• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Custom waterkoeling

epic_legendz

New member
Hallo iedereen,

Ik wil graag een custom water koeling set bouwen want niks dat ik kant en klaar op highflow vond is wat ik zoek. Er is ook een stel zelf samen set HighFlow CPU Set Medium maar daar loop ik een beetje vast want ik heb niet zo veel verstand van de componenten. Ik zoek een dual radiator en een grote lange tube resevoir (die is erg belangrijk :005: ik wil het namelijk wel mooi kunnen zien) en silent fans (die kan ik zelf wel vinden) een am3 + socket (kan ik ook zelf wel vinden), maar wat ik het engst vind is de tubing, clamps en of de verschilende componenten passen. Dus mijn vraag is, zou iemand zo aardig willen zijn om mij een beetje te vertellen welke tube resevoir bij welke pomp gaat en welke maar slangen daar bij te kopen?

Dank u vriendelijk
 
In princiepe kunnen alle pompen er bij ( das het mooie van watercoolen...alles bij elkaar schrapen ) De pompen zijn in princiepe verdeeld in 2 variaties. De D5 pompen en de DDC pompen. De D5 pompen hebben een optie om de snelheid aan te passen doormiddel van een draai knop achterop. DDC pompen hebben die optie niet, daar kan je de snelheid aansturen door bijvoorbeeld de fan header van je moederbord.

Ik heb zelf de bitspower 150mm met daaronder de swifttech mpc35x ( Het resultaat kan je hier zien )

Helaas heb ik geen specifieke ervaring met D5 pompen...ik draai eigenlijk zelf altijd DDC's dus voor die ervaring zal je op een andere forum ganger moeten vertrouwen. :033:
 
Een pomp bestaat uit meerdere onderdelen. Zo heb je de body/motor dan heb je de top en dan nog een mounting. Dit is alleen de body. Dit betekend dat je de rest nog moet hebben.

Dan heb je 2 keuzes, of de rest van de body met modded onderdelen in elkaar zetten

of voor ene resevoir / pomp combo er van maken zoals: Bitspower Dual / Single D5 Top Upgrade Kit 250 - Black - BP-D5TOPUK250P-BKCL

Als je de resevoir appart wilt houden van je pomp kan je het beste voor een full body pomp gaan.
 
Ik vind het erg moeilijk een specifieke pomp aan te raden voor je. Ik ben zelf momenteel groot fan van de swifttech mpc35x die ik momenteel gebruik. Maar die heeft een snelheids regeling via een pwm fan connector. Dat moet je net kunnen gebruiken, uiteindelijk ligt het heel erg aan je situatie. hoe wil je de snelheid regelen. Moet die perse stil zijn of maakt dat niet uit en wil je performance. etc etc.

Ik zou aanraden goed te kijken naar je loop en hoe je je pomp wil regelen, aan de hand daarvan kan je een goede keuze maken welke pomp je wilt / kan gebruiken.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
H Interesse in Custom waterkoeling Waterkoeling 8
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
Z Rood/Wit Custom Loop | Witte waterkoeling? Advies Waterkoeling Setup 0
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
J eerste custom waterkoeling pc Advies Waterkoeling Setup 13
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
R Custom-Made Waterkoeling in Phanteks Evolv ATX Advies Waterkoeling Setup 10
H Custom waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 4
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
M Metalcored00d - Custom bureau met waterkoeling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
M Custom bureau met waterkoeling Gallery & Build Logs 23
Freddy Custom waterkoeling basics, uitgelegd door Hardware.info TV Waterkoeling 1
M Hulp gezocht voor custom waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 1
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
E Groentje in custom waterkoeling zoekt hulp voor nieuwe PC Advies Waterkoeling Setup 37
M 2e waterkoeling, nu eens custom Advies Waterkoeling Setup 10
V Waterkoeling: advies 1ste custom setup Advies Waterkoeling Setup 3
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
G i9 13900k custom loop Advies Waterkoeling Setup 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Custom made distro plate t.b.v. Phanteks Enthoo elite / reeds gemaakt HighFlow Forum 4
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
J 1e custom watercooling setup. Advies Waterkoeling Setup 4
M Custom loop in een Fractal nano s Waterkoeling 3
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
pilotter Vraagje over fans kabels custom sleeving HighFlow Forum 4
Bl4ckj4ck666 Custom build pc Ryzen 7 2700x rtx 2080 32gb ram Gallery & Build Logs 28
Bokeh Custom RGB strip icm Commander pro Cases en Modding 2
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
J Custom loop in grote kast Advies Waterkoeling Setup 1
D Nieuw custom loop Waterkoeling 2
A 2x Phanteks glacier waterblokken met custom backplate's. Verkocht 4
Freddy Paas actie 2019! 15% korting op EK custom loop en SC op alle producten! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Hightower Corsair ll rgb fans custom aansluiting en stekkertjes Overige Koeling 16

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan