• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Danger Den TDX 775

lowie_runner

New member
Heeft iemand ervaring met dit blok?
ik heb deze op dit moment op me Q6600 op 3,5GHZ zitten, ik vind me temps nogal tegenvallen dus wil weten of dit aan het blockje ligt of aan iets anders.
Ik heb aan het eind van 3dmark06 (computer staat dan al een ruime tijd aan) een temp van rond de 67 graden, vind dit behoorlijk aan de hoge kant of heb ik dat verkeerd?
De rest van me temps zijn wel okey en zelfs erg laag (9800 gtx met EK Full cover blok 37 graden tijdens 3dmark06)

BVD wesley de vries
 
Tis wel vreemd dat jouw videokaart wel zo koel blijft, dan zou je denken dat het aan jouw CPU blok ligt.

Misschien zit die er niet goed op.
Even eraf halen en dan opnieuw erop zetten met een nieuw laagje koelpasta.
Dat helpt wel vaak.
 
het beste is zo'n temp sensor kopen die hier op highflow te koop is voor zijn 8€ dat hij maar kost. zal je een betere uitlezing krijgen dan die die standaart bij je moederbord zitten, wist zelf niet dat ze dat daar al bijstoppen? :s

gewoon tussen je CPU en de cover van je CPU-koeler leggen? lijkt me logish :)
 
Leek mij niet zo logisch om hem daar te plaatsen:shock:
Lijkt mij dat het de koeling negatief beinvloed als je hem daar plaats of heb ik dat verkeerd? if i'm wrong correct me.
lijkt me dat het contact tussen bijde componenten minder word.

wesley
 
nu zit je ff verkeerd :) je moet er natuurlijk het draadje niet eronder steken zodanig dat heel je CPU blok scheef zit maar gewoon die sonde... het is een paar micro mm dik. maakt niets uit
 
Volgens mij scheelt het wel enkele graden in prestaties.

Als je de koelpasta niet goed erop smeert en mini luchtbelletjes hebt die je bijna niet kan zien, kan het al 5 graden schelen.
Het contact tussen blok en cpu is door de sonde toch niet optimaal, waardoor warmte dus niet optimaal geleidt wordt naar het blok.

Maar als de temps toch goed blijven, is er niks aan de hand :)
 
Ik vraag me toch altijd het nut af van zo'n temperatuur zonde op je CPU, je kunt de temps toch gewoon uit je BIOS of uit verschillende programma's lezen. Waarom dan zo'n zonde eronder plaatsen die toch de boel blokkeert ?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
dave-firsttimer:) Danger den double wide build(naam moet ik nog verzinnen) Gallery & Build Logs 177
Mobomonster Danger Den Extended waterbox HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
O Danger Den Reservoir montage Waterkoeling 0
M Danger Den lanceert DD-M6 waterkoelblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
J [IN-ACTIVE] EK-BAY Spin RES DUAL Loop en Danger Den Reservoir Verkocht 4
Ludwig Vraagjes Danger Den waterbox + Cases en Modding 4
E Danger Den Double Wide Tower of de Mountain Mods U2 UFO Cases en Modding 24
H Danger Den Double Wide + 2x 480 rads Cases en Modding 9
bundymania SHORT REVIEW: Danger Den CPX-1 Pump HighFlow Product Reviews 2
R Danger Den RAD-Reservoir RES-005 Waterkoeling 1
V Danger Den X-rad's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
M Danger Den producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 22
C Danger Den Torture Rack Build by Siang Gallery & Build Logs 17
W Danger Den pomp HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
HighFlow Gefeliciteerd, Recherchebureau Den Haag. Felicitaties 0
HighFlow Gefeliciteerd, Willem van den Broek. Felicitaties 0
Xtrafresh Watersnood: twee fittingen in de buurt van den Bosch nodig! Gevonden 2
N Nielz1990 - Niels van den Berg - Blue EliteKiller Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
DieHard [CiP] The Devil's Den Gallery & Build Logs 33
X Nieuwjaarsduik Scheveningen - Den Haag Algemene Discussies 18
arwin74 [GEVONDEN] iemand uit omgeving den haag met met verstand van digitale camera's Gevonden 1
D Dino uit den haag Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
MaartenvdE Maarten van den Elsen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
baretsu RU ready for den dikke lu ??? Waterkoeling 7
R Latreau - Roel van den Berg - Mijn Eerste Watercooling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
Woozy inlet/outlet bij DangerDen mc-tdx Waterkoeling 5
M Dd mc-tdx 775/1366 Waterkoeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan