• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

damunks mini log

damunk

Junior Member
Heb nu eindelijk alles in elkaar zitten dus denk dat het nu tijd is om wat pics te posten :icon_cool:


Kzal beginnen met hoe het er eerst uitzag, heel impulsief in elkaar gezet ( was 1e keer waterkoeling ) en niet teveel nagedacht over functionaliteit. Moet wel zeggen dat het zijn werk altijd goed gedaan had en heb er nooit problemen mee gehad, alhoewel ik wel mun hart moest vasthouden elke keer als er iemand langs de tubes moest :p


DSC00112.jpg


DSC00257.jpg


Tsjah wat moet ik zeggen.. Ik wilde hem testen en wist nog niet zeker hoe ik mun rad wilde mounten... Dit heb ik dus een aantal maanden zo laten lopen maar heb dus onlangs bij Highflow wat bestellingen gedaan :p


Zoals je hierboven in de pic al ziet, mun HDD bay nam best veel plaats in beslag en aangezien ik mijn 1/2" OD tubes ging vervangen door 1/2"ID tubes leek het me een goed idee om wat meer plaats te maken. Heb ook nog wat gaten gedremeld in de mobo backplate zodat ik mijn kabels wat makkelijker weg kan managen :p
DSC00298.jpg


Nu had ik ook al een plan van waar ik die HDDs ging verstoppen, en wat ik eigelijk nooit begreep is waarom die bigtowers allemaal 6 trays voor DVD/CD drives hebben... Als je gaat branden met 2 dvds gaan ze op halve snelheid, so whats the point? Hier dus mijn oplossing:

DSC00300.jpg


Eindresultaat als alles erin zit:
DSC00365.jpg



Verder nog 120mm holes gemaakt in de top van de radiator zodat hij air kan zuigen.. Heb er ook wat langer over nagedacht hoe hem precies te bevestigen en het makkelijkste en veiligste leek mij gewoon fan screws te gebruiken en dan het via de onderste fans te bevestigen, werkt perfect :)

Gaten en kabels aant sleaven en fankabels aan elkaar aant solderen:
DSC00304.jpg

Verder afgewerkt met Edge-trim: ( heb freddy al gezegt dat ie dit moest bestellen maar heb het al bij een handige buurman kunnen vinden.. Ongeduldig I know :p )
DSC00332.jpg

DSC00331.jpg

Je zal het van de buitenkant niet zien, maar als je vaak met je vingers in je kast hangt is het wel handig als je je niet wil snijden :)

Had ook nog een EK blokje besteld voor mijn 4870x2, dus daar ben ik toen maar mee aan de slag gegaan, zonder koeler weegt dit ding trouwens ongeveer netzoveel als mun Xfi xD
DSC00321.jpg

Ok dit viel me dus op toen ik mijn Club3d 4870x2 uit elkaar haalde.. Zoals je ziet overlappen 2 thermal pads elkaar, en vraag me niet waar die 2e vandaan kwam. Ook zag je bruine plekken op sommige pads en plaatsen alsof dat ding heeft zitten bakken.
DSC00324.jpg

Deze foto had ik gemaakt om een probleem te omschrijven, vandaar dat ik een schroefje mis.. Deze zit er natuurlijk nu wel in :p
DSC00330.jpg



Hierna dus langzaam begonnen met alles weer in elkaar te zetten en te leak testen, het begint langzaam al ergens op te lijken ;)
DSC00338.jpg


Nadat de leaks gefixt waren ( der moeten 2 oringen op de Switchech CPU koeler :p ) heb ik eens een run gedaan en kwam erachter dat mun GPU ongeveer 70c and rising was.. Blok eraf gehaald en gechecked, ma zoals je ziet zou het goed moeten zijn.. Toen kwam ik erachter dat door al dat PSU geswitch mun pomp kabel beetje los was gaan zitten. Meteen gefixt en erna zat GPU temp op 28c :p
DSC00356.jpg


Toen ik dus eindelijk zeker wist dat alles goed ging lopen zopnder problemen heb ik mijn PSU gemount en ben ik aan het echte cable managen geslagen... Moet erbij zeggen dak een Enermax Uber Chakra heb, en het probleem van deze case is tog wel de ruimte achter het moederbord. Het is bijna onmogelijk om hier veel mee te bereiken aangezien er gewoon bijna geen ruimte is.. Heb dus ook flink druk moeten zetten toen ik de case er weer op probeerde te zetten
Reminder to self: BUY MODULAR POWER SUPPLIES :p
DSC00363.jpg

Van de andere kant:
DSC00367.jpg

Je ziet het niet goed op deze foto maar een van mun PCIe power cables was net 2mm te kort.. dus die kon niet via het mainboard gat geroute worden...

Nog ff een random shot van voren, zodat je goed kan zien hoe die HDDs vast zitten.. Werkt perfect trouwens en heb ook veel minder last van het geluid die die HDDs normaal produceren. Het is namelijk elastisch touw dus de case zelf gaat niet meer vibreren ;)

DSC00364.jpg


Side nog ff in het donker:
DSC00370.jpg


En KLAAAAR, wat een sexy voet trouwens :)
DSC00374.jpg


Ben benieuwd wat de rest ervan vind... Die memory cooler die ik zelf in elkaar geflanst hebt die je op de oude inside foto kunt zien moet ik nog inbouwen, maar nog geen tijd/zin in gehad :p

tis trouwens misschien toch niet echt een mini log geworden :p
 
Laatst bewerkt:
Netjes gedaan allemaal, weinig cable clutter ook, je hebt je best gedaan.
En die HD's lol, het is spacy en nog functioneel ook, je moet er maar op komen :)
Die anti-knik veren geven toch een extra dimensie vind ik, had die beter ook besteld.
Anyway, dik in orde :)
 
Zeker beter dan de eerste creatie haha :D

De hdd's hangen er ook mooi bij :)
Zit die trouwens wel stevig genoeg vast, niet dat je bij verplaatsen van jouw kast de harde schijven uit de elastieken schiet :0

Sexy voet hahaha
 
HDDs zitten best stevig vast, heb van tevoren ff aan die touwen zitten trekken en het is bijna niemeer los te krijgen :p

Zou mun PC al uit mun handen moeten laten vallen willen ze losschieten, magoed als ik naar een LAN zou gaan haal ik ze gewoon ff eruit, zo gebeurt :p

Hier ff mun temps na 10min stress testen.. Die temps van de GPU zijn nog beter dan verwacht zelfs xD
Stress.jpg
 
Netjes gedaan hoor, dat waterblok van de graka is echt huge als je het van onderen bekijkt :D.

Worden de trillingen van de hd's nu goed gedempt btw? het is mooi gevlochten iig :p.
 
De HDDs zijn hier in ieder geval een stuk stiller dan eerst... Noujah de HDDs zelfmaken natuurlijk wel nog geluid, maar het geratel dat je vaak hoort van je case is er in ieder geval niemeer :p

En idd het block voor de GPU is huge, maar als je ziet wat er gekoeld moet worden moet dat ook haast wel. Iemand trouwens ervaring met het overclocken van een 4870x2 op water? Heb hem nu op 800 core / 935 mem.. Met CCC kom je blijkbaar niet eens verder dan 800mhz.. dus neem aan dat ik ff nieuwere ATItool moet downloaden, of ik kom ik nu aant rotzooien met bios flashen?
 
Je kan altijd de laatste rivatuner gebruiken om te overclocken, daar kan je wel mee boven de 800mhz gaan. Maar uiteindelijk ga je op een dood punt komen waarbij hij gaat crashen en je gewoon meer voltage nodig hebt, dan ga je inderdaad moeten overgaan naar een biosflash om daar meer voltage te geven. Maar ook dat is beperkt of je zult echt hardwarematig moeten gaan voltmodden :)

Ik moet er ook aan beginnen hoor, die biosflash ga ik zeker eens doen als alles af is, heb die bios hier nog wel ergens staan als je hem nodig moest hebben.
 
Heb dus nog nooit mun videokaart geflasht en wat ik zo heb begrepen heb je een 2de videokaart nodig om hem terug te flashen wil er wat mis gaan? Weet niet precies hoe riskant het is maar aangezien mun temps toch laag genoeg zijn ben ik wel geinteresseerd :p
 
Heb dus nog nooit mun videokaart geflasht en wat ik zo heb begrepen heb je een 2de videokaart nodig om hem terug te flashen wil er wat mis gaan? Weet niet precies hoe riskant het is maar aangezien mun temps toch laag genoeg zijn ben ik wel geinteresseerd :p

Om terug te kunnen flashen heb je beeld nodig, dus vandaar dat je nog een graka moet hebben dit kan ook een cheap ass ding zijn van een paar euro.
 
Zal binnenkort ff kijken of ik hem ga flashen.. Heb nog ff mun Mem/Northbridge koeler gemount

Homemade met 3x80mm fans, 8xtiewraps, 4 lange mainboard schroeven en wat boutjes zodat je de afstand kan veranderen en dat ie goed vast zit.. Klaar voor ongeveer 10 euro en werkt vaak nog beter dan de retail crap

Had eigelijk al gedacht dat hij nieteens meer ging passen, maar past nogaltijd perfect :p

DSC00390.jpg

DSC00391.jpg

DSC00393.jpg


Als ik dit niet doe met 4 bankjes gevult is mun geheugen altijd binnen 2 weken kapot :p
 
UPDATE:

Eindelijk deze week al mun spullen binnen om mijn T3 reservoir en RX360 in te bouwen..

IMG_0132.jpg

IMG_0135.jpg

Heb dus ook mun HDDs uit de ophanging moeten halen en heb hier een TJ07 HDD rack gebruikt. Gewoon ff fan erin steken en met wat langere schroefjes in je front fan ding mounten... Werkt goed maar mis wel weer de silence van de elastiekjes :p

IMG_0133.jpg

IMG_0134.jpg

Zoals je ziet weer geweldige planning :p


IMG_0140.jpg

De achterste radiator heb ik gemount met een shroud van Feser, het zou geweldig werken als XRSPC wat meer tijd had genomen om hun fanholes te boren.. Niet alleen is de threading bij elk gat weer anders, ook zaten ze vaak scheef waardoor ik dus maar 3 schroeven kon gebruiken voor de ophangen. Heb ze zelf nog geprobeert te tappen en ben gefailt bij laatste gat waarbij ik dus een lek in mun rad heb getapt :p

Maar gelukkig hebben we nog billy mays met zun green to white techonology:
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=r_4a4O7kXQo]YouTube - Mighty Putty Dub![/ame]
Werkt perfect en loop draait al 2 dagen :)

IMG_0138.jpg

IMG_0147.jpg

NEED MOAR ROTARY ANGELS!!! :p

IMG_0144.jpg

Nog meer slangenbende.. gelukkig had ik 1 van die draai fittingen besteld anders had ik daaronder bij de graka een probleem gehad :p

Je ziet het trouwens niet in de pics, maar heb ook mijn tempsensor moeten verplaatsen naar een van de ongebruikte fittinggaten van de graka aangezien ik geen micro res meer heb.

IMG_0149.jpg

IMG_0148.jpg

Hij is nog niet helemaal af, heb wat dingen hier en daar moeten veranderen omdat het niet allemaal ging zoals verwacht, zal denk ik nog wat fans op de bovenste rad gooien en bij de volgende rebuild wat 45/90 degree fittings bestellen zodat ik die tubing niet zo ver hoef te buigen.
 
Laatst bewerkt:
EK fittingen met dikkere oring... Bij de karwij gewoon ff 2 oring kraan setjes gekocht en dan heb je er net genoeg :p

Die koolance clamps zijn trouwens ook vrij awesome, met die herbie clips of die wormdrives had ik nog altijd soms lekkende plekken en een hoop gedoe met ze vast te klikken.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Hightower Lianli front mesh voor de o11 mini Cases en Modding 3
Jason Streacom BC1 V2 & Mini Benchtables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Reflection PC-O11D Mini D5 PWM D-RGB - Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bench/Test DimasTech Mini V2.0 - Customizable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Jason EK-Quantum Reflection PC-O11D MINI D5 PWM D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX – Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Mini Bench Cut-off Saw with Steel Blade and Adjust Miter Gauge HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Singularity Computers Wraith Mini-ITX Case/ Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
Freddy Singularity Computers Wraith Mini-ITX Chassis / Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
Fryslanboy Tips/Ideeën met betrekking tot zijpaneel Phanteks Mini XLDS Cases en Modding 5
A Corsair force MP500 120 ssd m2 wordt niet herkend gigabyte mini itx moederbord Problemen & Oplossingen 4
Freddy [BUILDLOG] Mini Virtual Pinball Cabinet van Transparant Plexiglas Virtual Pinball / Flipperkast 67
Sw333t Phanteks Enthoo Mini XL DS (Dual System) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy The Party 14: HighFlow Mini Compo's :) Lan Party 9
Sw333t [TKA] In Win Pro1 Headphone Stand, iSeat mini, iBite Verkocht 3
M Micro-ATX in Mini-ITX behuizing? Cases en Modding 2
Sw333t Antec mini build Gallery & Build Logs 6
volcom mini itx systeem aanbevelingen Hardware & Software 8
nicvdv [IN-ACTIVE] ipad Mini Verkocht 3
melchiortheijs mini -itx game pc Gallery & Build Logs 1
Sw333t [Gezocht] Silverstone Fortress FT03-MINI Zilver (liefst inclusief passende voeding) Gevonden 0
tomasvanderpijl Fractal Design Arc Mini Gallery & Build Logs 17
WiSK NCase M1 (mini ITX, 12 liter, water koeling, fab Lian Li) Cases en Modding 20
Sw333t White Mini Gallery & Build Logs 29
N [CiP] Coolermaster E-Lite Mini Itx Gallery & Build Logs 2
gerjanlubbers Casemod mini ITX kast, Iemand een leuk idee? Cases en Modding 4
WiSK Lori Lemaris (FT03-mini CPU+GPU) Gallery & Build Logs 95
Monster [IN-ACTIVE] 3x Apple Mini Display - Display Cables Verkocht 1
Joren Joren's Mini ITX gaming build Gallery & Build Logs 147
mrsoldier Black beauty (mini project) Gallery & Build Logs 1
tomasvanderpijl [IN-ACTIVE] mini itx Gevonden 0
Sw333t Mini Elite Gallery & Build Logs 187
l3p [VERKOCHT] Addonics STMPC-B Storage Tower for Mini PC Black Verkocht 6
Zwelgje Bitspower X-Station Mini Power-Extension II Female Version HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
thiesggb Thieske's Mini-Lan-Bak krijgt waterkoeling Gallery & Build Logs 21
Besje Xargeant's Mini Tank Gallery & Build Logs 25
Zwelgje Fractal Design Arc Mini Mod "oranges and lemons" Gallery & Build Logs 78
R Mini RAM Mod Cases en Modding 15
J Fractal Design Arc Midi en Mini Tower HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
Impulse Pandora's Mini Box Gallery & Build Logs 9
Impulse ECS H67H2-I mini itx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan