• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.
Wat zijn je doeleindes van de pc?

Is die 3 graden het waard?
Met een leuke airflow heb je die 3 graden ookal :) welke fans ga je gebruiken? bij luchtkoeling hangen veel factoren af vanwege het lappen :)
 
@Soppy: dankjewel!

@kenny:
Dit is het plan:
- Lian-Li PC-P80NXW (komt pas in Juni uit). Deze heeft 3x140mm front intake, 2x140mm top exhaust en 1x120mm rear exhaust.
- Core i7 2600K
- Gigabyte GTX560Ti SOC (950MHz)
- 2x WD2001FASS caviar black
- 1x OCZ vertex III SSD

Ik heb hier 2x Zalman ZM-F3BL blueled's liggen (75CFM @ 1800RPM @32dB) om te gebruiken voor mijn Prolimatech Mega Shadow.
Koeling is wat mij betreft superieur aan geluid, maar het kabaal moet natuurlijk niet te spuigaten uitlopen :)
Verder wilde ik eigenlijk de lian-li fans die in die behuizing zitten gewoon erin laten.
Ik heb een tijdje gedacht om de 2 fans voor de mega shadow te vervangen door Silverstone fm123 fans, vanwege de 106CFM, hoge static pressure en ballbearings.
 
Mijn tip is dan om eerst te kijken wat je behaal met de prestaties van je uiteindelijke gekochte spullen.

Ik denk dat je met een gelapte cpu 2 tot 4 graden eraf snoept, wat voor een luchtgekoelde pc niks uitmaakt (VIND ik) en dus ook geen rendement geeft :)
 
Wil je perse de CPU lappen? Dat is echt niet nodig hoor, kost je alleen maar je garantie mocht je er ooit problemen mee krijgen.

De Coollaboratory is de beste, dit is geen normale koelpasta. Dit is vloeibaar metaal, een product dat je garantie schaadt. De bovenkant van je CPU raakt namelijk aangetast door dit spul.
 
Dit is vloeibaar metaal, een product dat je garantie schaadt. De bovenkant van je CPU raakt namelijk aangetast door dit spul.
Volgens mij is de liquid ultra alleen schadelijk i.c.m. aluminium. De Prolimatech en de CPU-IHS zijn beiden van vernikkeld koper, dat dus niet aangetast wordt. Aldus: http://www.coollaboratory.com/pdf/manual_liquid_ultra_englisch.pdf
Ik lees verder nergens dat, wanneer je een (vernikkelde) koperen IHS en CPU-koeler hebt, dat je garantie dan vervalt bij dit product.

Wanneer het lappen inderdaad maar 2 graden scheelt, dan heeft het voor mij weinig zin. Als het 10 graden kan schelen, dan vind ik dat misschien wel de moeite waard ;)
 
Soms scheelt het wel tot 9 graden, die 6 euro is het dan wel waard.
Het verschil met een standaard WC kitje van 200 euro en een set van 2000 haal je soms minder dan 9 graden verschil :)
 
klopt. Heb je ook met auto's. Voor elke pk meer 100 euro ofzo :) Maar ja, de mega shadow lappen wil ik wel doen. Mocht het nadelig uitpakken ben ik tenminste "maar" 50 euro kwijt ipv 300. Het gaat zich er ook om dat ik tegenstrijdige berichten lees. Veel websites halen minder koele resultaten met een gelapte megahalems dan een ongelapte. En daarbij heeft het volgens mij geen zin om wel de koeler te lappen en de CPU vervolgens niet.

Het beste is natuurlijk om beiden spiegelglad te lappen en dan liquid ultra te gebruiken :p
 
Beetje tegenstrijdig wat je nu zegt Vissa haha

Lappen kost je je garantie, idem voor Coollaboratory :p

Dat zeg ik toch ook? Lappen = garantie pleiten, Coollaboratory gebruiken = ook garantie pleiten.


Volgens mij is de liquid ultra alleen schadelijk i.c.m. aluminium. De Prolimatech en de CPU-IHS zijn beiden van vernikkeld koper, dat dus niet aangetast wordt. Aldus: http://www.coollaboratory.com/pdf/manual_liquid_ultra_englisch.pdf
Ik lees verder nergens dat, wanneer je een (vernikkelde) koperen IHS en CPU-koeler hebt, dat je garantie dan vervalt bij dit product.

Wanneer het lappen inderdaad maar 2 graden scheelt, dan heeft het voor mij weinig zin. Als het 10 graden kan schelen, dan vind ik dat misschien wel de moeite waard ;)

Ik heb de Liquid Ultra toen gebruikt op mijn i7 930. Zowel de CPU als het waterblok waren aangetast en dit is zeer duidelijk te zien. Als je met zo'n CPU aan zou komen bij het bedrijf waar je garantie loopt dan sturen ze je meteen weer weg. :p
 
CPU Lappen i7 930 probleem

Beste mensen ,

Zou iemand mij een advies kunnen geven hoe ik het beste verder kan gaan met het lappen van mijn cpu het gaat niet zo lekker.Op de foto hieronder kun je zien dat er nog een "o ring" op mijn cpu zit en deze wordt niet meer kleiner tijdens het lappen en dit was in het begin wel zo.Ik gebruik het lappingkitje die je hier bij deze webshop kunt krijgen en ben begonnen met grid 400 en deze gebruik ik nog steeds.Ik ben van plan om over te gaan op grid 600 zodra de "o ring" niet meer zo erg zichtbaar is zoals nu wel het geval is.Het lappen van mijn cpu doe ik op de manier van die meneer in die 2 filmpjes die in het cpu lappen topic van Freddy te zien is maar dan wel met water en terpentine : http://forum.highflow.nl/f32/cpu-lapping-service-61/



Als er iemand is die mij advies kan geven hoe ik nu het beste verder kan lappen hoor ik het graag.
 
je moet gewoon door gaan tot je het gewenste resultaat bereikt, dat ik het enige wat je kan doen
Wees niet bang.. je schuurd niet zomaar door de heatsink heen;)
 
Volgens mij kan je beter stoppen met dat water en terpentine.
Lijkt wel of je aan het polijsten bent door het afval dat op je schuurpapiertje zit.

Zoals Das Experiment zegt lees deze eens goed door.
Als je iets niet snapt kan je me altijd een pm-etje sturen.

(Je gebruikt toch wel een spiegel of glasplaat als ondergrond ?)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Alphacool Core 1 CPU waterblok, alle versies uit voorraad leverbaar HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Sanders Supercool Direct Die 13th gen CPU block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Bl4ckj4ck666 amd ryzen cpu 5000 series Hardware & Software 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
J CPU ineens 99c Waterkoeling 24
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Cpu nog heet Waterkoeling 10
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
J Lga 115* cpu block voor socket 1200? Waterkoeling 8
P Bios update en cpu koeling Hardware & Software 2
Jason Bitspower CPU Block Summit EF-X Golden - BP-WBCPUEFX-GD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Groene aanslag op CPU blok Waterkoeling 2
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrowch M Series Reactor CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, Ryzen AM4/ AM3/ Intel 115x / 1200 / 2011 / 2066 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Thim CPU water blok Waterkoeling 1
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
O Probleem installeren EK cpu waterblock Waterkoeling 3
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
Jason BarrowCH OLED CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, Integrated 17W PWM Pump HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
Freddy Aqua-Computer cuplex kryos NEXT RGBpx CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
I Triple 80mm rad cpu+gpu Waterkoeling 2
Freddy EK-Quantum Magnitude High End CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
B Vraag over thermaltake 360 set en cpu fan Waterkoeling 3
Freddy Bitspower Premium Summit M CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Dima Monoblock vs standaard CPU block Waterkoeling 6
T Z390 mob , i5 9700k CPU met RTX 2070 GPU Overclocken Overclocking 1
D Past deze cpu koeler BP-WBCPUEFX-RGB op ASUS ROG Maximus X Formula Waterkoeling 13
Freddy EK-Velocity series High-End CPU Water Blocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan