• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Danger den double wide build(naam moet ik nog verzinnen)

Ziet er strak uit hoor! En dus nog steeds niet je systeem up and running.... Ik vind het nog steeds onvoorstelbaar. :icon_pai:

P.s. Het is helemaal niet erg om iets langer over je mod te doen. Dan heb je ook lang plezier van het maken. Het gebruiken komt daarna en heb je alle tijd voor. :icon_biggrin:

Wat spullen die ik bij Freddy heb gekocht! Op de PSU na dan...Contante verjaardag centjes uitgegeven bij Alternate.

AX1200i en Aquaero 5 pro

Bekijk bijlage 8916

2 Danger Den reservoirs( die worden in het dak van de kast gemod.

Bekijk bijlage 8917

De nog benodigde fittingen en fillport.

Bekijk bijlage 8918

Wat soldeer spulletjes, G1/4'' tap en bijhorende 11,8 mm boor. En koperen pijen om de andere helft van de kast van leidingen te voorzien.

Bekijk bijlage 8919

Bekijk bijlage 8920

Wat o-ringen e.d. En MX-4 voor de videokaart. Zat Arctic silver5 op!

Bekijk bijlage 8921

2X D5 pomp met Ek tops. en nog 4x 80mm casefans.

Bekijk bijlage 8922

Bekijk bijlage 8923

Bekijk bijlage 8924

"Geld heeft hij niet maar spullen" lekker bezig en goede keuze:111:

Wat je zegt Dave, Ik ben ook echt een paar uur bezig geweest om het allemaal uit te zoeken en het juiste bedrijf te vinden. Ook die boor.... 11,8mm onvoorstelbaar toch. Maar het werkt perfect!!!! Heb al diverse draadjes getapt. En jij Dave? Al enige voortgang? We willen weer foto's zien!!!

uit ervaring kan ik je ook vertellen dat je g1/4 ook makkelijk kan tappen met een gat van 12cm, het grootste gat dat ik ooit heb gebruikt voor een g1/4 fitting is 12,5mm. het gaat er meer om of je genoeg vlees hebt(diepte) alles boven de 3mm zou geen probleem moeten opleveren met een 12mm boor. wat wel belangrijk is is dat je je tap er echt 100% recht erin hebt, als dit niet het geval is dan pakt je oring namelijk niet ;)

Wat je zegt Dave, Ik ben ook echt een paar uur bezig geweest om het allemaal uit te zoeken en het juiste bedrijf te vinden. Ook die boor.... 11,8mm onvoorstelbaar toch. Maar het werkt perfect!!!! Heb al diverse draadjes getapt. En jij Dave? Al enige voortgang? We willen weer foto's zien!!!

Heb gister 2 gaten geboord en getapt in top paneel. Daar komen de reservoirs te zitten. Foto's komen van het weekend!!

Haha oké, je moet het maar net weten dan... dacht hij heeft zich vergist. :p
(handig die sheet btw... meteen maar ff gesaved)

:D
Idd handige sheet!
Staan btw nog veel gekkere voorboor diameters tussen ....koekoek

uit ervaring kan ik je ook vertellen dat je g1/4 ook makkelijk kan tappen met een gat van 12cm, het grootste gat dat ik ooit heb gebruikt voor een g1/4 fitting is 12,5mm. het gaat er meer om of je genoeg vlees hebt(diepte) alles boven de 3mm zou geen probleem moeten opleveren met een 12mm boor. wat wel belangrijk is is dat je je tap er echt 100% recht erin hebt, als dit niet het geval is dan pakt je oring namelijk niet ;)

Thnx voor de tip.
Gelukkig zijn de gaten alleen voor de vul openingen van de reservoirs, dus lekkages door de o-ringen zal ik hier zoiezo niet hebben. Alhoewel ik ze volgens mij recht heb getapt.

En dat van die 12mm boor had ik haast gedaan toen ik die van 11,8 niet kon vinden maar, durfde het toch niet aan!
Handig ding om te weten voor anderen die gaatjes gaan boren.

Tot van 't weekend!!

Sorry dat de update op zich laat wachten.
Ben met van alles en nog wat tegelijktijd bezig, dus moet ff orde scheppen in de chaos hier en dan kan ik op m'n gemak ff de update voor jullie plaatsen.

Wat in 't vat zit verzuurt niet zullen we maar zeggen :116:

Sorry dat de update op zich laat wachten.
Ben met van alles en nog wat tegelijktijd bezig, dus moet ff orde scheppen in de chaos hier en dan kan ik op m'n gemak ff de update voor jullie plaatsen.

Wat in 't vat zit verzuurt niet zullen we maar zeggen :116:

Zo is dat, toch weer iets wijzer geworden over de aansluitingen "super toch" rustig aan.
Ik krijg nu ook dezelfde gerelateerde informatie door via de amerikaanse site waar ik ook een buildlog heb lopen.
Best leuk om te doen alleen moet ik sommige woorden opzoeken in het woordenboek. Lezen gaat prima maar schrijven iets minder.

Spreek je jooooo

Update!!!!!!!!!

Zo eindelijk, daar ben ik weer dan.

Het zal misschien een beetje een chaotische update zijn. omdat ik wel veel gedaan heb, maar er ook weer veel van heb gesloopt of veranderd. :)

Heb m'n best gedaan om de tijdlijn van de de vorige update te vervolgen, en dan begin ik met de reservoirs!

Heb in het top paneel een aantal gaten geboord en schroefdraad getapt, zodat ik de reservoirs zo kon bevestigen. vondt het wel spannend, omdat ik maar één kans had om het goed te doen. Ik vindt zelf dat het een geslaagde operatie is:)

DSC_1925 (2).jpg

DSC_1926 (2).jpg

DSC_1927 (2).jpg

Heb er nog wel meer foto's van, alleen zou ik dan andere projectjes al verraden, dus deze volgen straks!

Vervolgens ben ik aan de slag gegaan met een opstelling voor de pompen. Ik wil ze precies onder de reservoirs uitlijnen en heb daarvoor van zwart plexi zelf een paneeltje gezaagd die ik aan de achterkant van de moederbordtray kan bevestigen.
Op dit plaatje plexi tevens twee aqua computer power adjusters geplaatst( jaaajaaa, heb idd ook een aquaero 5 pro aangeschaft) en met een aantal beugels de pompen met er ook op bevestigd.
Heb trouwens de pompen voorzien van een tachokabeltje. Dat ging gelukkig prima (nadat ik één pomp heb gemold, door het koperen plaatje waar je het draadje op het printplaatje soldeert af te branden. :icon_toilet: Hij doet het gelukkig nog wel, alleen tacho kabel kreeg ik er niet meer op. Heb dus alvast een pomp voor mijn volgende build:) )

Ik ga aan de deze kant van de kast ook koperen leidingen gebruiken. Zal hiervoor ook koperen 90 graden stukjes gebruiken. De bochten buigen met een buigijzer lukte wel, maar ik had een kleinere buig radius nodig. Heb daarom dus besloten om gewoon bochtjes te gaan solderen en daarna mooi te polijsten. Dit zal niet iedereen even strak vinden denk ik, maar ik vindt wel iets hebben.

Nou, foto's van alles wat hierboven gezegd is dan maar :)

Hier zie je het punt waar de tacho kabel gesoldeerd moet worden.

IMG_1412.jpg

De Power adjusters van Aqua computer.

IMG_1414.jpg

DSC_1930.jpg

DSC_1929.jpg

Je ziet dat ik alledrie de draadjes opnieuw heb gesoldeert. Dat is omdat het niet mooi was toen ik de korte stukjes gesleeved had. Er stond teveel spanning op, dus dan maar 3 kale zwarte draden. Zo vallen ze het minst op.

188.jpg

191.jpg

Hier compleet plaatje met het begin van de koperen buizen.

DSC_1928.jpg

Ben nu bezig met bekabeling van de fans en het sleeven ervan. Daar ga ik eerst eens ff een degelijk soldeer station voor aanschaffen, want dat ding waar ik tot nu toe mee heb geprutst bevalt me niet. Foto's daarvan zullen de volgende update pas weer te zien zijn.
Het is dan ook de bedoeling dat de loop rond is!!!!! Voordat ik dan verder ga met maken van kabels en sleeven en polijsten van alle koperen onderdelen ga ik eerst ff wat koelwater aanschaffen en klein leaktestje doen en kijken of alles werkt. ( zal eens tijd worden hoor ik sommige van jullie denken)
Dus volgende update komt eerste fan kabel met sleeve en complete loop.

Daarna moet ik de volgende dingen nog doen voordat pc klaar is:

-Kabels maken + sleeven
-Kijken welke spullen ik nog in de loop wil verwerken die ik in samenwerking met de aquaero 5 pro kan laten werken.
-Kleur koelvloeistof uitkiezen. zal een pastel versie van mayhem worden.
-Hier en daar custum stickers plaatsen
-aantal dingetjes laten verkoperen( misschien iemand tip van bedrijf die kleine spulletjes kan doen, zoals schroefjes e.d.?)
-Plannetje uitwerken voor side panels(houd ik nog geheim :) )
-SSD's aanschaffen...wacht tot laatste moment met deze aanschaf, omdat de prijzen best aant zakken zijn en ik wil er een stuk of 3-4 nemen.
-.......................En nog vééééeeeeel meer :)

Nou jongens. dacht dat ik meer foto's zou hebben, maar dit is het toch echt weer even. Komende tijd heb ik wat meer tijd om te knutselen denk ik, dus hoopdat ik snel weer wat kan laten zien( maar anderzijds...... jullie kennen me nu onderhand wel een beetje :icon_lol:).

Tot de volgende maar weer :039::039::039:

Update!!!!!!!!!

Zo eindelijk, daar ben ik weer dan.

Het zal misschien een beetje een chaotische update zijn. omdat ik wel veel gedaan heb, maar er ook weer veel van heb gesloopt of veranderd. :)

Heb m'n best gedaan om de tijdlijn van de de vorige update te vervolgen, en dan begin ik met de reservoirs!

Heb in het top paneel een aantal gaten geboord en schroefdraad getapt, zodat ik de reservoirs zo kon bevestigen. vondt het wel spannend, omdat ik maar één kans had om het goed te doen. Ik vindt zelf dat het een geslaagde operatie is:)

Bekijk bijlage 10263

Bekijk bijlage 10264

Bekijk bijlage 10265

Heb er nog wel meer foto's van, alleen zou ik dan andere projectjes al verraden, dus deze volgen straks!

Vervolgens ben ik aan de slag gegaan met een opstelling voor de pompen. Ik wil ze precies onder de reservoirs uitlijnen en heb daarvoor van zwart plexi zelf een paneeltje gezaagd die ik aan de achterkant van de moederbordtray kan bevestigen.
Op dit plaatje plexi tevens twee aqua computer power adjusters geplaatst( jaaajaaa, heb idd ook een aquaero 5 pro aangeschaft) en met een aantal beugels de pompen met er ook op bevestigd.
Heb trouwens de pompen voorzien van een tachokabeltje. Dat ging gelukkig prima (nadat ik één pomp heb gemold, door het koperen plaatje waar je het draadje op het printplaatje soldeert af te branden. :icon_toilet: Hij doet het gelukkig nog wel, alleen tacho kabel kreeg ik er niet meer op. Heb dus alvast een pomp voor mijn volgende build:) )

Ik ga aan de deze kant van de kast ook koperen leidingen gebruiken. Zal hiervoor ook koperen 90 graden stukjes gebruiken. De bochten buigen met een buigijzer lukte wel, maar ik had een kleinere buig radius nodig. Heb daarom dus besloten om gewoon bochtjes te gaan solderen en daarna mooi te polijsten. Dit zal niet iedereen even strak vinden denk ik, maar ik vindt wel iets hebben.

Nou, foto's van alles wat hierboven gezegd is dan maar :)

Hier zie je het punt waar de tacho kabel gesoldeerd moet worden.

Bekijk bijlage 10271

De Power adjusters van Aqua computer.

Bekijk bijlage 10272

Bekijk bijlage 10270

Bekijk bijlage 10269

Je ziet dat ik alledrie de draadjes opnieuw heb gesoldeert. Dat is omdat het niet mooi was toen ik de korte stukjes gesleeved had. Er stond teveel spanning op, dus dan maar 3 kale zwarte draden. Zo vallen ze het minst op.

Bekijk bijlage 10266

Bekijk bijlage 10267

Hier compleet plaatje met het begin van de koperen buizen.

Bekijk bijlage 10268

Ben nu bezig met bekabeling van de fans en het sleeven ervan. Daar ga ik eerst eens ff een degelijk soldeer station voor aanschaffen, want dat ding waar ik tot nu toe mee heb geprutst bevalt me niet. Foto's daarvan zullen de volgende update pas weer te zien zijn.
Het is dan ook de bedoeling dat de loop rond is!!!!! Voordat ik dan verder ga met maken van kabels en sleeven en polijsten van alle koperen onderdelen ga ik eerst ff wat koelwater aanschaffen en klein leaktestje doen en kijken of alles werkt. ( zal eens tijd worden hoor ik sommige van jullie denken)
Dus volgende update komt eerste fan kabel met sleeve en complete loop.

Daarna moet ik de volgende dingen nog doen voordat pc klaar is:

-Kabels maken + sleeven
-Kijken welke spullen ik nog in de loop wil verwerken die ik in samenwerking met de aquaero 5 pro kan laten werken.
-Kleur koelvloeistof uitkiezen. zal een pastel versie van mayhem worden.
-Hier en daar custum stickers plaatsen
-aantal dingetjes laten verkoperen( misschien iemand tip van bedrijf die kleine spulletjes kan doen, zoals schroefjes e.d.?)
-Plannetje uitwerken voor side panels(houd ik nog geheim :) )
-SSD's aanschaffen...wacht tot laatste moment met deze aanschaf, omdat de prijzen best aant zakken zijn en ik wil er een stuk of 3-4 nemen.
-.......................En nog vééééeeeeel meer :)

Nou jongens. dacht dat ik meer foto's zou hebben, maar dit is het toch echt weer even. Komende tijd heb ik wat meer tijd om te knutselen denk ik, dus hoopdat ik snel weer wat kan laten zien( maar anderzijds...... jullie kennen me nu onderhand wel een beetje :icon_lol:).

Tot de volgende maar weer :039::039::039:

Hoi Dave,

Ook weer lekker bezig zie ik. Ziet er super netjes uit. top gedaan. jammer van je pomp. ik heb mijn power adjusters voorzien van een nieuwe software update via een zelfgemaakte kabel en met behulp van mijn laptop. Een PA2 heeft een defect dus die moet nog rma.

ssd's samsung 840 pro zijn op dit moment de beste "moet er zelf nog een paar bestellen".

Ik moet weer bestellen anders kan ik niet verder.

Ga zo door.

Update(tje)

Was vandaag vrij, dus ben met kabels bezig geweest voor de fans. Daarna gesleeved met spullen van MDPC.

Foto's!!!!!!!

Deze wilde ik altijd al hebben :)

8.161.jpg

8.162.jpg

8.156.jpg

8.157.jpg

Heb jammer genoeg geen foto's gemaakt van de bekabeling zelf. Die zal ik de volgende keer wel maken. Moet deze kabel nog 3x doen, dussss....Maar dit is het resultaat.

8.158.jpg

8.159.jpg

8.163.jpg

En hij doet het nog ook :pray

8.160.jpg

Wastie weer

Later

Update(tje)

Was vandaag vrij, dus ben met kabels bezig geweest voor de fans. Daarna gesleeved met spullen van MDPC.

Foto's!!!!!!!

Deze wilde ik altijd al hebben :)

Bekijk bijlage 10309

Bekijk bijlage 10310

Bekijk bijlage 10311

Bekijk bijlage 10314

Heb jammer genoeg geen foto's gemaakt van de bekabeling zelf. Die zal ik de volgende keer wel maken. Moet deze kabel nog 3x doen, dussss....Maar dit is het resultaat.

Bekijk bijlage 10315

Bekijk bijlage 10316

Bekijk bijlage 10317

En hij doet het nog ook :pray

Bekijk bijlage 10318

Wastie weer

Later

netjes netjes

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
E Danger Den Double Wide Tower of de Mountain Mods U2 UFO Cases en Modding 24
H Danger Den Double Wide + 2x 480 rads Cases en Modding 9
Mobomonster Danger Den Extended waterbox HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
O Danger Den Reservoir montage Waterkoeling 0
M Danger Den lanceert DD-M6 waterkoelblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
J [IN-ACTIVE] EK-BAY Spin RES DUAL Loop en Danger Den Reservoir Verkocht 4
Ludwig Vraagjes Danger Den waterbox + Cases en Modding 4
bundymania SHORT REVIEW: Danger Den CPX-1 Pump HighFlow Product Reviews 2
R Danger Den RAD-Reservoir RES-005 Waterkoeling 1
V Danger Den X-rad's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
M Danger Den producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 22
C Danger Den Torture Rack Build by Siang Gallery & Build Logs 17
W Danger Den pomp HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
lowie_runner Danger Den TDX 775 Waterkoeling 15
HighFlow Gefeliciteerd, Aankoopmakelaar Den Haag. Felicitaties 0
HighFlow Gefeliciteerd, Recherchebureau Den Haag. Felicitaties 0
HighFlow Gefeliciteerd, Willem van den Broek. Felicitaties 0
Xtrafresh Watersnood: twee fittingen in de buurt van den Bosch nodig! Gevonden 2
N Nielz1990 - Niels van den Berg - Blue EliteKiller Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
DieHard [CiP] The Devil's Den Gallery & Build Logs 33
Xelation Nieuwjaarsduik Scheveningen - Den Haag Algemene Discussies 18
arwin74 [GEVONDEN] iemand uit omgeving den haag met met verstand van digitale camera's Gevonden 1
D Dino uit den haag Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
MaartenvdE Maarten van den Elsen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
baretsu RU ready for den dikke lu ??? Waterkoeling 7
R Latreau - Roel van den Berg - Mijn Eerste Watercooling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
F Double AIO of Full loop? Advies Waterkoeling Setup 9
JeanPaul [VERKOCHT] XFX Radeon HD7950 Black Edition Double Dissipation Verkocht 1
R XFX HD7970 Double Dissipation BLACK Overige Koeling 2
R Aqua-Computer Double Protect Ultra - Orange 1000ml HighFlow Webshop 4
lauwagie DD Double Wide Tower - 21 Black Series Gallery & Build Logs 30
lauwagie [DD Double Wide Tower - 21 Black Series Edition] HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
lauwagie [DD Double Wide Tower - 21 Black Series Edition] Gallery & Build Logs 6
Nerd1979 Double Case Flowing Black Gallery & Build Logs 67

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan