Draad tappen en de eerste goodies die binnen komen.
De benodigdheden van de dag:
Draadtap set
Draadtap in mijn geval UNC 6-32 maar M3 M4 & M5 worden ook in pc's gebruikt.
Een priem
Hamer
Boor
Foam
Klemmen. Ja het is de MacGyvertape voor modders.
Geld op de bank
Als eerste UNC 6-32 draadtap vinden is een drama in Nederland. Ja het is een "universele" maat maw alleen in de states gebruiken ze het
Uiteindelijk wel een tent kunnen vinden maarja 12 euro voor 1 draadtap is niet goedkoop.
Hooray for
boobies goodies (Aquatuning). Nouja de
Fans mogen duidelijk zijn. Het zijn Scythe Gentle Typhoon van 1450 rpm.
Een mini fan controller. (ja puur voor minder kabels te hoeven gebruiken.
Duimschroeven deze zijn ALTIJD UNC 6-32 in draad vandaar
Molex verlengkabel om van de mini fancontroller naar de Molex Splitter te gaan.
Moar goodies van een andere tent in dit geval
Highflow. Rubber trim en ook fan rubbers.
Vandal switches
I like
Sata expansie kabels. je kan ze zelf maken maar dit is net zo duur.
zo en nu het echte werk. Iets 140 gaten draadtappen. Er zijn leukere dingen te doen. Daarnaast heb ik ook al de gaten in de aluminium platen gemaakt niet dat dat zo heel bijzonder is maar die kom je in een andere foto nog wel tegen
Mijn werkwijze... eigenlijk heel simpel Leg de plaat alu op de kast en meet de plekken af waar je je taps wilt hebben. Gebruik je priem om een deuk te maken zodat je makkelijker kan boren. Natuurlijk wel de boel klemmen. en boor een gat die iets kleiner is als je tap voor UNC 6-32 heb ik dacht ik een 3 boor gebruikt. Testen op iets anders is handig.
Als je je gat geboord heb moet je natuurlijk nog gaan tappen. Ik had echt zoiets van WTF hoe gaat dit maar is kinderlijk eenvoudig. Gewoon de juiste draadtap invoeren. Even in de olie dompelen want dan gaat het allemaal wat makkelijker en rechtop (wel belangrijk) en rustig draaien. Bij enige weerstand even een slagje terug gaan en opnieuw gaan. Desnoods opnieuw nat maken met olie.
Vervolgens met een 4 de gaten in de aluminium plaat groter maken en klaar is Hakker. Ok het kost je wel een dag in dit geval maar jullie snappen wat ik bedoel.
Nouja na werk kom bier en na bier komt..... juist na neit veel meer dus heb ik alleen nog wat gedaan aan de onderkant van de hddracks en dat is Foam op maat gesneden en de HDD rack houders vastgezet. Afmeten natuurlijk op de makkelijke manier gewoon in de hddrack stoppen en aftekenen. Scheelt je een kwartier meten
In het volgende deel:
HDD kasten afbouwen.