• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Dasper - Casper - Nameless

Dasper

New member
Hey Highflow!

Mijn naam is Casper, ben 20 jaar en woon in Diessen (Verbaast me niet dat je het niet kent (; ) en zit op dit moment in mijn laatste jaar van mijn opleiding tot webdeveloper. Sinds mijn 8-9e ben ik bezig met computers, en roep sinds die tijd al dat ik later "als ik groot ben" een nieuwe OS ga maken die Windows en OSX de grond in boort (een mens moet kunnen dromen toch) sinds een jaartje ben ik ontzettend geinteresseerd in computer hardware dus vandaar ben ik hier!

Op gebied van hardware ben ik vooral enthousiast over small form factor pc's en watercooling. Mijn eigen pc is op dit moment nog een upgrade van een prebuild die ik een jaar of 4 geleden heb gekocht, maar gaat in de komende paar maanden vervangen worden door mijn nieuwe build.

Specs van mijn huidige pc:
MOBO: MSI Z97 U3 PLUS
CPU: Intel i5 4460 3.2 Ghz
MEM: Random 8 gb DDR3 1333 MHz
VGA: Nvidia GTX 650Ti
HDD1: Random 500Gb 5200 rpm HDD
PSU: OCZ 600w psu (niet zeker welke)
CASE: Cooler master 334
OS: Windows 7
MON: 2 random 1080p monitoren
KB: Razer blackwidow 2013 w/ blue switches
MOUSE: Steelseries Sensie RAW frost blue edition

Niet heel speciaal, geen watercooling en geen krachtpatser maar hij doet zijn werk! Zoals ik al zei wordt deze pc in de komende maanden vervangen (onderdelen komen geleidelijk aan binnen wanneer ik hier geld voor heb), ik ga een nieuwe build maken in een Bitfenix Prodigy (mITX versie) met een R9 290 compleet met watercooling voor de CPU en GPU. Ik had liever een nog kleinere case gekozen, maar kijkende naar wat ik erin wil stoppen en ik alles er perfect uit wil laten zien (wil in de toekomst de sidepanels modificeren om er windows in te zetten) moet daar natuurlijk ook ruimte voor zijn. Wanneer ik ga beginnen met de build ga ik er een buildlog voor maken, so be
excited :icon_biggrin: Maar aangezien ik alle onderdelen al bij elkaar heb gezocht zal ik die ook nog even posten!

MOBO: MSI Z97I AC
CPU: Intel i5 4690k
MEM: Kingston HyperX 16GB DDR3 1600MHz Fury White
VGA: XFX R9 290 Double Dissipation 4GB
SSD1 (OS Drive): Samsung 850 EVO 250GB
SSD2 (Storage Drive): Crucial MX100 512GB
PSU: Silverstone ST75FGS
CASE: Bitfenix Prodigy White
OS: Windows 8.1 of tegen die tijd Windows 10
MON: 2x Dell U2515H
Koeling:
4x Corsair SP120 High performance edition fan
1x Corsair AF140 High performance eidition fan
2x Alphacool NoxXxoS ST30 240MM Rad
EK Supremacy EVO CPU Block (Plexi top)
EK FC R9 290X Nickel Original CSQ Rev 2.0 GPU Block
Phobya DC12-400 12V pomp (Nog niet helemaal zeker over)

Ik ben nog niet helemaal zeker over de Tubing en Vloeistof, het liefst zou ik natuurlijk gekleurde slangen en gedestilleerd water gebruiken maar ik heb zoveel goeie reacties gelezen over Mayhems Pastel fluid en die is toch wel ontzettend gaaf dus die keuze staat nog open!

Denk dat ik ondertussen zo'n beetje alles wel gehad heb!
Cya!
 
Welkom op het forum ! Een m-itx kast is altijd een mooie uitdaging om water in te duwen. Ik ben begonnen met de grote kasten, mijn laatste kast ben ik terug gestapt naar een m-atx kastje, en volgende kast wil ik ook aan m-itx gaan beginnen. Ik houd het in de gaten voor je buildlog :033:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B 900D *nameless* Gallery & Build Logs 78

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan