• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Data opslag centrale PC

hjber

Member
He Highflowers :)

Ik ben in de vakantie weer een beetje mijn opslag systeem aan het omgooien, maar weet nog niet precies hoe ik het wil.

Hij wordt nu gebruikt voor: Downloaden, Films afspelen, Gamen, Videobewerking... Maar ik wil er ook foto's e.d. op backuppen. Nu wil ik ook een netwerk folder, zodat de mensen in huis ook bij de films kunnen, zodat ik die niet telkens handmatig hoef door te geven.

wat ik nu heb: 2TB disk seagate, 750gb spinpoint F1, 40gb intel SSD.

- Ik zou nu graag een snelle config willen voor videobewerking, gezien hier met redelijke hoeveelheden data wordt gewerkt.
- Ook wil ik een zeer veilig backup syteem voor foto's en schoolwerk.
- Daarnaast nog grote opslag voor films e.d.

Ik heb niet echt een budget in gedachte, maar wil er niet idioot veel aan uitgeven. Graag zou ik een redelijke prijs/ kwaliteit verhouding willen.
 
Zorg dan minstens voor een raid 10. Je hebt al 1x 2 dezelfde schijven, koop er nog 2 wn zet die in raid 10 (is mirror en striped). Je kan dan niet alleen snel zijn, maar ondertussen ook veilig werken.

Netwerkschijf kan je gewoon maken door map of de hele schijf te delen. Invullen welke gebruikers erop mogen en welke niet. Klaar, lijkt mij :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Bedankt voor 't advies. Ik heb alleen niet al 2 dezelfde HDD's.

Ik zat zelf ook nog even te denken en een netwerk schijf in andere ruimte leek mij het meest veilig. Dus als ik 1 HDD koop en 1 netwerk HDD en die dan mirror. Verder iets van 2x2TB in raid 0 voor films? of 4x1TB?

Of is een aparte server misschien idee. Gezien mijn i7 altijd redelijk wat stroom kost. Ik denk dat de stroomkosten er dan wel uit te halen zijn. Klopt dit? Is hier even een simpele berekening van, waarmee ik mijn pa kan overtuigen dit te financieren?
 
Misschien is het niet zo'n gek idee om dan ook de mogelijkheid te maken dat ik ook de films via dat kan afspelen op onze HDTV, dan kan ik er gewoon films opzetten en kan familie die gewoon uitzoeken, hoef ik ze niet alsnog weer op een of andere manier over te zetten.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan