• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

CPU temps met ASUS Rampage Extreme II

Edtje

Highflow Clan Member
Ik wil me CPU (core I7 940)graag overklocken verder dan de 3.8ghz wat die nu loopt. Alleen wordt ik van de temps niet wijs en weet ook niet welke temps ik nu moet vertrouwen. als volgt:

begin met standaard klock 2.93ghz

met prog Realtemps meet ik:

Core Stresst Idle
1 52c 41c
2 48c 39c
3 49c 40c
4 46c 37c
CPU - -

met prog Core Temps meet ik :

Core Stresst Idle
1 51c 41c
2 49c 38c
3 50c 41c
4 46c 37c
CPU - -

Met prog speedfan meet ik :

Core stresst Idle
1 36c 25c
2 35c 23c
3 35c 24c
4 31c 22c
CPU 45c 34c


Met prog Everest meet ik:

Core stresst idle
1 50c 41c
2 51c 41c
3 50c 40c
4 50c 40c
CPU 45c 34c

Met prog Asus Probe kan alleen de cpu uitlezen en deze is:

Core stresst Idle
CPU 45c 34c

Met de LCD Poster:

Core stresst Idle
CPU 45c 34c

Watertemp: Idle 28c Stresst 29c

Dit is dus gewoon standaard, en ik vind dit al vrij hoog voor waterkoeling!
Nu ga ik me CPU overklocken naar 3.8ghz met een multiplier van 20x 191 bij 1.28 volt een multiplier van 20x zodat me RAM op 1914mhz loopt.

met prog Realtemps meet ik:

Core Stresst Idle
1 60c 41c
2 59c 39c
3 57c 40c
4 57c 37c
CPU - -

met prog Core Temps meet ik :

Core Stresst Idle
1 60c 41c
2 59c 38c
3 60c 41c
4 58c 37c
CPU - -

Met prog speedfan meet ik :

Core stresst Idle
1 45c 25c
2 44c 23c
3 45c 24c
4 41c 22c
CPU 52c 34c


Met prog Everest meet ik:

Core stresst idle
1 60c 41c
2 60c 41c
3 60c 40c
4 59c 40c
CPU 52c 34c

Met prog Asus Probe kan alleen de cpu uitlezen en deze is:

Core stresst Idle
CPU 52c 34c

Met de LCD Poster:

Core stresst Idle
CPU 44c 34c

Watertemp: Idle 28c Stresst 30c

Ik vraag me nu dus af op welke temps ik moet vertrouwen en in de gaten moet houden met overklocken. als ik hem op 4ghz laat draaien knallen de core's al over de 70graden alleen met prog speedfan niet. Dus iemand die hierbij kan helpen??? :)
 
Dat zijn mijn coretemps (heb even gemiddelde gepakt, maar ze verschillen niet veel per core, hooguit 1 of 2 graden).

Ik heb mijn CPU ook gelapped btw :)

Ik weet niet wat mijn CPU temp is. Ik kijk meestal naar de cores afzonderlijk.
 
idle tussen de 35 en 40 en load rond de 55. Koeling door duplex blok en een 360 rad (met gpu en swiftecg blok erbij). Welke voltage gebruik je Ed? Ik heb hem nu op 3.8 met 1.3 volt (920).
 
weet je wat het is, alle temperatuuren die ik door krijg van de lcd poster, zijn gelijk in everest behalve de cpu. en als me cpu 100 % stresses is en ik voel aan het waterblockje, dan voelt die niet aan als of die 60 graden is :)
 
De tempraturen die ik op de LCD poster krijg kloppen ook allemaal met everest behalve de cpu. als ik hem bij mij stress en hij is 60 graden volgens everest en ik voel aan het blok dan is het cpublok echt geen 60 graden. dus ik weet het ook niet :(
 
Ik heb hem nu op 4009 Mhz draaien. Lukt gewoon niet om hem hoger te krijgen met een acceptable voltage. Volgens mij heb ik helaas een slechte batch te pakken :( , misschien maar overstappen naar een D0 Stepping.
 
Als ik mijn i7 920 op 4 GHz laat draaien, met voltages vCore 1.4V, DRAM 1.65V, QPI 1.35V, wordt mijn cpu op hoge stress (Prime95) 71 graden, de cores tussen de 82 en 86 graden.
Idle is de cpu dan 40-41 graden.
Best wel heel hoog eigenlijk, denk ik, maar hier draait ie verder wel stabiel mee.
Zou een dikkere rad dan de BlackIce GT Stealth 360 nou veel verschil maken? Of nog een 120 of 240 rad in de loop? Om hoeveel graden hebben we het dan?

Ik heb em nu standaard voor dagelijks gebruik op 3.6 GHz draaien, met voltages vCore 1.2875V, DRAM 1.65V, QPI 1.29375V.
Temps idle zijn CPU 32 graden, cores tussen 41 en 45 graden, stressed CPU 57 graden, cores tussen 61 en 66 graden.
 
Ehm das niet gezond voor 24 uurs gebruik die core temps :| 70 graden is aanbevolen . Als ik jou was maar heb dat al is eerder gezegd volgens mij :) zal ik beginnen met de black ice eruit te halen en te vervangen voor een TFC of Thermochill die zijn al 2x zo dik dan je nu hebt.
 
Die van de lcd-poster is nauwkeurig, al de rest f*ck it

Daar ben ik het niet mee eens! Mijn lcd poster geeft aan dat mijn CPU bij stresst 44 graden wordt! en heb hem overgeklockt naar 4 ghz op 1.4volt.
Dat kan echt niet kloppen! Everest geeft daarintegen aan dat de cpu idle 33 is en stresst 65. De cores komen op 68c met stresst.
Oftewel ik geloof de LCD poster echt niet want dan kan ik wel 4.5ghz halen :S
 
Ehm das niet gezond voor 24 uurs gebruik die core temps :| 70 graden is aanbevolen . Als ik jou was maar heb dat al is eerder gezegd volgens mij :) zal ik beginnen met de black ice eruit te halen en te vervangen voor een TFC of Thermochill die zijn al 2x zo dik dan je nu hebt.

Ik zat er ook wel aan te denken, maar die zijn meer dan 2x zo duur en ik heb dan ook sterkere fans nodig die meer lawaai maken en ik wil juist dat het zo stil mogelijk is :(
Plus ik weet echt niet of dat wel past, met de shroud op deze GT Stealth zaten de fans al genoeg in de weg voor het geheugen...
Toen ik dat erin had hangen en het mobo zonder cpu en geheugen erin, zou dat niet gaan passen, dus heb ik shroud ertussen weggehaald.
En met de fans bovenop de kast, krijg ik die klep niet meer dicht... tenminste toen ik dat toendertijd probeerde.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
W CPU Temps met TFC Quad, Ultra Kaze Fans en MCP350 Waterkoeling 16
Skydrone CPU koeler (temps: 70 graden!!) Hardware & Software 13
L CPU temps uitlezen Hardware & Software 11
HighFlow Alphacool Core 1 CPU waterblok, alle versies uit voorraad leverbaar HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Sanders Supercool Direct Die 13th gen CPU block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Bl4ckj4ck666 amd ryzen cpu 5000 series Hardware & Software 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
J CPU ineens 99c Waterkoeling 24
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Cpu nog heet Waterkoeling 10
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
J Lga 115* cpu block voor socket 1200? Waterkoeling 8
P Bios update en cpu koeling Hardware & Software 2
Jason Bitspower CPU Block Summit EF-X Golden - BP-WBCPUEFX-GD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Groene aanslag op CPU blok Waterkoeling 2
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrowch M Series Reactor CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, Ryzen AM4/ AM3/ Intel 115x / 1200 / 2011 / 2066 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Thim CPU water blok Waterkoeling 1
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
O Probleem installeren EK cpu waterblock Waterkoeling 3
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
Jason BarrowCH OLED CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, Integrated 17W PWM Pump HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
Freddy Aqua-Computer cuplex kryos NEXT RGBpx CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
I Triple 80mm rad cpu+gpu Waterkoeling 2
Freddy EK-Quantum Magnitude High End CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
B Vraag over thermaltake 360 set en cpu fan Waterkoeling 3
Freddy Bitspower Premium Summit M CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Dima Monoblock vs standaard CPU block Waterkoeling 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan