• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Custom bureau met waterkoeling

Metalcored00d

New member
Dag forum,

Een jaar geleden, geïnspireerd door de L3p D3sk en Unity, wilde ik ook een custom bureau bouwen.

Ik heb gekozen voor MDF als bouwmateriaal, met als dikte 2cm. Het bureau is 1,80m breed, 75cm hoog en 64cm diep.

Het kloppend hart van mijn pc is de Asrock Fatality Z77 Professional-m met een Intel Core i7-3770K (overclocked naar 4,5GHz), 2 AMD HD7850's in Crossfire en 16GB 2400MHz Corsair Vengeance.

Door te weinig budget zijn de GPU's niet watergekoeld. Als ik ooit koelblocks op de GPU's stop, moet ik ook een tweede pomp en een tweede 360 rad installeren :(.

photo 2.jpgphoto 3.jpgphoto 4.jpgphoto 5.jpgphoto 6.jpgphoto 7.jpgphoto 8.jpgphoto 9.jpgphoto 10.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volgende ronde foto's
 

Bijlagen

  • photo 20.jpg
    photo 20.jpg
    81,4 KB · Weergaven: 3
  • photo 19.jpg
    photo 19.jpg
    58 KB · Weergaven: 2
  • photo 18.jpg
    photo 18.jpg
    80,4 KB · Weergaven: 2
  • photo 17.jpg
    photo 17.jpg
    106,6 KB · Weergaven: 4
  • photo 16.jpg
    photo 16.jpg
    107 KB · Weergaven: 7
  • photo 15.jpg
    photo 15.jpg
    90,1 KB · Weergaven: 3
  • photo 14.jpg
    photo 14.jpg
    37,2 KB · Weergaven: 4
  • photo 13.jpg
    photo 13.jpg
    78,8 KB · Weergaven: 4
  • photo 12.jpg
    photo 12.jpg
    63,3 KB · Weergaven: 3
  • photo 11.jpg
    photo 11.jpg
    58,7 KB · Weergaven: 7
Het nadeel van deze build is dat ik steeds alles moet verplaatsen (speakers, schermen, keyboard, muis...) alvorens ik aan de hardware kan. Recent heb ik de Lian Li DK-02 gezien en dat bracht me op een idee.

Mocht ik ooit de tijd hebben om een nieuwe desk te maken, dan zou ik dezelfde basisstructuur willen behouden, maar de "bak" zou ik in aluminium willen hebben. Ik zou dan aan de zijkanten rails bevestigen, zodat het geheel kan worden uitgeschoven :).
 
Update 1

Ik heb een domme fout ontdekt in mijn design; ik heb er nooit aan gedacht hoe ik het water moet vervangen :p. Ik ben dus beginnen googelen en ben er op uit gekomen dat er niks anders op zit dan om de loop "af te breken". Om het probleem in de toekomst niet nogmaals te hebben heb ik volgende oplossing bedacht (en bestelling geplaatst bij Highflow :p): Op mijn Alphacool 360 radiator ga ik onderaan een 90° fitting plaatsen, recht onder de fitting ga ik een gaatje boren, tubing door het gat, kraantje installeren en dan terug opvullen :)
 
Update 2

Aangezien de loop dan toch open moet ben ik nogmaals beginnen nadenken over verdere wijzigingen aan de huidige build. Momenteel is enkel de CPU gewaterkoeld. Ik zou nu graag mijn 2 GPU's ook in de loop stoppen. Het probleem is het volgende:
Ik heb 2x de ASUS HD7850-DC2T-2GD5-V2, waarvoor helaas geen full covered blocks bestaan, omdat er enkel maar 4 gaatjes zijn rondom de processor.

ASUS-HD7850-DC2T-2GD5-V2-Radeon-HD-7850-2GB-GDDR5-(90-C1CS62-S0UAY0BZ)-PCB.jpg

Het enige wat ik zou kunnen installeren is de universele EK-VGA block:

file_36_1.jpg
 
Ziet er goed uit! :)

Misschien dat je de loop wat "netter" erin kan zetten.
Zoiets als dit:
Bekijk bijlage 18423

Hoeft het niet eens met hard-tubing. Je moet dan wel willen investeren in extra koppelingen en deze Alphacool bulkhead connector / Fillport G1/4 - chrome 17068


Wat ga je overigens doen aan de andere kant van de desk? komt daar een server?

Als ik jouw schema bekijk denk ik, waarom ben ik daar zelf niet op gekomen =p. Dankjewel voor het voorstel. In verband met de server, daar heb ik nog niet over nagedacht. Momenteel is heel de rechterkant ongebruikt, maar ik zou het inderdaad daar wel voor kunnen gebruiken.

Ik zit ook al een tijd te twijfelen om de desk aan te passen. Ik had graag de GPU's ook in de loop gehad, maar met de huidige 7850's weet ik niet of het de moeite is om daar 70 euro per kaart aan te spenderen. Misschien zou ik ze beter verkopen en zoeken naar een beter alternatief met waterblock? Een bijkomstig probleem als ik de 7850 zou behouden en in de loop stoppen; dan heb ik een nieuw rad nodig.

Wat dan eventueel een optie zou kunnen zijn is de linkerkant "kopiëren" naar de rechterkant, daar ook een 360 rad stoppen, een tweede pomp bijstoppen om de flow op peil te houden en in principe kan m'n server cpu dan ook nog gekoeld worden :).

Veel stof tot nadenken.

Ik had graag aan de rechterkant van mijn mobo, waar die 3 fans nu schuin zitten, een tweede rad gehad voor de gpu. Heb het even uitgetekend in sketchup, maar ziet er niet echt netjes uit. De MDF met z'n 2cm dikte heeft teveel plaats opgeïst =(

Screen Shot 2015-08-20 at 21.15.24.jpg

Screen Shot 2015-08-20 at 21.16.27.jpg
 
Daar kan idd nog mooi een rad bij :). Ik zie overigens dat je beide kanten de fans als "intake"hebt staan? Lucht komt er aan beide kant in, maar wordt nergens meer eruit gezogen? Wellicht de oplossing om de fans van het rad om te draaien en de lucht door de radiator naar buten te pushen.
 
Daar kan idd nog mooi een rad bij :). Ik zie overigens dat je beide kanten de fans als "intake"hebt staan? Lucht komt er aan beide kant in, maar wordt nergens meer eruit gezogen? Wellicht de oplossing om de fans van het rad om te draaien en de lucht door de radiator naar buten te pushen.

In werkelijkheid is het zo, m'n 360 rad werkt als push/pull en de 3 fans aan de rechterkant van het moederbord "duwen" de lucht er terug uit :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Metalcored00d - Custom bureau met waterkoeling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
G i9 13900k custom loop Advies Waterkoeling Setup 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Custom made distro plate t.b.v. Phanteks Enthoo elite / reeds gemaakt HighFlow Forum 4
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
J 1e custom watercooling setup. Advies Waterkoeling Setup 4
M Custom loop in een Fractal nano s Waterkoeling 3
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
pilotter Vraagje over fans kabels custom sleeving HighFlow Forum 4
Bl4ckj4ck666 Custom build pc Ryzen 7 2700x rtx 2080 32gb ram Gallery & Build Logs 28
Bokeh Custom RGB strip icm Commander pro Cases en Modding 2
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
J Custom loop in grote kast Advies Waterkoeling Setup 1
D Nieuw custom loop Waterkoeling 2
A 2x Phanteks glacier waterblokken met custom backplate's. Verkocht 4
Freddy Paas actie 2019! 15% korting op EK custom loop en SC op alle producten! HighFlow Computer Cooling Shop 0
H Interesse in Custom waterkoeling Waterkoeling 8
Hightower Corsair ll rgb fans custom aansluiting en stekkertjes Overige Koeling 16
ABRAWARE Starwars themed custom loop dreambuild Gallery & Build Logs 9
T Advies custom koeling, 600W TDP Advies Waterkoeling Setup 6
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
B Zalman Reserator Custom Air Duct / Shroud Waterkoeling 2
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
M Custom ATX 24 pin -> 24 + 8 Pin kabel Cases en Modding 0
Z Rood/Wit Custom Loop | Witte waterkoeling? Advies Waterkoeling Setup 0
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
bunbun rx vega 64 gpu only custom loop Advies Waterkoeling Setup 2
bunbun vraagje betreft koeling custom casemod Overige Koeling 9
Maarten/Pine Custom kabels pinout Hardware & Software 0
R Custom water loop in een Jonsbo UMX 4 (I7-6700k en gtx 1070/ 1080) Advies Waterkoeling Setup 4
B Corsair 250D tricky custom loop versch. vraagjes Advies Waterkoeling Setup 2
C Info componenten custom liquid cooling set Advies Waterkoeling Setup 26

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan