• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Reageer op onderwerp

Ondertussen heb ik mijn setje in elkaar gedraaid. Hieronder wat fotos.

In eerste instantie wilde ik een doorzichtig cpu blok met losse pomp (alphacool dc-lt+acryl top) en harde buizen maar dat was toch veel te prijzig vond ik. Daarom gekozen voor de oplossing hieronder.

Vanwege de behuizing kon ik niet de hele waterkoelingsset in elkaar zetten en vullen want er was geen ruimte om dan in zijn geheel te plaatsen. Moest eerst de radiator plaatsen nadat ik een nieuwe riser kabel had geplaatst (oude gaf signaal verlies).

Daarna cpu blok (alphacool lt solo) inclusief moederbord geplaatst.

Leidingen aangesloten en daarna gaan vullen. Dat was best wel knoeien omdat de aanwezige lucht er niet makkelijk uit kwam. Uiteindelijk op z'n kop gezet en de slang bij de rechte fitting losgemaakt om daar te vullen.

Al met al draait het setje prima zonder te lekken en is erg stil.

De koeling prestaties zijn niet super goed maar komt omdat ik een 20mm xspc ultrathin radiator heb met 1x 15mm dike 120mm fan en pomp en fans zijn allemaal temp gestuurd.

Ten opzichte van de amd wreath stealth koeler is deze set op hogere belasting zijn 8-10 graden koeler en veeel stiller.

Mocht ik later een nieuwe gpu aanschaffen met waterkoeling dan kan ik dezelfde radiator ernaast zetten en het setje uitbreiden.

Leuk om het in elkaar te zetten.

Terug
Bovenaan