• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Daar ben ik dan ook officieel | marcel87

Ik huppel hier al een beste tijd rond, maar ik heb me nog nooit officieel voorgesteld. Vandaar dan alsnog, gewoon omdat het kan en beter laat dan nooit toch?

De start van mijn praktische computerhobby begon midden 2009 bij het upgraden van een oude computer bij mn moeder.
Uiteindelijk is die vervangen door het vorige jaar geïntroduceerde LGA1155 socket H2 platform. Dit was mijn allereerste zelfbouw, die ik volledig zelf heb samengesteld en gebouwd. En raad eens? Het beviel nogal, we want more….!!!!!!

Omdat ik al een tijdje op mezelf woon en ik veel op mijn laptop moest doen op vond ik begin dit jaar dat het eens tijd werd om ook hier een eigen vaste pc te hebben. Inmiddels vind ik het helemaal vet om de hardware te kunnen zien, daarom vond ik dat een case met hardware open en bloot eigenlijk wel wat. Het is dan ook een systeem met de Dimastech Easy Dual v2.5 geworden. Hiermee houd ik meteen de mogelijkheid om snel met hardware te switchen, om tweemaal een 360mm rad met D5 in te bouwen en ook nog eens al die dikke hardware te aanschouwen als ik ff naar links kijk. :D

Wat heb ik hier nu naast me staan? De pc is deels nieuw en deels tweedehands. Het moederbord, processor, ram, grafische kaart en onder andere enkele schijven zijn tweedehands.

Onderdelenlijst:
- MOBO: MSI P45 Platinum
- CPU: Intel Core 2 Quad Q6600
- MEM: 8GB Corsair Dominator 1066MHz (4x2GB)
- VGA: MSI N460GTX HAWK
- SOUND: Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
- HDD1: Crucial M4 128GB
- HDD2: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB
- HDD3: Samsung Spinpoint F3 HD203WI 2TB
- HDD4: Hitachi 5K3000 2TB
- HDD5: WD Caviar Black 640GB
- OPT1: Samsung SN-T083A
- PSU: Corsair AX850 (850W full modulair)
- CASE: Dimastech Easy Dual v2.5
- OS: Windows 7 Ultimate x64
- MON: Belinea 101711 (TN, 17”, 1280x1024, 4:3)
- KB: standaard Dell toetsenbord
- MOUSE: standaard HP draadmuis, pad heb ik niet
- HS: Samson CH700
- SPRS: nog afwezig helaas
- INET: KPN 8Mb/s down, 1Mb/s up (wacht op 30/30 glasvezel)
- COO: voor CPU: Prolimatech Megahalems Rev. C, Arctic Cooling MX4, 2x Coolink SWiF2-120P
- COO: voor GPU: Arctic MX4, Arctic Thermal Glue G1, Arctic GTX460 heatspreader kit
- COO: voor MOB: Phobya thermal pads 5W/mk
- KVM: Newstar NS231USB
- BAY: Silverstone SST-FP58B
- FCT: Lamptron FC-5 v2


Pics or didn’t happen? Jawel jawel, in ieder geval alvast eentje… zie hieronder:
full.jpg



Waarom toch zo’n ouder platform? Puur omdat ik graag wilde leren overklokken op de oude manier. Sandy Bridge staat er bekend om dat het niks meer voorstelt en er niks aan is. Plus daarbij dat ik liever iets leer op een oud ding van weinig geld dan op een dure nieuwe bak, mocht er iets mis gaan. Ik hoop nog ergens dit jaar over te gaan op een LGA2011 systeem met een WC setup, maar net als iedereen zoek ik nog sponsors... haha :p


Wil je meer weten over mij, mn computer(hobby) of iets anders, dan mag je dat hieronder laten weten of een PM sturen.
 
Laatst bewerkt:
welkom op het forum,
ik ben ook nieuw op het forum maar bouw al wat langer systemen tower modellen. en hopenlijk eind dit jaar alles watergekoeld als ik alle onderdelen binnenheb. p.s. jouw avatar waar staat deze brug komt me bekend voor. toch niet de brug tussen denemarken en zweden!

veel kijk en leesplezier toegewenst "mooie foto trouwens":lol:
 
Haha bedankt voor de laatste reacties.


Nee ik had dit verhaal al eerder online geplaatst met mijn volle naam erin, half maart dit jaar. Johnny heeft mn naam eruit gehaald, aangezien ik nu wel erg Googlebaar was, dus ik vermoed dat ie daardoor weer even aan de top staat. ;)

@ Tath: Nee dit is niet de brug tussen Denemarken en Zweden, dat is als het goed is de Sontbrug (officieel: Øresund Bridge). Wel een tuibrug net als in mn avatar maar op een andere manier... een ander soort tuitype. Die uit mijn avatar is de mooie Rio-Antirrio brug uit Griekenland (officieel: Charilaos Trikoupis Bridge), hier nog wat technische info. Overigens beide een pracht van brugontwerp, wil ik nog een keertje in het echt zien. Ben jij eens bij die in Denemarken geweest dan, omdat je dat zo vraagt?
 
Hehe ja klopt, ik had enkel een puntje geplaatst, want ik kon de topic niet zo snel vinden, op die manier kan ik makkelijker je topic aanpassen :p.
Was vergeten om mn post te verwijderen, daar werd uiteraard meteen heel grappig over gedaan, dus mijn bericht en van die komische dude ook verwijderd :)

Welkom nog hier :p
 
Haha, ja dank je wel! Maar het is uiteindelijk toch donders mooi gelukt, maar geef gewoon toe... je wou er een punt achterzetten... haha ;)

Verder boeit het ook niet, al lang blij dat is het aangepast, maar stond wel te kijken van opeens die reacties... dacht al wtf? :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Madbull Hallo daar! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Hightower bitspower pomptop d5, past daar de bitspower upgrade 250 res op? Waterkoeling 5
AverageNinja Hallo daar! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
arwin74 mijn ervaring (ff copy paste van tweakers wand daar staat tie al) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
K Hoi allemaal, ik ben Raymond Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
T Hallo, ik ben Leon Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
W Hallo Ik ben Jan Willem Advies Waterkoeling Setup 4
M Ik ben Martin Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
C Hallo Ik ben Melvin Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
S Hallo ik ben Bas Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
S Hallo ik ben stijn Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
T hallo ik ben thomas! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
S Wie ben ik. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
Bas9466 Ben opzoek naar een product voor mijn Core x9 fan controller card met usb aansluitin Problemen & Oplossingen 9
J Hoi ik ben Jamie :-) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
M Yeey ik ben jarig :D nu wil ik aandacht xD Felicitaties 13
D ben op zoek naar een waterblock van Bitspower HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
B ambient light (veel hulp nodig ben geen electries expert) Cases en Modding 4
D tijdje ben ik al lid. nu eens tijd om mijn pc voortestellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
J Hoi ik ben Jelte Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
D Ik ben... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
J Voorstellen, hier ben ik, Jezzer. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Gamma Ik ben Gamma! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
H Hallo ik ben Dylan Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
T ik ben tim Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
J dit ben ik ;) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
V1K1NGFAH Hey ik ben V1K1NGFAH Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
C Hallo, ik ben Joost Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
joostgvk Hoi ik ben Joost! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
H Mijn eerste build, ben ik op de goede weg? Waterkoeling 0
D hoi ik ben david dit is mij pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
T Hoi, Ik ben Tom ;) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 28
maomanna Het zware "hoe zwaar ben jij" topic Algemene Discussies 35
T Wie ben jij @ MOH Airborne online? Gaming 0
S ben nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 14
k.3nny Ben jij ook geslaagt? Algemene Discussies 4
D ik ben -=DH=-Red@WAR! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
L Ben ik al aan upgraden toe? Hardware & Software 68
G Ik ben om! HighFlow Testimonials / Shopreviews 8
Vannos Hoeveel facturen heb jij en hoeveel ben je kwijt geweest Algemene Discussies 41
L hulp nodig, ben nieuw hier :D Waterkoeling 7
Y wie ben ik Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 17
S Ben ik compleet? Advies Waterkoeling Setup 5
H ik ben op zoek naar een nieuwe kast Cases en Modding 34
XenoMorpH Nicknames, hoe ben je eraan gekomen! Gaming 151
K 2080ti start op en dan zwart scherm Waterkoeling 19
jesse20 Pomp aanzetten en dan systeem aanzetten? Waterkoeling 5
D Waarom kan ik niet meer dan 1 meter bestellen? HighFlow Webshop 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan