• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Customloop Alecs010

Alecs010

Active member
Goedeavond allen,

Ik heb al een tijd geleden vele onderdelen bij highflow besteld voor een custom loop, helaas chraste mijn tel.... alle foto's weg... De loop bestond uit de volgende onderdelen,

Hardware,

Cpu: I7 6600K
Mobo: Msi Z170A Krait edition
Geheugen: 2x 8gb Kingston hyper X 2666mhz
Gpu: R9 290x Vapor 8gb
Samsung evo 840 250gb ssd
Samsung evo 840 120gb ssd
Voeding: Corsair Hx1000I
6x Corsair sp 120mm fans
Behuizing: Corsair Carbide 540
3x Iiyama monitor
Logitech 5.1 surroend set

Customloop onderdelen:

Alphacool 240mm rad voor cpu
Alphacool 360mm rad voor gpu
Xspc Raystorm cpu waterblok
Xspc reservoir met D5 pomp
Alphacool waterblok voor gpu
Petg tubing incl Ek hdc fittingen

Onder tussen niet stil gezeten gespaard voor upgrades die ik morgen ga installeren, mijn reservoir past helaas nu niet meer met deze videokaart

Samsung 950 pro 512gb M2 ssd
Asus Srtix 1080 Gtx OC videokaart
Bitspower waterblock
Xspx D5 tank reservoir v3(mini)
2x 8gb Kingston hyper X 2666mhz (totaal dan 32gb)
Aerocool fan controller F6XT
Diverse led verlichting besteld bij highflow zoals bijna alle spullen voor de customloop
Sleeving zwart wit.

En ook Monsoon kit incl feun aangeschaft (hiervoor had ik een hand buig tool)

De build word zwart wit met paarse/witte led verlichting het is nu al laat alles klaar gezet voor morgen :) Alvast wat foto's:

IMG_20170114_001138.jpg
IMG_20170114_001200.jpg
IMG_20170114_005346.jpg

Hier nog een oude foto die ik nog had op pc:

IMG_20161202_021440 (1).jpg

Morgen als eerste beginnen met het waterblok monteren op de videokaart daarna kijken hoe de loop moet gaan lopen :) En zal ik nog meer foto's maken :)

Gr Alex
 
Laatst bewerkt:
Zo ben dit weekend bezig geweest en vergat ik weer dingetjes te halen dus ook nog op pad geweest het waterblok zit op de videokaart met me originele backplate dit vond ik mooier :) moest wel aangepast worden maar dat was ook gelijk het makkelijkste!!

Nadat ik bepaald had hoe de loop moest gaan lopen ging ik aan de slag met het buigen van de leidingen maar kan jullie vertellen is niet mijn ding!! ik heb de monsoon bending measure kit en tools maar het lukt me niet al 2 buizen verziekt helaas... buizen worden toch niet netjes en met meerdere bochten vind ik het heel lastig om hem netjes te krijgen...

Is hier iemand op het forum toevallig die mij daarmee zou kunnen helpen??

Hier wat fotos:

IMG_20170114_175205.jpg
IMG_20170114_180015.jpg
IMG_20170115_220305.jpg
 
Zo ziet mijn Corsair kast eruit nu:

100_0743.jpg

100_0744.jpg

De Aerocool fan controller zit er al in maar met aansluiten wacht ik totdat de loop goed is.

100_0748.jpg

Nu eerst langs highflow 2 90grade bochten ophalen dan nog een poging maken met de buizen,

100_0749.jpg

Ondanks dat de buigveer erin zit worden de doorlatingen de ene keer heel smal en de andere keer gewoon goed,

100_0747.jpg

Ik hou jullie op de hoogte :)
 
21102d1484514823t-customloop-alecs010-img_20170115_220305.jpg


Dit ziet er al best goed uit!
 
Zow weer wat buizen opnieuw gedaan gaat steeds beter. de buis van me cpu naar het 360mm rad is bijna klaar waar hij de cpu in gaat loopt nog een beetje scheef doordat hij daat te lang is dus klein stukje eraf halen nog op de foto niet goed te zien maar dan is de buis af, Alleen kan ik hem niet op de fitting vast zetten omdat de 90 grade bocht vrijwel direct om hoog gaat dus morgen even kijken maar dat is ook op te lossen heb maar 1mm nodig,

als de loop leak proef is al ik hem 24 uur ga laten draaien laat ik ook een plaat maken voor de onderzijde van de kast zodat je al die openingen niet meer ziet vind ik afschuwlijk :) en zo blijven we bezig.

100_0755.jpg

100_0756.jpg

Net er tegen aan komt het kapje kan het begin erop draaien en dan loopt hij vast,

IMG_20170116_172503.jpg
 
Zo even klein updateje,

Was druk met mijn werk ondertussen veel met Freddy zitten mailen, en voor het 90grade probleem bij mijn 360mm rad heb ik een sparke ring van 2mm besteld en toch ook een andere bitspower fitting, ook de water stops die bij het waterblok zaten waren zilver dit vond ik niet mooi dus 2 zwarte bitspower stops besteld.

Heb een mal gemaakt van de onderkant van het reservoir zodat ik de gaatjes netjes in de behuizing kan maken wel even de bays uit de kast halen nog,

100_0761.jpg
En in het xspc cpu blok kunnen 2 ledjes in :) voor de kabels van de ledjes had ik al sleeving liggen zwart en wit heb voor zwart gekozen en probeer ze zo goed mogelijk weg te werken dalijk, alleen heb nu ook nog heat shrinks besteld als die binnen zijn dan kan ik de kabels ook netjes maken en dan de 2x ultra bright uv in het cpu blok monteren :)

100_0760.jpg
 
Zo weer een aantal keer wat spulletje op gehaald bij highflow, voor het probleem met de 90 grade bocht. Helaas was het probleem hierna nog niet verholpen.

100_0762.jpg

Dus 2 bitspower extenders besteld heb uit eindelijk de lange gebruikt, nu paste het wel :)

100_0763.jpg

100_0765.jpg

Toen nog een leiding over gedaan was niet te vreden, reservoir gemonteerd aan de achterkant van de pc de achterste schroeven vast zetten was wat moeilijk maar het is gelukt!!! en daarna de laatste buizen bevestigd!!

100_0770.jpg

100_0766.jpg

Hij is nu 2 uur aan het draaien en lekt nog niet!!! laat hem nog zeker 8 uur draaien

100_0772.jpg

Helaas vanavond andere dingen te doen maar ga morgen avond kijken met led verlichting hoe ik dat precies wil hebben heb 3x twin ultralight uv en 3x twin white, en nog wat xspc ledjes die ik bij aanschaf van spullen heb gekregen :)

Ook met Freddy besproken dat ik me pc bij hem langs breng om een plaat te maken zodat je de gaten aan de onderkant van de pc niet meer ziet zitten :)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag eventjes gekeken naar de fan controller met aansluitingen, helaas kwam ik er achter dat mijn 4 pins corsair sp120 fans niet kunnen aangesloten op de Aerocool fan controller. Ook verloop kabels gezocht en naar zaken geweest maar helaas zijn die verloop kabel van 4 pins mannelijk naar molex vrouwlijk er niet (wel de 3 pins mannelijk).

Toen besloten om een andere fan controller te kopen de Thermaltake Commander F6 Rgb ben er wel blij mee heeft ook iets meer opties naast fans kun je ook led stips bedienen tempraturen aflezen en het display heeft 16 kleuren :).

100_0779.jpg

De pc is gelukkig niet gaan lekken!! dus heb de stukken keuken rol weggehaald,

100_0776.jpg

100_0775.jpg

Ben al wel blij met het resultaat maar we zijn er nog niet nog genoeg te doen, ook aan de achterkant van me pc kun je een fan plaatsen, maar vind 3 aan de voorzijde die lucht naar binnen blazen en 2 aan de bovenkant die de lucht eruit blazen vind ik voldoende.

De waterpomp staat op stand 2 van de 5 en met de vorige loop met 3dmark extreme benchmark werd de videokaart maar 41grade de cpu weet ik zo niet meer uit het hoofd maar bleef koel. Uiteraard met de nieuwe videokaart/loop zal ik ook weer een benchmark gaan doen en kijken wat er met de score en tempraturen gebeurd.

Vriend van me heeft een 3d printer met 1 print kop dus wil nu kijken of ik het gat van de fan kan op vullen met een leuk logo of plaatje even goed in verdiepen en rond neuzen :), nu met sleeven en fans aansluiten aan de slag.
 
Zo al een paar keer geprobeerd te sleeven valt tegen ken iemand die erwel ervaring in heeft en dat ooit voor mij gedaan heeft hij wil me een keer helpen is momenteel druk, ga zelf nog wel proberen, en anders voor nu even een witte 24 pins kabel bestellen,

100_0781.jpg

Even 2 ledjes in het cpu blok gedaan uv en wit, vind de uv kleur echt gaaf maar zwak en de witte lekker fel!! nu even kijken als alles aan gesloten is dan een paas combinaties maken met kleuren en kijken wat mooi is ik vind het lastig welke vinden jullie persoonlijk mooier in het cpu blok?? komt er zo uit te zien,

100_0783.jpg

100_0784.jpg
 
Zoww heb de pc aangesloten met oude kabels het sleeven komt later met wat hulp van een vriend die het vaker gedaan heeft de fan controller vind ik wel nice,

IMG_20170129_122934.jpg


Ook hebben we wat mooie prints gevonden voor op vullen van het lege fan gat aan de achterzeide denk dat we de print wit maken met een zwart filter matje,

IMG_20170129_013947.jpg

IMG_20170129_030407.jpg

Met de firestrike benchmark werd de videokaart max 56 grade deze word dus warmers als me r9 r290 x vapor maar wel logisch is ook een zwaardere kaart, op stock settings al een leuke score,

IMG_20170124_223308.jpg

:)
 
Heb je deze met een eigen 3d printer laten printen? Ziet er gaaf uit :)

Ik heb toevallig 2 vrienden met een 3d printer en gisteren was ik bij 1 van hen en die zei zullen we is kijken of we wat kunnen vinden. Ik heb nu ook nog voor me 5,25 inch bay naast me fan controller een plaatje met het asus rog logo erop die vind ik ook super mooi die gaat hij nog voor me printen met cable bombs.

Dan moet ik hem alleen een rol pla matriaal geven kost 22 euro :)
 
Zo, was even weg ivm prive omstandig heden,

Helaas heb ik op 2 3d printers geprobeerd het witte fan rooster te printen aardig wat gespeelt met afstellingen en tempraturen maar helaas lukte het niet op beide printers... dus mis eens informeren bij een 3d print bedrijf.

Ik heb er nu tijdelijk een Corsair 120mm fan gezet er hoor officieel een 140mm op maar is voor tijdelijk.

Verder ben ik overgestapt van een Asus GTX 1080 OC naar een Msi GTX 1080TI FE met Phanteks glacier waterblok met led verlichting. Alleen daar ook een probleempje de led verlichting moet aangesloten worden op het moederbord alleen heb ik die aansluitngen niet helaas dus daar moet ik ook nog naar kijken.

Ook nu cablemods zwart witte 24pins + 8+2pins pcie, en overgestapt van witte koelvloeistof naar paarse.

En als laatste een custom Backplate deze ligt er nu nog los op. Foto's zijn helaas gemaakt met Lg g5 :(.

Nu wil ik verder nog steeds afspreken met freddy voor een soort bodemplaat te laten maken. Ben rustig weer aan het hobbyen :)

Ook heb ik een custom fangrill 140mm besteld maar helaas vind ik deze niet mooi dan word het te druk in me behuizing,

20170904_175549.jpg

Zo ziet het er nu uit:

20170904_180137.jpg

20170904_175520.jpg

Sorry dat jullie zo moeten kijken me afbeeldingen draait hij om een reden om....
 
Beste Mensen tijd niet actief geweest op het forum, ben wel verder gegaan ondertussen,

dit zijn de upgrades:

Cpu: 7900x
Moederbord: Msi x299 Xpower gaming
Fans: 6x Corsair LL120 rgb
Corsair ledstrips
Nog een: Gtx 1080ti founders edition
Ander bodem plaat

Nog wat 90grade bochten van alphacool. OHad nog een backplate met msi logo kon alleen helaas og niet erop moest ik de backplate in de links in de achterste hoek iets dunner maken was helaas te dik.


pc alex.jpg

Op de pc staat de foto normaal helaas als ik ze hier upload worden ze een kwartslag gedraaid... kom er niet uit of ik ze nou via me tel upload of via de pc ze worden gedraaid..

Maar dit project ligt helemaal uit elkaar en sommige onderdelen zijn al verkocht, bijv videokaarten.Vind atx toch mooier dan e-atx dus moederbord is ook al weer daar daarvoor heb ik nu een Msi x299 pro caron ac bord. Heb via tweakers een Corsair 900d kunnen overnemen met reservoirs, 2x ekwb xe 480mm rads en nog een pomp erbij :).

Maar zal er meer over vertellen bij een nieuw toppic.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A Customloop advies/tips nodig :) Advies Waterkoeling Setup 2
HighFlow Gefeliciteerd, Alecs010. Felicitaties 0
HighFlow Gefeliciteerd, Alecs010. Felicitaties 0
HighFlow Gefeliciteerd, Alecs010. Felicitaties 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan