• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Custom waterkoeling setup

Sjokoprins

New member
Hallo,

Ik wil een custom waterkoeling setup maken en heb de volgende onderdelen in gedachten:
(hieronder staat de Alphacool HF L-connector G1/4OD to G1/4ID - Chrome 17044 er niet bij).
Volgens mij moet dit kunnen? Eerst gaat de HF L-connector op de cpu/pomp en daarop de barbed fitting 90g revolvable.
Ik heb maar 80mm vanaf moederbord tot buitenpaneel kast (raijintek ophion) dus zonder de HF L-connector moet ik een slang in een (te?) kleine straal buigen..
*Helemaal onderaan een principe van de aansluitingen*.
Knipsel.JPG

20210604_150804.jpg
 
Ok, spullen besteld, geleverd, maar zit met een probleem. Kan de custom fittingen niet plaatsen er is te weinig ruimte.om te draaien...hoe krijg ik die wel erop? Zie plaatje
20210622_135504.jpg

Ik heb ook nog 2 rotatable hoek-fittingen, die passen wel. Moet ik helaas een vrij korte bocht in de slang zetten wat minder fraai is dan wat ik in gedachten had..
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn niet de fittingen die jij in je beginpost had staan.

Deze krijg je er op geen enkele manier opgedraaid want ze zitten elkaar in de weg. Als je de rotary's had gehaald die je wel op je lijstje had staan dan had het wel gekund.
 
Inderdaad!
Die lijst was overigens langer maar kon niet in 1 keer een screenshot van maken. Ik heb beide fittingen, rotary's en fixed. Dus ik kan wel een compleet systeem plaatsen gelukkig. De fixed 90gr fittingen heb ik dan over. Kan ik later alsnog aan de radiator draaien met een verloop ofzoiets. Ik post wel wanneer ik het klaar heb.
 
Ondertussen heb ik mijn setje in elkaar gedraaid. Hieronder wat fotos.
In eerste instantie wilde ik een doorzichtig cpu blok met losse pomp (alphacool dc-lt+acryl top) en harde buizen maar dat was toch veel te prijzig vond ik. Daarom gekozen voor de oplossing hieronder.
Vanwege de behuizing kon ik niet de hele waterkoelingsset in elkaar zetten en vullen want er was geen ruimte om dan in zijn geheel te plaatsen. Moest eerst de radiator plaatsen nadat ik een nieuwe riser kabel had geplaatst (oude gaf signaal verlies).
Daarna cpu blok (alphacool lt solo) inclusief moederbord geplaatst.
Leidingen aangesloten en daarna gaan vullen. Dat was best wel knoeien omdat de aanwezige lucht er niet makkelijk uit kwam. Uiteindelijk op z'n kop gezet en de slang bij de rechte fitting losgemaakt om daar te vullen.
Al met al draait het setje prima zonder te lekken en is erg stil.

De koeling prestaties zijn niet super goed maar komt omdat ik een 20mm xspc ultrathin radiator heb met 1x 15mm dike 120mm fan en pomp en fans zijn allemaal temp gestuurd.
Ten opzichte van de amd wreath stealth koeler is deze set op hogere belasting zijn 8-10 graden koeler en veeel stiller.
Mocht ik later een nieuwe gpu aanschaffen met waterkoeling dan kan ik dezelfde radiator ernaast zetten en het setje uitbreiden.
Leuk om het in elkaar te zetten.
 

Bijlagen

  • 20210627_092423.jpg
    20210627_092423.jpg
    408,3 KB · Weergaven: 15
  • 20210626_204034.jpg
    20210626_204034.jpg
    404,7 KB · Weergaven: 13
  • 20210626_202120.jpg
    20210626_202120.jpg
    302,3 KB · Weergaven: 14
  • 20210626_201352.jpg
    20210626_201352.jpg
    419,1 KB · Weergaven: 15
ZIe onderstaande foto voor de kast (raijintek ophion) incl glazen zijpanelen (voor en achter). Ik had die glazen panelen eraf gehaald omdat de standaard cpu fan zo meer lucht kon aanzuigen van buiten. Met een waterkoeling kan ik makkelijker die panelen laten zitten omdat de luchtstroom nu vanaf de onderkant door de kast loopt en boven er weer uit. De boven en onderkant is van staalplaat met veel gaten erin dus ideaal.
De koelvloeistof blijkt ook een beetje licht te geven naast de geheugen leds. Jammer dat de buis helemaal rechts zo niet oplicht.
In de toekomst maar eens een led stripje aanschaffen.
Wel jammer dat gigabyte rgb software zodanig gebrekkig dat je alleen fancy kleurtjes kan kiezen. Het is niet in te stellen op cpu of gpu temp.
Het werkgeheugen is van corsair en draait op icue. Linker reepje kleurt met gpu temp en rechter met cpu temp.
20210630_111627.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
V Waterkoeling: advies 1ste custom setup Advies Waterkoeling Setup 3
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
H Interesse in Custom waterkoeling Waterkoeling 8
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
Z Rood/Wit Custom Loop | Witte waterkoeling? Advies Waterkoeling Setup 0
J eerste custom waterkoeling pc Advies Waterkoeling Setup 13
R Custom-Made Waterkoeling in Phanteks Evolv ATX Advies Waterkoeling Setup 10
H Custom waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 4
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
M Metalcored00d - Custom bureau met waterkoeling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
M Custom bureau met waterkoeling Gallery & Build Logs 23
E Custom waterkoeling Waterkoeling 9
Freddy Custom waterkoeling basics, uitgelegd door Hardware.info TV Waterkoeling 1
M Hulp gezocht voor custom waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 1
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
E Groentje in custom waterkoeling zoekt hulp voor nieuwe PC Advies Waterkoeling Setup 37
M 2e waterkoeling, nu eens custom Advies Waterkoeling Setup 10
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
G i9 13900k custom loop Advies Waterkoeling Setup 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Custom made distro plate t.b.v. Phanteks Enthoo elite / reeds gemaakt HighFlow Forum 4
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
J 1e custom watercooling setup. Advies Waterkoeling Setup 4
M Custom loop in een Fractal nano s Waterkoeling 3
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
pilotter Vraagje over fans kabels custom sleeving HighFlow Forum 4
Bl4ckj4ck666 Custom build pc Ryzen 7 2700x rtx 2080 32gb ram Gallery & Build Logs 28
Bokeh Custom RGB strip icm Commander pro Cases en Modding 2
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
J Custom loop in grote kast Advies Waterkoeling Setup 1
D Nieuw custom loop Waterkoeling 2
A 2x Phanteks glacier waterblokken met custom backplate's. Verkocht 4
Freddy Paas actie 2019! 15% korting op EK custom loop en SC op alle producten! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Hightower Corsair ll rgb fans custom aansluiting en stekkertjes Overige Koeling 16

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan