Update!!!!!!!!!
Zo eindelijk, daar ben ik weer dan.
Het zal misschien een beetje een chaotische update zijn. omdat ik wel veel gedaan heb, maar er ook weer veel van heb gesloopt of veranderd.
Heb m'n best gedaan om de tijdlijn van de de vorige update te vervolgen, en dan begin ik met de
reservoirs!
Heb in het top paneel een aantal gaten geboord en schroefdraad getapt, zodat ik de
reservoirs zo kon bevestigen. vondt het wel spannend, omdat ik maar één kans had om het goed te doen. Ik vindt zelf dat het een geslaagde operatie is
Bekijk bijlage 10263
Bekijk bijlage 10264
Bekijk bijlage 10265
Heb er nog wel meer foto's van, alleen zou ik dan andere projectjes al verraden, dus deze volgen straks!
Vervolgens ben ik aan de slag gegaan met een opstelling voor de
pompen. Ik wil ze precies onder de
reservoirs uitlijnen en heb daarvoor van zwart plexi zelf een paneeltje gezaagd die ik aan de achterkant van de moederbordtray kan bevestigen.
Op dit plaatje plexi tevens twee aqua computer power adjusters geplaatst( jaaajaaa, heb idd ook een aquaero 5 pro aangeschaft) en met een aantal beugels de
pompen met er ook op bevestigd.
Heb trouwens de
pompen voorzien van een tachokabeltje. Dat ging gelukkig prima (nadat ik één
pomp heb gemold, door het koperen plaatje waar je het draadje op het printplaatje soldeert af te branden. :icon_toilet: Hij doet het gelukkig nog wel, alleen tacho kabel kreeg ik er niet meer op. Heb dus alvast een
pomp voor mijn volgende build
)
Ik ga aan de deze kant van de kast ook koperen leidingen gebruiken. Zal hiervoor ook koperen 90 graden stukjes gebruiken. De bochten buigen met een buigijzer lukte wel, maar ik had een kleinere buig radius nodig. Heb daarom dus besloten om gewoon bochtjes te gaan solderen en daarna mooi te polijsten. Dit zal niet iedereen even strak vinden denk ik, maar ik vindt wel iets hebben.
Nou, foto's van alles wat hierboven gezegd is dan maar
Hier zie je het punt waar de tacho kabel gesoldeerd moet worden.
Bekijk bijlage 10271
De Power adjusters van Aqua computer.
Bekijk bijlage 10272
Bekijk bijlage 10270
Bekijk bijlage 10269
Je ziet dat ik alledrie de draadjes opnieuw heb gesoldeert. Dat is omdat het niet mooi was toen ik de korte stukjes gesleeved had. Er stond teveel spanning op, dus dan maar 3 kale zwarte draden. Zo vallen ze het minst op.
Bekijk bijlage 10266
Bekijk bijlage 10267
Hier compleet plaatje met het begin van de koperen buizen.
Bekijk bijlage 10268
Ben nu bezig met bekabeling van de
fans en het sleeven ervan. Daar ga ik eerst eens ff een degelijk soldeer station voor aanschaffen, want dat ding waar ik tot nu toe mee heb geprutst bevalt me niet. Foto's daarvan zullen de volgende update pas weer te zien zijn.
Het is dan ook de bedoeling dat de loop rond is!!!!! Voordat ik dan verder ga met maken van kabels en sleeven en polijsten van alle koperen onderdelen ga ik eerst ff wat koelwater aanschaffen en klein leaktestje doen en kijken of alles werkt. ( zal eens tijd worden hoor ik sommige van jullie denken)
Dus volgende update komt eerste fan kabel met sleeve en complete loop.
Daarna moet ik de volgende dingen nog doen voordat pc klaar is:
-Kabels maken + sleeven
-Kijken welke spullen ik nog in de loop wil verwerken die ik in samenwerking met de aquaero 5 pro kan laten werken.
-Kleur
koelvloeistof uitkiezen. zal een pastel versie van mayhem worden.
-Hier en daar custum stickers plaatsen
-aantal dingetjes laten verkoperen( misschien iemand tip van bedrijf die kleine spulletjes kan doen, zoals schroefjes e.d.?)
-Plannetje uitwerken voor side panels(houd ik nog geheim
)
-SSD's aanschaffen...wacht tot laatste moment met deze aanschaf, omdat de prijzen best aant zakken zijn en ik wil er een stuk of 3-4 nemen.
-.......................En nog vééééeeeeel meer
Nou jongens. dacht dat ik meer foto's zou hebben, maar dit is het toch echt weer even. Komende tijd heb ik wat meer tijd om te knutselen denk ik, dus hoopdat ik snel weer wat kan laten zien( maar anderzijds...... jullie kennen me nu onderhand wel een beetje :icon_lol
.
Tot de volgende maar weer :039::039::039: