpg





Zo ligt het er nu bij, ik kan nu even geen Daytona meer aanzien.


Het in elkaar zetten zal een andere dag gebeuren, wanneer ik weer hulp heb.
Ik vind het ook best lastig als noob, ook het instellen etc. is mij nog allemaal nieuw en moeilijk.
Hoop binnenkort hulp te vinden met het inelkaar zetten en fixen van de genoemde problemen ermee.
En dan eindelijk thuis te kunnen spelen, zonder tientallen euro's uit te geven elke keer hahaha
 
Ondertussen heb ik afgelopen dagen elke avond wel even Assepoester zitten uithangen.
Volgens mij heb ik een lichte vorm van OCD, ik moet alles echt zo schoon mogelijk krijgen :p :p :p


Hier wat plaatjes, voelt goed aan dat het schoon is hahaha
(helaas geen before pics gemaakt, maar geloof me, het was ééééécht ranzig :S )


klrzWlX.jpg



w1NwNWb.jpg



rQzQJDQ.jpg



LqwXnVn.jpg



s5WPoBW.jpg
 
Vandaag even verder gegaan met de stoelen, nasty shit onder de stoelen:


Q3x7aJd.jpg



ff snel stofzuiger en doekje overheen, stuk beter zo, maar ze hebben frisdrank geknoeid ofzo, rechtsonder moet flink geboend worden :S


QvD98J6.jpg



Stoel nummer 2 zit merkbaar los, de rails zijn helemaal rechtgebogen en klemt niet meer goed:


H3VUYty.jpg

ilx1o0j.jpg





Ook is de frame waaraan de rails vastzitten een keer gebroken geweest, vast gelast en nu is het zo te zien weer gebroken:


r9UYarR.jpg



Vandaar dat de stoel zo los zat.

Moet nu ff checken waar ik vervangende rails en onderstel kan verkrijgen...
 
Vandaag met wat maten de boel in elkaar gezet :D


Plaatjes!!!




Monitor 1 op de basis gezet:


ksaSzTs.jpg

jMyyV7O.jpg





Monitor 2 ook op de basis en de twee cabs aan elkaar gezet.
Stroom erop en YES, we hebben nog steeds beeld, ondanks dat gekluns op de trappen haha!


8uSDieC.jpg

Xys3sDj.jpg





De lampenkap op de cabs en i.v.m. gebrek aan 100v TL buizen, gewoon een 5 meter LED strip erin. Als het goed is moet dat ook voldoende licht geven.


yt7WtVK.jpg





Niet slecht!


rHScY0r.jpg







En op zijn plekkie in zijn hoekje:


0IU9Grd.jpg



xr12OCW.jpg





Een maat heeft de gebroken balk van de stoel gelast, weer een probleem minder :)
Ik wacht nog op nieuwe rails voor onder de stoel, zodat deze stoel weer in afstand te regelen is en kan ik stoel nummer 2 ook monteren.






Maar we kunnen helaas nog niet spelen :(
Dit zijn de problemen.


Player 1:
- Stuurt automatisch naar rechts (je moet naar links sturen om recht te rijden).
- Je kan niet driften, auto rijdt vangrail in.
- Beeldscherm is klein en kleuren kloppen niet helemaal, dit moet als het goed is nog in te stellen zijn (heb aan de knoppen gedraaid, is helaas erger geworden en krijg het niet meer gefixed :p)
- Voor de rest doet ie het denk ik gewoon prima


Player 2:
- Glitches (auto ineens in de hemel en zakt dan opeens door de grond, achtergrond wordt voorgrond en dat soort rare dingen :p)
- Auto crashed uit het niets, je bent aan het rijden en opeens maak je dubbele salto's
- Verder is alles goed, beeldscherm mooi afgesteld en stuurt ook goed
 
Laatst bewerkt:
Even samenvatten:

-player 1 kan nauwelijks degelijk racen.
-player 2 kan op elk moment crashen of uit de lucht vallen.

Maar verder doen ze het gewoon "prima" :hmm Wat een optimisme heeft Freddy toch :lol:
 
Even samenvatten:

-player 1 kan nauwelijks degelijk racen.
-player 2 kan op elk moment crashen of uit de lucht vallen.

Maar verder doen ze het gewoon "prima" :hmm Wat een optimisme heeft Freddy toch :lol:

Huhuh.... verder is alles goed?
Ik weet niet of je dit hardop moet zeggen op het moment dat er iemand bij je in de auto stapt Freddy.


hahaha ja er komt echt vet veel bij kijken, geluid, rem, gas, voltage regelaars, tientallen printplaten etc.
En dit ding is al 20 jaar oud, er kan dus heel veel kapot zijn/gaan.
Voor zo'n oud ding zijn de problemen die ik ermee heb relatief niet "veel" :)

Kan je de stuurpin niet zo bijdraaien dat als hij neutraal staat, toch recht is?

Ik heb de handleiding erbij opgezocht er zijn twee potmeters die je moet instellen (als ik het goed begrijp).
De potmeter op het stuur zelf (wat ook ingame effect heeft) en een potmeter op de forcefeedback printplaat (drive board).
Dit weekend zal ik maar es gaan pielen met de potmeter op het stuur (bovenste tandwiel op plaatje hieronder).
De potmeter op de printplaat staat goed, die heeft met een klein displaytje de juiste waarde aan.


pp2DNQp.jpg


dZqWPZS.jpg




De monitor handleiding ook bijgezocht, monitor heeft 26 knoppen om het beeld goed in te stellen, omg... dat wordt puzzelen.
 
Stuur probleem opgelost!


De VR was gewoon kapot :(
Met de stuur op schoot de VR proberen af te stellen, maar de auto wilde gewoon niet recht vooruit rijden (of naar links, of naar rechts).


Gelukkig had ik nog een reserve stuur liggen die ik laatst had opgehaald :)
Die eraan gehangen en daarmee speelt het perfect!
Gezien dat stuur wel helemaal gaar is, daarvan alleen deze eruit gehaald:
EeOCkwJ.jpg



En het vervangen bij de originele stuur en Player 1 speelt nu perfect yeeeyyyy :D


Alleen beeldscherm krijg ik niet voor elkaar, heb echt lang zitten pielen maar het scherm wilt verticaal niet vullen.
(wanneer ik de knop voor de "V size" hoger wil draaien, gaat de beeld scrollen)






Player 2 is helaas niet te spelen met al die glitches.
Ik had nog twee andere voedingen liggen en die allebei getest.
Met eentje krijg ik gelijk "RAM error" en met de andere dezelfde problemen als de eerste voedingen, dus ook glitches.


Hier wat filmpjes :)






 
Bij Player 2 alle printplaten/borden eruit gehaald.
Weet ik nu wat de video, cpu, rom en communication borden zijn :D
Maar omg, wat was het videobord vies zeg, een héél dikke laag zwarte stof erop!
Ook aan de onderkant, de soldeerpunten zag je gewoon niet meer:


BCUD1jp.jpg





Met mijn ED500 Duster :D alle borden schoongeblazen en weer terug gezet.
Het glitched nu een STUK minder!!!
Het is nu eigenlijk zo zelfs speelbaar hahah, heel af en toe een glitch nu, maar je kan nu tenminste een potje afrijden :)


Probleem is misschien de voeding, heb gelezen dat Daytona heel gevoelig is voor voltage wijzigingen.
Ben helaas mijn multimeter kwijt, net wanneer je het nodig hebt is het opeens niet meer te vinden :sarc:
Maar goed, met zijn tweeën spelen is voorlopig zo best te doen.



Nog zitten pielen om het scherm goed te krijgen.
Probleem is dus wanneer ik de "V size" groter laat worden om verticaal het beeld te vullen, krijg ik dit:


IpcJqbS.jpg



De onderkant "verdwijnt" en er komt een felle streep voor in de plaats, alsof de streep het einde is van de monitor.
Ik mis dan dus een stuk beeld (insert coin zie je dan bijvoorbeeld niet meer).


Enige instelling om alles op beeld te hebben is de vertical size verkleinen tot de onderkant weer zichtbaar is (en de felle streep weg is).


Ik speel nu dus zo:
K5zGWyn.jpg

Bijna 16:9 formaat :p Maar heb die zwarte balken boven en onder toch liever weg hehe


Misschien kan ik dit oplossen met een 'cap kit' :


Oei... ik heb niet zoveel ervaring met solderen etc. dit gaat wss boven mijn petje :p
Nog even over nadenken :)
 
Ik heb een nieuwe multimeter besteld, kan het echt niet meer vinden aarggghh :p
Verder een soldeerstation, soldeer tin, soldeer pomp, soldeer puntjes etc. en een cap kit voor mijn type monitor.
Ik ga de uitdaging aan! :D
 
Gisteren mijn Promax Multimeter PRX-FP2B binnen en gemeten:


w1coukk.jpg



Stond dus veels te hoog!!!
De V4 knop is voor de PCB, deze voorzichtig terug gedraaid naar 5,05V.
De V2 aan buitenkant gemeten, stond op 5,25V, deze teruggedraaid naar 5,17v (dit stond ook bij Player 1 welke perfect draait).
En guess what!!! Geen glitches meer!!!
Iig, voor een ongeveer kwartier lang. :D
Ik heb goede hoop dat Player 2 nu perfect draait.


Nu alleen nog de chassis van Monitor 1 fixen en we kunnen lekker spelen :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy [Arcade] Daytona USA 2 & Sega Rally Gaming 0
l3p Trip to USA Algemene Discussies 9
Source Bekijken van USA-only sites. Films / Movies 4
Jason Barrow 14mm OD - Twin Seal Hard Tube 90 Degree Compression Fitting HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
C Corsair Air Series AF120 LED Quiet Edition Wit Twin Pack, 120mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Rooneys [VERKOCHT] 3x Corsair SP120 Twin Pack, 120mm Verkocht 1
A waterblock voor deze grafische kaart MSI N660-TF-2GD5/OC Twin Frozr III GeForce GTX HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Cygnitr0n [Casemod] Raspberry Pi "Silent 4 Twin Cooler" Gallery & Build Logs 8
w4rlock NL-NSB Twin Asus Rampage III Gene HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
arwin74 [VERKOCHT] 2* MSI N470GTX Twin Frozr II Verkocht 8
Legendary1985 Waterblock voor MSI GTX680 4GB Twin Frozr Waterkoeling 2
LRAB Custom MSI 560Ti Twin-frozr II Fullcover block Cases en Modding 84
R Hoe de fans van de Twin Froxr II vervangen en voornamelijk, met welke? Overige Koeling 7
F Arctic Cooling Accelero Twin Turbo 6990 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
K [CLOSED] MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC Gesloten 2
R block voor MSI R6950 Twin Frozr III Advies Waterkoeling Setup 5
F Arctic cooling Twin Turbo II Handleidingen en Installatie Tips 1
H [REFUSED] Accelero Twin Turbo Verkocht 0
Wouzke MSI GTX 560 TWIN FROZR ii OC full cover block Waterkoeling 2
R Arctic Cooling Accelero Twin Turbo 6990 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
R MSI 5850 Twin Frozr II Advies Waterkoeling Setup 13
W EK GTX 580 backplate op een Twin Frozr kaart Cases en Modding 9
S Revoltec Ultra Bright Cold WHITE Light - 30cm TWIN set Cases en Modding 10
brazen Revoltec Ultra Bright Cold WHITE Light - 10cm TWIN set Cases en Modding 1
Thierry Mod-smart twin leds HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Sanders Revoltec Ultra Bright Cold UV Light - 10cm TWIN set HighFlow Product Reviews 8
Robin Arctic Cooling Accelero Twin Turbo HighFlow Computer Cooling Shop 3
S koelblokjes ac twin turbo laten los. Cases en Modding 13
M Arctic Cooling Accelero Twin Turbo en ati 4980 in Crossfire Hardware & Software 12
L Twin Turbo Overige Koeling 12
L Bestelling AC Accelero Twin Turbo HighFlow Testimonials / Shopreviews 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan