Ik zie dit topic nu voor het eerst, ik ben zelf timmerman/interieur bouwer, ik lach je niet uit, maar ik heb wel medelijden met diegene die dit moet gaan spuiten... :icon_rolleyes:
Als onze spuiter zo iets zou krijgen dan stuurt hij je meteen terug met de mededeling dat je er een laag HPL op kan gaan plakken en dan mag je het nog eens aanbieden! (HPL is ook wel bekend als formica)
Nogmaals ik lach je niet uit, maar dit had zoveel simpeler gemaakt kunnen worden....
Hoe ik dit zou aanpakken:
plaat 1: opmaat zagen en de rondingen er aan frezen met bovenfrees + cirkel geleider
plaat 2 en 3 : op dezelfde maat zagen als plaat 1, en de rondingen kopieren van plaat 1 , dmv bovenfrees met kopieer beitel (rechte frees met lager onderop)
Dan dmv een paar stroken van 84 mm plaat 1 en 2 verbinden zodat ze dus 120 mm van elkaar staan.
Met buig MDF (geen buigtriplex) -met de groeven naar je toe- er een 'doos' van maken, dan een tweede laag buig MDF , nu met de groeven naar binnen,(gladde kant buiten dus)
Dit alles alleen maar lijmen en klemmen met lijmtangen een spanband rondom.
Probleem van buig MDF zijn de groeven en de kopse kanten die daardoor open stukjes hebben, oplossing: nog een plaat van 6 of 10 mm mdf over de bovenste plaat lijmen en gelijk frezen met de bovenfrees ook weer met de kopieerbeitel
De onderste plaat kan nog makkelijker, die dik je 1 of 2 keer op met stroken zoals je al deed en die kopieer je ook weer gelijk met de bovenfrees zodat je 36 of 54 mm dik wordt , dan een middendeel er tussen om de twee delen te koppelen en op naar de spuiterij!
Kosten: drie platen MDF 18 ,1 plaat buig mdf , en een plaat 6 mm mdf. Een bovenfrees koop je bij de Aldi voor 40 euro bv, en daar heb je nog jaren plezier van!