• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Custom MSI 560Ti Twin-frozr II Fullcover block

LRAB

Member
Zoals te titel aangeeft gaat dit over een custom block, voor de mensen die mijn buildlog van FrankenCool hebben gelezen is dit geen verrassing, daar dit block er niet is en ik toch graag de kaart nog beter wil koelen is het een idee waard om te proberen.

De kaart wordt namelijk bij 1000mhz core en 2325mhz mem onder full-load 64 graden en begint lichtelijk te artifacten. Universele blocks vind ik niet echt geweldig mooi dus gaan we het zo proberen. Het block zal, in het begin, van aluminium gemaakt worden, daar dit in aanschaf even wat goedkoper is en eventuele fouten makkelijker te overzien zijn qua financiën. Ik betaal het immers zelf :)

Het ontwerp ben ik nog mee bezig, het moet namelijk van mijn derde-rangs teken werk vertaald worden naar een digitaal ontwerp. 2 weken terug heb ik al wat meetwerk verricht aan de kaart en de basis gelegd voor een GPU block. De hele boel is op de Mu precies gemeten.

2012-06-08141645.jpg


Ik probeer zo snel mogelijk een update omhoog te gooien met de vorderingen wat betreft het ontwerp.
 
Laatst bewerkt:
Deze ga ik zeker even volgen
Hopelijk ook wat langer dan even ;)

Volgstandje *aan* doet.
You better! :p

Heb er enorm zin in, word echt gaaf om dit uit te vogelen! Zelfs de mannen achter de machines hebben er zin in en zijn benieuwd naar hoe het uiteindelijk word!

Ik ga proberen voor het eind van de week de tekeningen digitaal te hebben en misschien zelfs al een bottomworks klaar te hebben :)

Ik ben ook nog opzoek naar een pomp, heb geen zin om de haverklap de loop in mijn pc los te sjorren en dan het block te kunnen lektesten. Dus als iemand nog een pomp heeft liggen waar hij/zij vanaf moet, pm maar!
 
Laatst bewerkt:
Mini-update: De collega die me zou helpen bij het digitaliseren van de tekening is vrijdag-middag in het "beun-uurtje" bezet, zijn vriendin studeert af en is hij dus daar. Een andere collega kan me misschien van het weekend verder helpen, die jongen is een kameraad van me dus hij heeft geen keuze ;)

Ik ga ook volgen.... Nog wel een vraag, hoe meet je nauwkeurig op 1,0E-06 ofwel de micrometer (mu/μm)? Is dat niet wat extreem of was het een typfout en bedoel je millimeter?

Extreem? Absoluut. Typefout? Zeker niet, de apparatuur hier meet nou eenmaal zo nauwkeurig. Dus het is absoluut overkill voor toepassing op iets waar het op millimeters aankomt, maar geeft vaak wel geinige dingen weer :)
 
Thanks to wwwicked heb ik nou een mooie temperatuur sensor, van hem gekregen omdat hij er niks mee kon, echter was ie 5 minuten na ontvangst al ontdaan van de standaard sensor en voorzien van Bitspower Stopsensor, kan ik mooi de loop monitoren tijdens deze build.

IMAG0222.jpg


Ook heb ik maandag nog wat kleinigheidjes binnengekregen van HF; akasa thermal adhesive tape en lap set. Laatste uiteraard niet voor de gpu ;)

Het project loopt even wat vertraging op door vakantie van mij en genoemde collega. Ik hoop na mijn vakantie er echt mee bezig te kunnen!
 
Hopelijk volgende week een ontwerp definitief wat vervolgens gemaakt gaat worden, het liep ook deze week vertraging op door het overlijden van mijn Opa, 87 jaar en vredig weggegleden.

Het uiterlijk van het blok zal in het begin nog zeer rechthoekig en scherp zijn, zal ongetwijfeld aangepast worden naar een sleakere/sexier look. Maar eerst de internals is definitief maken! Tot volgende week!
 
Gecondoleerd. Gelukkig is het vredig gegaan. Mooie leeftijd hoor.

Ja, vertraging hoeft nooit negatief te zijn. Sommige dingen gaan voor.

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
 
Pfff, eindelijk weer eens tijd om lekker op t forum te kijken en te reageren :)

Het is even hectisch geweest i.v.m. het overlijden van mijn opa en het direct daarna aan een nieuwe baan beginnen. Dat laatste heeft als groot voordeel dat er lekker wat centjes binnenkomen, het nadeel er aan is dat ik toch wat meer moeite zal moeten doen om tijd te vinden om het ontwerp van het block gedaan te krijgen. Ook is de collega die dit zou tekenen voor me ondertussen op vakantie geweest en weer terug. Ik hoop deze morgen even te kunnen bellen of hij een zaterdag wil besteden aan het ontwerp. Hoe ik echter de juiste maten zo gauw bij hem krijg is nog even de vraag. Maar dan krijgt het hele project ook lekker een dikke boost. Het is zeer goed mogelijk dat ik eerst als tussenstap nog even ga draaien op een universal block, die kosten gelukkig de wereld niet, dit om te kijken of ik met mijn 240 radje dit trek.

Watertemperatuur ligt namelijk met alleen de cpu op 4,7ghz onder load rond de 32-33 graden Celsius en dan is het dus wel makkelijk om te kijken wat we aan temperatuur gaan krijgen en of dat af te vangen is met 2 betere fans of dat er toch echt een tweede radiator gemonteerd gaat moeten worden.

Dus nu lekker prutsen de buitenkant van mijn oude XDOOS om te kijken hoe ik een custom case, die ik in gedachten heb voor ergens over een jaar, kan gaan spuiten/bewerken. Maar dat is lekker lange termijn :)

Ik probeer z.s.m weer wat te laten horen!
 
Woensdag 12-9 is het zo ver! Dan gaat de 560 onder de apparatuur en kan EINDELIJK het eerste ontwerp in kaart gebracht worden! Heb er nog steeds enorm zin in en hoop dat ik er wat goeds en moois van kan maken.
 
Dit ga ik zeker volgen :D

ik ben ook op zoek naar een fullcover voor mijn 560 maar ik kan er geen vinden :[
En ik was al opzoek naar een universeel block tot ik dit tegen kwam.
Als je er nog een wil maken als je dit lukt heb je misschien een klant :p!
 
Dit ga ik zeker volgen :D

ik ben ook op zoek naar een fullcover voor mijn 560 maar ik kan er geen vinden :[
En ik was al opzoek naar een universeel block tot ik dit tegen kwam.
Als je er nog een wil maken als je dit lukt heb je misschien een klant :p!

Er wordt naar alle waarschijnlijkheid sowieso een 2e bijgemaakt ivm een SLI opstelling. Prijsplaatje kan ik je echter nog niet geven op dit moment, zodra ik daar meer over weet zal je het hier horen! Als er meer mensen zijn die interesse hebben mogen die dat ook melden, misschien dat ik er dan een productierun van kan maken en de kosten dan dalen.

Eventueel kan ik dit aanbieden voor andere non-ref pcb kaarten te doen, dan zullen we samen even wat moeten bespreken over hoe en wat!
 
En ook zoals bij elk project tot nu toe, is er gelijk al iets half dood voor het project echt loopt...
uzynyhuj.jpg


Door een slang die onder spanning, zijwaarts, stond is er water in het pomphuis gekomen. Maakte erg rare geluiden toen ik net startte, nu dus laten luchten en bij de shop gelijk maar een nieuw res en pomp bestellen... Zo handig die mcres, ik kan en nergens fatsoenlijk monteren... XD

Edit: pomp leeft gelukkig nog, lang leve lage geleidbaarheid van Feser One! De loop gaat gelijk met deze build op de schop en er wordt een ander res ingebouwd, te veel gedram gehad die mcres ergens te laten passen...
 
Laatst bewerkt:
Vandaag was het dan eindelijk zo ver! De benodigde metingen zijn gedaan en ontwerpen besproken! Het was een redelijk korte sesie van 1 uur, maar daar is veel in gedaan wat betreft het meten en bedenken van probleempjes die we nu al tegenkomen. En voor de niet gelovers, ;) , nog wat foto's:

Eerst maar is het oogwerk.
8y3erusy.jpg


En daarna het precisiespul.
3yba8uby.jpg


Wat het blok uiteindelijk zal kosten, als er minstens 5 gemaakt moeten, is nog onduidelijk.

Ik heb nog geen oog op wanneer er weer een update is, dus tot dan!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
G i9 13900k custom loop Advies Waterkoeling Setup 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Custom made distro plate t.b.v. Phanteks Enthoo elite / reeds gemaakt HighFlow Forum 4
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
J 1e custom watercooling setup. Advies Waterkoeling Setup 4
M Custom loop in een Fractal nano s Waterkoeling 3
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
pilotter Vraagje over fans kabels custom sleeving HighFlow Forum 4
Bl4ckj4ck666 Custom build pc Ryzen 7 2700x rtx 2080 32gb ram Gallery & Build Logs 28
Bokeh Custom RGB strip icm Commander pro Cases en Modding 2
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
J Custom loop in grote kast Advies Waterkoeling Setup 1
D Nieuw custom loop Waterkoeling 2
A 2x Phanteks glacier waterblokken met custom backplate's. Verkocht 4
Freddy Paas actie 2019! 15% korting op EK custom loop en SC op alle producten! HighFlow Computer Cooling Shop 0
H Interesse in Custom waterkoeling Waterkoeling 8
Hightower Corsair ll rgb fans custom aansluiting en stekkertjes Overige Koeling 16
ABRAWARE Starwars themed custom loop dreambuild Gallery & Build Logs 9
T Advies custom koeling, 600W TDP Advies Waterkoeling Setup 6
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
B Zalman Reserator Custom Air Duct / Shroud Waterkoeling 2
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
M Custom ATX 24 pin -> 24 + 8 Pin kabel Cases en Modding 0
Z Rood/Wit Custom Loop | Witte waterkoeling? Advies Waterkoeling Setup 0
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
bunbun rx vega 64 gpu only custom loop Advies Waterkoeling Setup 2
bunbun vraagje betreft koeling custom casemod Overige Koeling 9
Maarten/Pine Custom kabels pinout Hardware & Software 0
R Custom water loop in een Jonsbo UMX 4 (I7-6700k en gtx 1070/ 1080) Advies Waterkoeling Setup 4
B Corsair 250D tricky custom loop versch. vraagjes Advies Waterkoeling Setup 2
C Info componenten custom liquid cooling set Advies Waterkoeling Setup 26
J Opzoek naar custom watercooling voor CPU en GPU 980TI en i7 6700K Advies Waterkoeling Setup 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan