• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Crusher

soul

New member
Goedemorgen,

Verleden jaar ben ik begonnen met een simpele build en deze was bijna af maar toen sloeg het noodlot toe.
Ik had een lekkage over het hoofd gezien en mijn moederbord dacht ik ga met pensioen.
Toen heb ik maar mijn ouwe vertrouwde amd van stal gehaald maar deze is alleen leuk om wat internet werk te doen en wat patience te spelen.
Na zo'n 1000 potjes patience en mijn ps3 afgestoft ben ik het wel weer zat en ben ik begonnen met een nieuwe build op papier te zetten.
Deze build zal best wel het uiterste van me vergen maar dat heb ik er wel voor over.

Nu wil ik jullie mening vragen wat jullie van deze build vinden tips zijn ook altijd welkom.

Crusher.jpg

Mijn inspiratie was de Thundercat tank alleen dit kon ik niet op schaal maken want dan werd het een beetje te groot.
Zoals jullie zien ga ik de aan/uit switch, reset switch en de blueray drive in de bek verwerken want ik kon zo niet 1 2 3 een andere goeie plek vinden.
Er komen 3 fan controllers 2 daarvan zitten in de poten en de derde zit gewoon binnenin.
Alle kabels worden weg gewerkt door middel van plastic hoesjes en verloop stukken.

De hardware dat erin gaat.

cpu: 3960x
mb : Asus Rampage IV extreme
gpu: 3x Msi 6970 later komt er nog 1tje bij
ram: zit nog te twijfelen of ik het ga waterkoelen of niet of het dan mooier is
ssd: 1x Crucial m4 128gb
1x crucial m4 256gb
1x revodrive 3 120gb tijdelijk totdat ik de 4de 6970 heb
hdd: die moet ik nog kopen weet nog niet welke
psu: ax1200
fan: 17x gentle typhoon 1450rpm 15 voor radiatoren en 2 voor pompen
5x Enermax T.B. Apollish UCTA12N-R 120mm Fan - RED - 900RPM


Nu de waterkoeling.

cpu block: welke is nu het beste ? want er zijn er nu zoveel
mb block : EK-FB KIT RE4 hoop dat ze snel weer op vooraad zijn
gpu block: 3x 6970
hdd block: Aquadrive Dual komt in 1 van de 2 poten bovenin
ram block: mischien weet niet of het staat of niet.
pomp: 2x MCP 655 met dual top komt in linker poot
reservoir: 2x frozenq fusion v2 400mm
radiator: 2x xspc 360RX in ieder poot 1 die de lucht aanzuigt van buiten de kast.
1x watercool mo-ra 9x120 pro deze komt aan de achterkomt en daar gaat de lucht doorheen naar buiten.
tubes: ik ga alleen slangen gebruiken waar je ze niet ziet en waar je de hardware ziet ga ik crystal link tubes gebruiken.

van bovenaf.jpg

Graag wil ik van jullie nog weten welke route ik moet nemen met de waterkoeling.
Als ik iets vergeten ben dan kan dat best kloppen want het is al best wel laat.
 
Ik wens je veel succes met de build log!
Ideeen zien er zeer goed uit!
Over die enermax apollisch fans:
Ik heb heel nederland erop afgezocht omdat ze EOL zijn.
Dit is de enigste winkel in nederland die ze nog heeft.
Afuture.nl

Dus wees snel want dit zijn de laatsten!

Gr kevin :)
 
Terug
Bovenaan