• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Crypto Mining rig, waterkoeling?

Hallo allemaal, ik ben Barry
En ik heb een mining rig met 5 GPU kaarten.
2 gigabyte gtx 1080 ti
2 evga gtx 1080 ti
1 evga gtx 1080 ti kingpin
Moederbord gigabyte b250 fintech
CPU i5 7500 processor
Graag wil ik dit graag gekoeld hebben met een mooie set, geld speelt geen rol.
Kwaliteit is belangrijker. GPU’s worden 70 graden
De CPU en het moederbord blijven mooi 30 tot max 35 graden.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Mvg Barry
 
"Graag wil ik dit graag gekoeld hebben" betekent "dit"dat je de 5 GPU kaarten gekoeld wilt hebben of ook de processor en het moederbord?

Wil je het met slangen of met hardtubing doen?

Kan iemand ook even meerekenen over hoeveel radiators we het dan hebben?
Ik ga uit van 250W per kaart, dat maakt in totaal dus 1250W+45W voor de cpu=1300 W.

Je rekent vaak 120-140mm aan radiator per 200-250W aan warmteafgifte.
Dus snel gerekend heb je aan 2x triple rads voldoende?
[MENTION=1]Freddy[/MENTION], zit ik zo een beetje goed?
 
Voor een mining setup is het inderdaad efficiënter om de omgevingstemperatuur naar beneden te krijgen.
Maar als dat niet kan of je wilt gewoon waterkoeling omdat het leuk is (en mooi staat), dan is waterkoeling zeker een goede alternatieve oplossing.
Met waterkoeling ga je op jouw GPU's met gemak 10~20 graden omlaag vergeleken met de standaard luchtkoelers die op de videokaarten zitten.

Zoals hierboven aangegeven, heb je voldoende aan 2x een 360 radiator (of groter).
Moet de waterkoeling puur praktisch zijn om wilt het oog ook wat?
 
Nee het interesseert me niet hoe het er uit ziet of wat voor een kleur het cool water heeft, als het maar goed werkt. En 10 tot 20 graden koeler. Dat is toppie.
En krijgen mijn GPU’s aparte koelers? Mn CPU aparte koeler, en 2 radiators. En een pomp met tank?
De omgevings temperatuur kan ik niet verlagen, in de toekomst als ik een kamer inricht (split-airco)
maar nu heb ik het in de huiskamer met 2 grote ventilatoren erachter te blazen. Het wil wel, maar wil graag 10 graden koeler.
Toen dacht ik aan waterkoeling of een echt goeie computer airco. (En niet zn mobiel ding van de gamma ofzo, want dat werkt niet.)
Dus ik dacht hier kan iemand mij vast helpen.

FE35E675-B969-477C-9597-94CD1967BACB.jpg
Zo is het nu. En het is niet koel genoeg. Dus waterkoeling of een echt goede airco
 
Elke GPU krijgt inderdaad zijn eigen waterblok.
Wat zijn de exacte modellen videokaarten die je hebt?
Heb je bijvoorbeeld de EVGA 1080 Ti Founders Edition of een andere? Want anders past het waterblok misschien niet
Het beste is dat je de complete modelnaam en SKU code doorgeeft om te controleren.
Voor de Kingpin zijn er bijvoorbeeld nog geen full cover blocks beschikbaar, die zal helaas luchtgekoeld moeten blijven, of je moet een core only waterblok nemen.

Hier een voorbeeld van een bestellijst: Winkelwagen Mining Rig Barry
 
Zal maar eerst beginnen om je omgevings temperatuur naar beneden te krijgen dmv airco. Straks in de zomerdag help dat beetje waterkoeling ook niet.

Ja, dit idd. Waterkoeling is leuk, mooi en effectief, maar aangezien je alleen een shitload aan hitte je kamer uit wil hebben zou ik voor een plug & play airco gaan. Deze kun je zelf ophangen en aansluiten. Een gemiddelde airco heeft een koelvermogen van 2KW voldoende dus voor jou.

Daikin 2 KW airconditioner FTXB20C inverter
 
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan