• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Darth's "YDA-MDPC" Project

Ik zat toch nog ergens mee in mijn maag.
Ja had bijna alle hardware al toen je begon aan de Case en ik neem aan dat je ook wel wist dat je het zo ging bouwen en dus wist dat je elk onderdeeltje met de hand ging maken en dat daardoor er wel een maand of 2/3 voorbij zou gaan.
Aangezien de case zo groot is kan ik mij niet voorstellen dat je de hardware gekocht hebt voor maatvoering.
Dus zit ik met de vraag of dat je niet beter had kunnen wachten met kopen van de hardware totdat je een stuk verder met de case was.
Of heeft het een reden?
 
Ik denk dat het toch erg handig is als je weet waar je de afstandsbusjes van het moederbord moet plaatsen.
Maar ook al is de case zo groot dat je het niet hoeft te kopen voor maatvoering het is goed om te zien of het mooi past. (dit is mijn mening)
Op internet vind je niet altijd alle juiste gegevens of zijn er niet alle gegevens weergegeven.
Als er dan iets fout gaat qua maatvoering moet je het weer opnieuw maken. En dat kost (veel) geld en tijd.

p.s.
Oke het eerste pakket heb ik al binnen gehad in Februari omdat ik namelijk voor mijn kast ontwerp wat extra gegevens moest hebben van de spullen.
 
Ik denk dat het toch erg handig is als je weet waar je de afstandsbusjes van het moederbord moet plaatsen.
Maar ook al is de case zo groot dat je het niet hoeft te kopen voor maatvoering het is goed om te zien of het mooi past. (dit is mijn mening)
Op internet vind je niet altijd alle juiste gegevens of zijn er niet alle gegevens weergegeven.
Als er dan iets fout gaat qua maatvoering moet je het weer opnieuw maken. En dat kost (veel) geld en tijd.

p.s.

Maatvoering van de afstandhouders enz. is gewoon op te zoeken.
Had gewoon naar mijn mening behoorlijk bespaard kunnen worden en of nieuwere hardware gebruikt kunnen worden voor hetzelfde budget.
Tis natuurlijk een afweging ik heb normaliter ook liever het onderdeel in handen als ik er een doos omheen bouw.
Maar gewoon kijkend naar de bouwtijd en duur van dit geheel vroeg ik het me af omdat alles zo tot in details uitgewerkt wordt.
Ik snap ook wel dat je op een gegeven moment de knoop moet doorhakken.
Maar gewoon de bouwtijd is lang en de hardware is nu eenmaal een markt die niet stilstaat.
 
@The Boiler Veel van de onderdelen zijn wel besteld voor de maatvoering.
De SR-2 had ik nodig om de bevestigingsgaten van de tray te bepalen, aangezien het een andere formfactor is en EVGA het niet openbaar bekend heeft gemaakt.
Veel van de waterkoeling componenten zijn ook besteld voor maatvoering/testmounts, en de prijzen daarvan veranderen niet zo snel :).
De meest kostbare componenten gezien de tijd zijn de GPU's.
Die had ik in ieder geval nodig voor het maken van de brackets.
En ja ik was er zeker van uitgegaan dat het 2-3 maanden zou duren, helaas is het nu iets van 9 maanden geworden :schaam.

OK genoeg gekeken naar het verleden, Terug naar het project :D.

Heb de ODD's zwart gemaakt.
ODD uit elkaar.
IMG_0092.jpg


Helemaal uit elkaar :D.
IMG_0095.jpg


In de Dye.
IMG_0109.jpg


Uit de Dye.
IMG_0370.jpg


En weer in elkaar (met zwarte behuizing :)).
IMG_0388.jpg

IMG_0397.jpg


Oh en laat het vuur niet per ongeluk op hoog staan.
Dit was mijn oorspronkelijke BD-Rom :schaam (oops).
IMG_0354.jpg

IMG_0359.jpg


En de kastdelen in elkaar :D.
IMG_0401.jpg

IMG_0409.jpg

IMG_0413.jpg

IMG_0416.jpg
 
Dye? Ken ik nog niet..
Wat is dat precies?:p

Trouwens het laten coaten van de behuizing van de odd, levert dat geen problemen op? Er zit toch zo'n bewegend deel in?

Verder sicke update!
vorm begint erin te komen
 
Dye is, en correct me if I am wrong, de kleurstof die ze ook in powdercoating gebruiken.
Alleen laat hij het nu niet coaten (plastic kan er niet tegen?) maar ''doopt'' hij zijn spulletjes erin, zet het in de oven, en wacht tot het hard is.... ohw god, the pleasure..... it is killing me!
 
Dit is mooi vakwerk!! :D :D :D

De SR2 is een leuk 2CPU bord vooral als je in een overclock club zit, het valt erg cool op, dat wel, je zou hem in kunnen zetten voor Folding @ Home of Seti@Home, daar doen de Xeons het best goed mee :)

Maar ik ben wel benieuwd hoe je bouw afloopt, dat is iets wat je erg goed kan, altijd leuk om die modelbouwers zo te keer zien gaan, het eind resultaat ben ik erg benieuwd na, ga zo door en hey Welcome to 2CPU computing :066:
 
Laatst bewerkt:
Dye is, en correct me if I am wrong, de kleurstof die ze ook in powdercoating gebruiken.
Alleen laat hij het nu niet coaten (plastic kan er niet tegen?) maar ''doopt'' hij zijn spulletjes erin, zet het in de oven, en wacht tot het hard is.... ohw god, the pleasure..... it is killing me!

Dye is de engelse benamming voor verfstof. :p

Ziet er echt geweldig mooi uit. Elke keer sta ik weer versteld van het vakwerk!
 
Dye is, en correct me if I am wrong, de kleurstof die ze ook in powdercoating gebruiken.
Alleen laat hij het nu niet coaten (plastic kan er niet tegen?) maar ''doopt'' hij zijn spulletjes erin, zet het in de oven, en wacht tot het hard is.... ohw god, the pleasure..... it is killing me!

Ur wrong :p

Dye is een kleurstof dat je in kleding en plastic en hout kan laten trekken/koken(onder de 100graden blijven)
Vroeger was dit zeer populair onder de jongeren en kleding :p
 
Stack em up

Dye? Ken ik nog niet..
Wat is dat precies?:p
Dye is een kleurstof dat voornamelijk wordt gebruikt voor het "verven" van kleding.
Wanneer het systeem klaar is zal ik een how-to plaatsen.

Dit is mooi vakwerk!! :D :D :D

De SR2 is een leuk 2CPU bord vooral als je in een overclock club zit, het valt erg cool op, dat wel, je zou hem in kunnen zetten voor Folding @ Home of Seti@Home, daar doen de Xeons het best goed mee :)

Maar ik ben wel benieuwd hoe je bouw afloopt, dat is iets wat je erg goed kan, altijd leuk om die modelbouwers zo te keer zien gaan, het eind resultaat ben ik erg benieuwd na, ga zo door en hey Welcome to 2CPU computing :066:
De SR-2 is voor mij ook zeer interessant vanwege zijn rekenkracht (door overclocken) en veel werkgeheugen. Beide zijn belangijk voor 3D rendering.
En ik ben niet nieuw met 2CPU computing. Ik heb al jaren een Mac Pro :p.

Verder met het project.
Heb de Acryl-bar nog wat uitgefreesd op het punt waar de SSD-holder er in valt.
IMG_0449.jpg

En gaatjes geboord voor de kabels.
IMG_0451.jpg


De touch sensoren gekalibreerd.
IMG_0438.jpg


En de kastdelen aan elkaar gekoppeld :D.
Eerst de fillports in de tray-rail.
IMG_0479.jpg

IMG_0509.jpg


En dan stapelen maar :D.
IMG_0519.jpg

IMG_0525.jpg

IMG_0539.jpg

IMG_0553.jpg


Wanneer het systeem klaar is zal het ongeveer 100 KG wegen :lol:.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan