• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

D5 pomp/ Bitspower top

Ok, ik zal dan maar al de rest installeren en dan hoop ik dat de belletjes weggaan.
De reservoir is al donker donker rood, toch zijn de tubes maar licht rood ... echt raar.

Ik heb nog vraag :p

Ik heb ontdekt dat wanneer ik de pomp stopzet, de overblijvende lucht (als het stopsel erop zit) door mijn bovendeksel van de Bitspower tank komt. Je hoort zo psssshhh en wat luchtbelletjes via het deksel eruit. Kan dat veel kwaad? Ik heb de kast wel eens scheef gehouden en er blijkt geen vloeistof door te komen.

Added after 16 minutes:

De reservoir vs de tubes
23uvklz.jpg

Laatst bewerkt:
Het zou kunnen dat er iets in je pomp zit dat de kleurstof tegenhoud. In je filmpje zie je na het stoppen van de pomp een sliert stof of ander onrein gespuis voorbij komen. Kan zijn dat een deel van de pomp vol zit met iets. Waarschijnlijk dan de ingang.
Zou zeker de boel even drainen en de pomp even nakijken. Kijk dan ook het CPU blokje van binnen even na en spoel de radiator door. Als er rotzooi in je loop zit kan je het er beter gelijk uit halen.

Kan je misschien een betere foto maken van hoe jij je res aan de pomp hebt gemonteerd?
Of sowieso een betere foto van je loop.
De res is direct aangesloten aan de pomp met een 45° aan de res en een 90° onderaan aan de pomp. De pomp heeft de 90° op een 'in' dus daar zit ie zogezegd goed.

Volgens mij was die sliert microbubbels die de pomp maakte omdat er nog lucht in zat. Want van zodra de pomp stil was zag ik geen sliert meer.

Als ik er de dye indeed was het ongeveer 15 seconden voor de hele loop een beetje gekleurd werd. Is dan 4 rondjes per minuut goed? Er zit iets meer dan 1 liter water in de loop.

Momenteel kan ik geen betere foto maken want ik ben de pc aan het bouwen op mijn broer zijn kamer, en hij slaapt :p

Added after 31 minutes:

Vlug wat foto's genomen...

sls5t1.jpg

1zbw45v.jpg

nxrjhw.jpg

Laatst bewerkt:
De slang direct na het reservoir is al lichter van kleur.
img.php

Die buisjes tussen de kaarten zijn wel ietsje donkerder. Misschien kaarten in serie aansluiten (een hele grote misschien, maar het zo de flow ten goede kunnen komen. D5 pompjes hebben soms problemen met meerdere blokjes icm met graka's parallel. Verklaart natuurlijk nog niet dat de slang vlak na het reservoir al lichter van kleur is.)

Volgens overclock.net is het omdat er veel meer dye in de reservoir is en maar een kleine hoeveelheid door de tubes gaan (in vergelijking met de reservoir). In die reservoir kan ongeveer 0.7 liter water.

Ik zal de PC eens aanzetten als ik al mijn stroom kabels onder controle krijg. Als de temperatuur van mijn grafische kaarten slecht zijn, zal ik eens de loop leegmaken en misschien eens kijken of parallel slecht is. Ook misschien opteren voor een rode slang ipv dye.

Added after 50 minutes:

Dit zou ik graag krijgen ...

15yfy3q.jpg

Moet ik dan Mayhems blood red erin gieten?

Laatst bewerkt:
gebruik jij cheapo matercleer slangen of tygon?

dit wat je nu heb is gewoon een slechte batch van clear slangen, zelf blank water zal er troebel uitzien, vergelijk het met je vinger in een vol glas water doen, ziet er ook heel raar uit en huidskleur is totaal niet hetzelfde,

Ps, bij je filmpje, als je de pomp uitzet die witte "sliertjes" zijn gecomprimeerde luchtbelletjes die in een werveling lopen :)

Dat verhaal van ocn vind ik een beetje vaag. De verhouding kleurstof/water moet in de slangen hetzelfde zijn als in het reservoir.

Wat k.3nny zegt is denk ik meer plausibel. Die buisjes tussen de kaarten zijn ook al iets donkerder. Maar voor mijn gevoel zouden die slangen iets donkerder moeten zijn. Het lijkt nu op limonade met te weinig siroop erin.
Toch lijkt de slang redelijk clear in je 1e pics. Beetje blauw/grijzig, maar niet heel erg dof.

Zelf heb ik hier hele doffe tygon clear slang van meer dan een jaar in gebruik met pastel geel erin. Die zijn knalgeel, maar pastel is weer wat anders dan transparante kleuren.

mayhems paars met mastercleer 5/8

LL

Mayhems aurora met tygon 1/2

IMAG0265.jpg

Mayhems distilled met mayhems red dye volledig reservoir een diepe rode kleur, de plexi piping heeft een bruine gloed, en de slangen eronder zoals jou "probleem" nu met die vage gloed, dat is mastercleer.

k3nny-9.jpg

blijft altijd kl*te om de kleuren identiek overal te hebben, vaak ook de materialen die gebruikt zijn, Tygon blijft altijd nummer 1, maar prijs per meter is flink.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
DutchChilles Combinatie Bitspower top en EK Housing voor DDC pomp Handleidingen en Installatie Tips 5
Source D5 Pomp top: Bitspower vs EK? Advies Waterkoeling Setup 2
Source [GEVONDEN] Laing MCP655 / D5 pomp (eventueel met BitsPower top) Gevonden 2
N Alphacool VPP655 Pomp: Schroefring voor Bitspower top? Waterkoeling 8
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
Hightower Bitspower ddc pomp mod Waterkoeling 1
S Hulp nodig 2e WC setup (enzotech vs bitspower, tygon norprene, pomp...) Waterkoeling 4
V [VERKOCHT]Bitspower,fittingen,pomp,reservoir,fancontroler Verkocht 8
D Veel bubbels in reservoir na installeren niewe pomp Waterkoeling 3
foxbuster Pomp niet op 100 uitsturing te krijgen Waterkoeling 8
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
B EK D5 pomp gescheidenaansluiten op distroplate Waterkoeling 1
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
djghostogb vraag over D5 pomp Advies Waterkoeling Setup 2
C Raar geluid uit en bubbels uit pomp Waterkoeling 4
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
M info setup pomp/flow uitbreiding. Waterkoeling 3
K pomp werkt niet Waterkoeling 5
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
M VRAAG Informatie - D5 pomp bracket en Phanteks Enthoo Primo compatibiliteit Advies Waterkoeling Setup 4
jesse20 Pomp aanzetten en dan systeem aanzetten? Waterkoeling 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
X thermaltake tower 900 pomp Bracket Advies Waterkoeling Setup 3
D Lektesten, pomp laten draaien voor water circulatie en vullen Waterkoeling 19
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
D Pomp stuk Waterkoeling 4
Freddy EK FLT Reservoirs, plat zonder en met DDC of D5 pomp HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Hightower O ring D5 pomp ekwb HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
foxbuster Pomp niet 100% vermogen / maximaal in override Waterkoeling 3
M Kapotte ddc pomp Waterkoeling 2
H nieuwe pomp+res nodig Waterkoeling 2
Heineken Nieuwe pomp maakt raar geluid Problemen & Oplossingen 4
S D5 pomp spare part Waterkoeling 3
R is dit normaal voor een D5 pomp? Waterkoeling 10
R wat voor mount voor d5 pomp/ res combo Advies Waterkoeling Setup 1
SupaDutch1 2 Pomp's !! helppp!! Waterkoeling 10
D Traag opstarten pomp Waterkoeling 20
U Pomp Covers Advies Waterkoeling Setup 2
J DDC of D5 pomp gebruiken Advies Waterkoeling Setup 2