• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Databeest

daarnaast als je het goed bekijkt wordt alles minimaal van 2 zijden gelijmt de U profielen zelf net als de aan de platstaaf/rechthoekstaaf.
Daarnaast dien je het heel goed te drogen en moet je niet te zuinig met het spul omgaan :) In de kast zit uiteindelijk iets van 3 tubes in dat is dus ongeveer 72ml als ik het goed heb en dat is aardig wat.

De verbindingen zijn heel sterk en ja ik heb het geprobeert om er 1 los te krijgen. Van de 3 (ik had een losse van 4 gemaakt) kreeg ik er uiteindelijk 1 los maar daar moest ik aardig wat moeite voor doen. Daarbij moet ik ook zeggen dat hij aan de achterkant bv ook niet vast zat.

Ik was er in het begin ook huiverig over maar het laat echt niet meer los zeker niet als je ziet hoe het uiteindelijk wordt.

Wacht maar tot het volledig is uitgehard, dan heb je best kans dat het snel loslaat. Het wordt dan vrij broos en laat los. (zeker als het op een plat stuk is waar het niet goed op kan hechten. (of heb je de delen die gelijmd zijn heel grof opgeschuurd?

Ik had een aantal L profielen in mijn HTPC vastgezet met hetzelfde spul en ondanks dat er maar weinig gewicht op kwam, liet het na een paar weken al los.

Ikzelf heb voor mn buitenkant ook metaallijm gebruikt, tot nu toe nog behoorlijk stevig.

Beide kanten die verlijmd zijn, heb ik met een kraspen bewerkt, dus zaten behoorlijk diepe krassen in.
Dan krijg je zeg maar ruw op ruw metaal.
Ben benieuwd

Ik snap echt niet waarom jullie allemaal metaallijm gebruiken. (Sommigen zelfs met verf/poedercoat nog op de te lijmen delen :) )
Pak gewoon standaard montagekit (wat OOK voor metaal/metaal bedoeld is)
Dit wordt al tientallen jaren steeds verbeterd en zit vast als een huis.

Creatief met lijm deel 2

De benodigdheden van de dag:
2 componenten lijm metaal gebaseerd
klemmen
schuurpapier
een zaag
een vijl
een Dremel
Tochtstrips

IMG_0389.jpg

Ja we zijn weer bezig met meer lijmen en meer klemmen.
IMG_0392.jpg

IMG_0401.jpg

IMG_0403.jpg

Nog meer klemmen & klemmen. Jaja mensen dat zijn IDE schijven die als mal dienen om de afstand te bepalen in de breedte. Gelukkig hebben ze een paar dingen gestandardiseerd met PC's al is niet alles zo handig gedaan qua standardisatie maar daar komen we later nog wel op.
IMG_0404.jpg

En zo ziet een hdd rack er bij mij dan uit. Ik moet alleen vermelden dat ik op de hoeken ook nog hoek danwel L profielen heb gebruikt om het geheel bij de hoeken nog sterker te maken zodat het ook absoluut niet los zal kunnen laten ;)

IMG_0413.jpg

meer zagen in dit geval een 15x15mm buis gezaagd in dit geval is de grote ongeveer 29,5 cm en de bovenste ongeveer 23-24 cm de lengte maakte niet zoveel uit. Ook weer vastgelijmt natuurlijk. Ik zou hier natuurlijk ook een 30x15 buis voor kunnen gebruiken maar daar was moeilijker aan te komen.
Nou ja de kanten van de lange stukken schuin afdremelen en bij vijlen zodat je later kan schroeven.
IMG_0414.jpg

Aangezien ik het idee had om de hdd rack zwevend te maken dus los erop te kunnen zetten tegen demping ben ik maar eens gaan zoeken voor een idee om er rubber tussen te stoppen. Ik kwam uit bij tochtstrippen. 1 van foam voor bovenop en aan de zijkanten zitten P strips.
Ik moet zeggen een geslaagd idee want uitendelijk klemt het goed met een strip aan beide kanten en je heb toch demping.

In het volgende deel:
draad tappen en de eerste goodies die binnen komen.

Laatst bewerkt:
Draad tappen en de eerste goodies die binnen komen.

Draadtap set
Draadtap in mijn geval UNC 6-32 maar M3 M4 & M5 worden ook in pc's gebruikt.
Een priem
Hamer
Boor
Foam
Klemmen. Ja het is de MacGyvertape voor modders.
Geld op de bank ;)

Als eerste UNC 6-32 draadtap vinden is een drama in Nederland. Ja het is een "universele" maat maw alleen in de states gebruiken ze het ;)
Uiteindelijk wel een tent kunnen vinden maarja 12 euro voor 1 draadtap is niet goedkoop.

IMG_0420.jpg

Hooray for boobies goodies (Aquatuning). Nouja de Fans mogen duidelijk zijn. Het zijn Scythe Gentle Typhoon van 1450 rpm.
IMG_0421.jpg

Een mini fan controller. (ja puur voor minder kabels te hoeven gebruiken.
IMG_0422.jpg

Duimschroeven deze zijn ALTIJD UNC 6-32 in draad vandaar ;)
IMG_0423.jpg

Molex verlengkabel om van de mini fancontroller naar de Molex Splitter te gaan.
IMG_0427.jpg

Moar goodies van een andere tent in dit geval Highflow. Rubber trim en ook fan rubbers.
IMG_0428.jpg

Vandal switches :) I like
IMG_0429.jpg

Sata expansie kabels. je kan ze zelf maken maar dit is net zo duur.
IMG_0416.jpg

zo en nu het echte werk. Iets 140 gaten draadtappen. Er zijn leukere dingen te doen. Daarnaast heb ik ook al de gaten in de aluminium platen gemaakt niet dat dat zo heel bijzonder is maar die kom je in een andere foto nog wel tegen ;)
Mijn werkwijze... eigenlijk heel simpel Leg de plaat alu op de kast en meet de plekken af waar je je taps wilt hebben. Gebruik je priem om een deuk te maken zodat je makkelijker kan boren. Natuurlijk wel de boel klemmen. en boor een gat die iets kleiner is als je tap voor UNC 6-32 heb ik dacht ik een 3 boor gebruikt. Testen op iets anders is handig.
IMG_0417.jpg

Als je je gat geboord heb moet je natuurlijk nog gaan tappen. Ik had echt zoiets van WTF hoe gaat dit maar is kinderlijk eenvoudig. Gewoon de juiste draadtap invoeren. Even in de olie dompelen want dan gaat het allemaal wat makkelijker en rechtop (wel belangrijk) en rustig draaien. Bij enige weerstand even een slagje terug gaan en opnieuw gaan. Desnoods opnieuw nat maken met olie.
Vervolgens met een 4 de gaten in de aluminium plaat groter maken en klaar is Hakker. Ok het kost je wel een dag in dit geval maar jullie snappen wat ik bedoel.
IMG_0426.jpg

Nouja na werk kom bier en na bier komt..... juist na neit veel meer dus heb ik alleen nog wat gedaan aan de onderkant van de hddracks en dat is Foam op maat gesneden en de HDD rack houders vastgezet. Afmeten natuurlijk op de makkelijke manier gewoon in de hddrack stoppen en aftekenen. Scheelt je een kwartier meten :p

In het volgende deel:
HDD kasten afbouwen.

Laatst bewerkt:
HDD kasten afbouwen.

Decoupeerzaag
Een priem
Hamer
Boor
Klemmen
M4x40 schroeven
M4 bouten
M4 sluitringen

IMG_0418.jpg

Niet zo bijzonder allemaal vandaag. Men neemt een mal van een 240mm radiator en en knip het netjes zodat je het kan aftekenen op de alu plaat.
Priem om een deukje te maken zodat de boor niet alle kanten op vlieg, de gaatjes boren en natuurlijk met de decoupeerzaag de 120mm gat zagen... tenzij je 60 euro ofzo voor een 120mm boor wil uitgeven.
IMG_0419.jpg

IMG_0424.jpg

Ja hier komt de voorliefde voor duimschroeven aanzetten :)
IMG_0425.jpg

Close-up van de 2 fans met de kleine fancontroller (wegen gebrek aan betere benaming want je kan ook een led van stroom voorzien).
IMG_0436.jpg

De kleine gaatjes zijn M4 en om de fans op te hangen gewoon M4x40 schroeven met ringen en een bout gebruiken. Simpel en effectief. Je ziet tevens de aangeschafte fanguards. Netjes in de alu thema ;)
IMG_0437.jpg

De binnenkant zonder de HDDrack erin maar in princiepe klaar want de HDD rack is zwevend om het zo te zeggen
IMG_0438.jpg

In het volgende deel:
De grote kast

Laatst bewerkt:
Gewone kast bouwen

Decoupeerzaag
Een priem
Hamer
Boor
Klemmen
Potlood
Schaar
Plakband
papier en een printer

IMG_0440.jpg

de mallen van papier.
IMG_0430.jpg

Als eerst maar eens 2 gaatjes boren in de frontpanel voor de power en reset knoppen. Eerst even een deukje met de priem en daarna pas boren anders vlieg je alle kanten op ;)
Daarna het laatste beetje bijvijlen met de drempel aangezien ik 1 mm speling had met de knoppen.
IMG_0433.jpg

Vervolgens de achterkant gedaan met 3x meten en dan pas zagen. Je ziet de donor tray al zitten en dat scheelt een hele hoop werk :)
IMG_0434.jpg

Nog meer fan gaten met de mesh ervoor. Nu even zonder fans vastgezet maar als ik wil zou ik het kunnen waterkoelen
IMG_0439.jpg

De kast opstelling zoals hij ongeveer gaat worden.
IMG_0450.jpg

Houder gemaakt voor het moederbord zodat de boel niet kan buigen als het volgepropt zit.
IMG_0446.jpg

Je kan tevens het gat naar beneden al zien die ik heb gemaakt hierover zal ik later wat meer vertellen omdat ik nog geen goeie foto ervan heb
IMG_0447.jpg

De kabels van de power en reset switch voor de rest eigenlijk niet zo bijzonder.
IMG_0453.jpg

En de knoppen als ze aan zijn. Niet al te felle led licht precies zoals ik het wil.

In het volgende deel:
meer spul.....

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan