• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

CPU verbrand bijna

MetalHolic

New member
Goedendag,
ik heb een Swiftech H220 op mijn cpu zitten ( durf ff niet meer te zeggen welke).

Deze heeft het een jaar geweldig gedaan!
maar toen kreeg ik het probleem dat het pompje er langzaam mee ophield en lawaai ging maken.
Dit bleek een intern probleem te zij met een rubbertje die aan de bovenkant lost was geraakt van het motortje.
Hierdoor was mijn CPU letterlijk gesmolten door de warmte.
Swiftech heeft mij hem op laten sturen en binnen een week had ik een nieuwe gekregen.

Nu om 19:24 28-04-'15 begon wou ik mijn computer aan zetten en begon de CPU te roken als of er brand was.
Ik heb zeer snel de pc van de stroom af gehaald.
Ik zit dus nu met een waarschijnlijk weer een kapotte CPU/koeler

Heeft iemand enig idee of ik dit nou alleen weer heb of dat dit vaker voorkomt.
En zoja kan iemand dan mij een BETROUWBARE liquid cooler aan wijzen.

Ik heb liquid cooling niet "echt" nodig maar heb het altijd zeer prettig gevonden ivm met 3D modeleren en renderen.

Als u/jullie meer informatie nodig hebben hoor ik het graag.

Vriendelijke groeten,
Ruben
 
Hierdoor was mijn CPU letterlijk gesmolten door de warmte.
Swiftech heeft mij hem op laten sturen en binnen een week had ik een nieuwe gekregen.
Heb je nou een nieuw cpu gekregen van Switech, of een nieuw pompje?.....Maak dat er nou niet echt op uit namelijk.

Nu om 19:24 28-04-'15 begon wou ik mijn computer aan zetten en begon de CPU te roken als of er brand was.
Ik heb zeer snel de pc van de stroom af gehaald.
Ik zit dus nu met een waarschijnlijk weer een kapotte CPU/koeler
Lijkt me voortaan handig om je temps van je cpu bij de hand te houden met bvb openhardwaremonitor. Wel raar dat je mobo de pc niet heeft afgesloten voordat je cpu de kans had om door te branden. De meeste Mobo's hebben namelijk deze beveiliging.
Heb je van te voren getest of de pomp het deed?

Heeft iemand enig idee of ik dit nou alleen weer heb of dat dit vaker voorkomt.
En zoja kan iemand dan mij een BETROUWBARE liquid cooler aan wijzen.
Tja, wat is betrouwbaar. Je kunt altijd pech hebben met onderdelen, zelfs met zelfbouw.
Maar je kunt er altijd zelf een pompje tussen zetten, zoals een MCP350 of EK-DCP 4.0 PWM 12V DC PWM Pump icm een reservoir.
Of je gaat voor een nieuwe closed-loop van bvb Corsair H100i
 
idd de koeler hebben ze nieuw gestuurd.
een gehele nieuwe.

Ik heb mijn temps altijd erbij en gaf altijd aan rond 30 graden celsius als ik gewoon bezig was en op idle ron de 20-25 graden.

De pomp had ik idd getest en heeft het ook een jaar prima gedaan.
en als ik idd een pompje nieuw koop en een cpu blok.
Moet ik dan een resorvoir of kan het ook zonder?
dan zou het radiator-cpublock-pomp-radiator-enzovoort wezen.
of moet het per se radiator-cpublock-pomp-resorvior-enzovoort wezen?
 
Reservoir is wel heel handig, een eigenlijk niet te missen in een loop (immers; hoe vul je anders je loop?)


Vullen door een T-line.

Met reservoirs heb ik zelf niet zo gek veel ervaring. Meestal koos ik voor een T-line. Volgens mij heb ik in al de loops die ik gemaakt heb maar twee of drie keer een reservoir gebruikt. :p

T koppeling of Y koppeling voor de pomp met een stukje slang erop als waterbuffertje. Bespaart een hoop ruimte. Het ontluchten duurt wel veel langer als met een reservoir, maar daar heb ik zelf geen hekel aan. Vind het altijd wel leuk het gedoe met luchtbellen en belletjes. :)

Hieronder met oldskool plastic T koppeling

GaLHDTP.jpg



of met een y koppeling

Ji9jgGi.jpg
 
Nog even een vraagje over je PC. Zou je setup eens willen posten?

Ik vind het namelijk heel raar dat je cpu zichzelf niet uitschakelt als die bij zijn Tmax in de buurt komt. Als je een nieuwere CPU heeft gaat die zelfs voor die de temp bereikt al terug clocken.

Heb je, je CPU overgeclockt of dingen in de BIOS uitgezet?
 
Vullen door een T-line.

Met reservoirs heb ik zelf niet zo gek veel ervaring. Meestal koos ik voor een T-line. Volgens mij heb ik in al de loops die ik gemaakt heb maar twee of drie keer een reservoir gebruikt. :p

T koppeling of Y koppeling voor de pomp met een stukje slang erop als waterbuffertje. Bespaart een hoop ruimte. Het ontluchten duurt wel veel langer als met een reservoir, maar daar heb ik zelf geen hekel aan. Vind het altijd wel leuk het gedoe met luchtbellen en belletjes. :)
Het valt me op dat de "vulslang" ook helemaal vol zit. Geeft dit geen problemen met uitzetten wanneer alles warmer wordt? Voor mijn gevoel zou ik altijd nog wat lucht in de "vulslang" laten zitten om zulke problemen te voorkomen.
 
[MENTION=2682]jrheuwing[/MENTION]
Die foto is geloof ik vrij kort na het vullen genomen. Voor de zekerheid vul ik die slang dan maximaal, zodat ik 'm de duur van het lektesten niet continu in de gaten hoef te houden.
Met bijvullen (ook over langere periodes) vul ik die slang ook altijd maximaal. Met uitzetten heb ik geen problemen gehad. Het water zakt ook altijd weer een beetje. Is geloof ik alweer meer een halfjaar geleden dat ik 'm heb bijgevuld. (pic huidige set met t-line)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Alphacool Core 1 CPU waterblok, alle versies uit voorraad leverbaar HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Sanders Supercool Direct Die 13th gen CPU block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Bl4ckj4ck666 amd ryzen cpu 5000 series Hardware & Software 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
J CPU ineens 99c Waterkoeling 24
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Cpu nog heet Waterkoeling 10
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
J Lga 115* cpu block voor socket 1200? Waterkoeling 8
P Bios update en cpu koeling Hardware & Software 2
Jason Bitspower CPU Block Summit EF-X Golden - BP-WBCPUEFX-GD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Groene aanslag op CPU blok Waterkoeling 2
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrowch M Series Reactor CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, Ryzen AM4/ AM3/ Intel 115x / 1200 / 2011 / 2066 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Thim CPU water blok Waterkoeling 1
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
O Probleem installeren EK cpu waterblock Waterkoeling 3
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
Jason BarrowCH OLED CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, Integrated 17W PWM Pump HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
Freddy Aqua-Computer cuplex kryos NEXT RGBpx CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
I Triple 80mm rad cpu+gpu Waterkoeling 2
Freddy EK-Quantum Magnitude High End CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
B Vraag over thermaltake 360 set en cpu fan Waterkoeling 3
Freddy Bitspower Premium Summit M CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Dima Monoblock vs standaard CPU block Waterkoeling 6
T Z390 mob , i5 9700k CPU met RTX 2070 GPU Overclocken Overclocking 1
D Past deze cpu koeler BP-WBCPUEFX-RGB op ASUS ROG Maximus X Formula Waterkoeling 13
Freddy EK-Velocity series High-End CPU Water Blocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan