• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Darth's "YDA-MDPC" Project

1130%20-%20overkill%20weapons.jpg


^^
 
ziet er weer erg netjes uit!! kudo`s!!

maar kijk wel uit met je temp sensors verlengen zover ik weet werken ze allemaal op basis van weerstand en als je de draden verlengd krijg je een andere weerstand ;)

kijk dus eerst even goed of ze nog een juiste waarden aangeven ;)

voor de rest: keep up the good work :D:D

grtzzz pLaSmA
 
ziet er weer erg netjes uit!! kudo`s!!

maar kijk wel uit met je temp sensors verlengen zover ik weet werken ze allemaal op basis van weerstand en als je de draden verlengd krijg je een andere weerstand ;)

kijk dus eerst even goed of ze nog een juiste waarden aangeven ;)

voor de rest: keep up the good work :D:D

grtzzz pLaSmA

Koper heeft een zeer lage resistiviteit:

De resistiviteit (in Ω•m) van koper is 1,67 • 10-8

Dit is: 0,0000000167 Ω (voor 1 meter) (!)

Dit is nagenoeg verwaarloosbaar en ik denk dat het niet veel uit maakt.

De weerstand van een NTC weerstand neemt ongeveer 0,0846Ω toe bij 0,1°C. De resistiviteit van die meter koper zal geen verschil maken! (Ik heb dit berekend, maar het kan zijn dat het niet HELEMAAL klopt (het eerste gedeelte wel van de zeer lage resistiviteit))

(0,0846Ω --> bij een NTC weerstand (22 Ω) waarvan ik het verschil heb genomen tussen de 25 en 20 °C.)
 
Koper heeft een zeer lage resistiviteit:

De resistiviteit (in Ω•m) van koper is 1,67 • 10-8

Dit is: 0,0000000167 Ω (voor 1 meter) (!)

Dit is nagenoeg verwaarloosbaar en ik denk dat het niet veel uit maakt.

De weerstand van een NTC weerstand neemt ongeveer 0,0846Ω toe bij 0,1°C. De resistiviteit van die meter koper zal geen verschil maken! (Ik heb dit berekend, maar het kan zijn dat het niet HELEMAAL klopt (het eerste gedeelte wel van de zeer lage resistiviteit))

(0,0846Ω --> bij een NTC weerstand (22 Ω) waarvan ik het verschil heb genomen tussen de 25 en 20 °C.)

Dit klopt als deze temperatuurmetingen PTC's of NTC's zijn, als het Thermokoppels zijn kunnen er grotere verschillen optreden door het verschil in materiaal, wel opletten dus! (weet niet wat voor technologie hier gebruikt wordt...)

Edit: Whaaaauuuww wat een buildlog trouwens :D :D eerste keer dat ik hem opende en volledig gelezen^^ PRACHTIG
 
Laatst bewerkt:
Pump central

ziet er weer erg netjes uit!! kudo`s!!

maar kijk wel uit met je temp sensors verlengen zover ik weet werken ze allemaal op basis van weerstand en als je de draden verlengd krijg je een andere weerstand ;)

kijk dus eerst even goed of ze nog een juiste waarden aangeven ;)

voor de rest: keep up the good work :D:D

grtzzz pLaSmA
De kabel die gebruikt word door de temp sensoren is een 26AWG kabel. De kabel waarmee ik verleng is 24AWG (iets dikker) om te voorkomen dat de kabel weerstand toevoegd. Als extra voorzorgsmaatregel kort ik ook eerst de originele kabel in.

Heb de oude 1st generation tops en mounting plates van mijn Supreme HF's vervangen door de 2nd generation versie, en de zwarte schroeven vervangen door nickel plated schroeven.
IMG_0908.jpg


Heb ook de slangen in het onderste deel geinstalleerd.
IMG_0929.jpg

IMG_0942.jpg

IMG_0944.jpg
 
ik volg nual een tijdje je build en ik moet zeggen het ziet er top uit,ik ben nu zelf ook begonnen met een eigen build en ik zal ook binnenkort een forum blog ervan maken,maar je hebt me wel met veel dingen geinspireert moet ik zeggen :D zoinzo je watercooling keuze vind ik erg interesant
 
Rad's and tubing

Je build is echt SUPER. Maar wou je hem niet ongeveer een half jaar geleden af hebben? :p
Ja het heeft IETS langer geduurd dan verwacht.

Eerst even een foto van mijn radiatoren en reservoirs.
IMG_0428.jpg

IMG_0417.jpg


De radiatoren en fans bevestigd.

IMG_0948.jpg

IMG_0954.jpg

IMG_0961.jpg

IMG_0973.jpg

IMG_0978.jpg


De bekabeling en tubing van het middelste deel afgewerkt.
IMG_1004.jpg

IMG_1008.jpg


En de rest van de componenten op het moederbord geplaatst.
IMG_1014.jpg

IMG_1017.jpg

IMG_1022.jpg


Momenteel bezig met het vullen van de loops. Helaas heb ik met 5L vloeistof nog niet genoeg.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan