• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Creative Support Lolz...

damunk

Junior Member
Mun Xfi Xtreme Music is dus na lange tijd kapot gegaan en ik dacht kijk of er nog garantie op zit.. Ik dus een mailtje gestuurd met de uitleg van het probleem ( ding word niet meer gevonden ) en dit was hun reactie:

> Geachte Klant
>
> Dank u voor uw mail aan Creative Technische Ondersteuning.
>
> Graag wil ik van u weten waarom u twee geluidskaarten tegelijk
gebruikt,
> dit is net als een auto rijden met twee motoren. De een gaat de ene
kant
> op en de ander de andere kant tot dat een van de twee kapot gaat.
> Als u inderdaad twee geluidskaarten tegelijk (of naast elkaar)
gebruikt
> zal een van de twee het een keer begeven zoals bij u nu het geval is.
>
> Als u in de toekomst nog verdere vragen heeft, aarzel dan niet om
> contact met ons op te nemen.
> Wij verzoeken u de tekst van onze e-mailwisseling niet te verwijderen
> als u reageert.
>
> Met vriendelijke groet

Ok, eerst vond ik het hilarisch.. Maar nu begint het me toch echt te irriteren... Ik heb hem namelijk een mail terug gestuurd waarin ik hem uitlegde dat ik dit al doe sinds ik PCs bouw en hier nooit problemen mee heb gehad, het werkt al jaren voor mij en mijn vrienden. Heb zelfs Gigabyte (EX38-DS4 Mobo ) en natuurlijk bescheurde hun zich ook van het lachen aan de telefoon over die mail.

Nou dacht je dat dit belachelijk was? Maak je maar klaar voor meer:

De oplossing staat al in de installatie van de geluidskaart en dat is de
onboard geluidskaart uit zetten of uw contacten moeten een andere
oplossing hebben om twee bronnen tegelijk kunnen laten draaien.
Ik heb in mijn IT/Microsoft en PC opleidingen geleerd dat twee
moederborden/geluidskaarten/videokaarten nooit naast elkaar kunnen
werken, zoals ik al aangaf is het net een auto met twee motoren die een
andere richting uit willen.

Als u in de toekomst nog verdere vragen heeft, aarzel dan niet om
contact met ons op te nemen.
Wij verzoeken u de tekst van onze e-mailwisseling niet te verwijderen
als u reageert.

Waar heeft deze gast gestudeert !??!?!?! Ik word hier in ieder geval echt pissed van.. Het grappige is nog dat gigabyte gewoon aanbied me te helpen met het testen terwijl ze er nieteens wat mee te maken hebben, terwijl creative onder alle mogelijkheden probeert me af te poeieren...

Heb alweer pissed terug gemaild, ik houd jullie op de hoogte... Zou trouwens graag met deze gast zun superior willen spreken, ma vind nerges een nummer of mail adress van iets anders dan hun crappy support.
 
Slaat toch nergens op :p

Hij neemt zelfs als argument dat 2 videokaarten niet naast elkaar kunnen lopen :p

2 Geluidskaarten zou volgens mij gewoon kunnen, aangezien het 2 afzonderlijke PCI apparaten zijn. Je zou dan wel wat moeten regelen in de software, maar dat ze elkaar kapot maken slaat nergens op, hoe moet dat gebeuren dan :S
 
Het grappige is mijn 2de soundbron nieteens een PCI kaart is maar onboard, dat zou dus betekenen dat 90% van de mensen die vandaag de dag een PC bouwt en daar een PCI kaartje in steekt kapotte soundkaarten zou moeten hebben aangezien in elk mobo nu wel een onboard kaartje zit...

Ik weet dus echt niet wat ik hier mee aan moet, zoals je ziet heeft hij geen id waar hij het over heeft en zou ik graag es met zun superior willen praten.. Ik zal hem ook straks vragen om die contactgegevens want dit is echt gewoon een dikke scam.

Onmogelijk om meerdere videokaarten te draaien lol... heb em ook es gevraagd waar hij gestudeert heeft... Wilde hem eigelijk vertellen dat het misschien een goed idee voor hem zou zijn om nog eens terug te gaan, magoed heb liever eerst een nieuw kaartje :p
 
Creative maakt nette geluidskaartjes maar daar houdt het ook bij op. Alles behalve de hardware is gewoon slecht daar. Maar dit is ook wel weer een nieuw dieptepunt... Als je eenmaal een vervangend exemplaar hebt (ik hoop tenminste dat je dat krijgt). Dan zou ik eens gaan kijken naar auzentech kaarten. Die hebben dezelfde chip als die van Creative alleen bouwen ze er een ander pcb omheen en schrijven ze zelf de software en drivers. Er komt ergens in het nieuwe jaar ook een Auzentech kaart in mn pc te hangen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb nu ook een Auzentech kaartje. check mn HTPC topic.

echt VET GOED
dikke ondersteuning, handige software erbij
ik draai vista 64bits, geen enkel driverprobleem :) dus ze mogen van mij blijven!
volgende kaart wordt denk ik ook een Auzentech :)

EDIT:
Ik heb ook een digitale onboard geluidskaart zitten.
geen enkel probleem met een tweede geluidskaart. werkt perfect. Je hoeft niet eens aan te geven waar de luidsprekers op aangesloten zijn. Doet ie allemaal vanzelf.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan