• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

CPU Lapping Service

NighT-NL

Junior Member
Zo ziet mijn cpu er nu uit na Grit 400 :

En het ging inderdaad niet goed met water en terpentine ik heb dat stukje schuurpapier er maar af geknipt en ben met een nieuw stukje verder gegaan.

Ik lap mijn cpu op een glazen tafel zonder spiegel of glasplaat omdat ik dat helaas niet in huis heb liggen.Ook heb ik niet eens de bijbehorende backplate van de i7 930 die kan ik niet meer vinden maar ik las in je How To dat je ook schilders tape kunt gebruiken dus dat ga ik er dan maar eens op plakken als ik verder ga met Grit 600.

Thierry

perfectly imperfect
Als alles nu koper kleur heeft kan je de 600 wel overslaan denk ik zo... ga direct wat hoger in de grid want je bent er nu al bijna..

l3p

Moderator
Forumleiding
Dat zou ik niet doen, dan duurt de stap met hogere grid juist weer veel langer.
Soms zelfs zo lang dat je dat ook weer te vroeg naar de volgende stap gaat.

Thierry

perfectly imperfect
de cpu zou nu al vlak moeten zijn, dus het einge wat nog moet gebeuren is het polijsten van de cpu.
Meer eraf schuren met en lage grid heeft niet veel zin meer

l3p

Moderator
Forumleiding
Dat begrijp ik, het vlak maken doe je meestal al met de eerste grit.
Maar er zitten nu "diepe" krassen in de HS, wil je deze er zo snel mogelijk uit halen moet je toch echt steeds 1 grit size omhoog gaan.
Je kan uiteraard een stap overslaan, maar dan duurt het gewoon langer voor je het spiegel effect krijgt.

aadje93

Member
zal me i7 2600K ook maar is doen denk ik, zit nu ongeveer 8 graden verschil tussen 2 heetste en 2 koudste cores. lijkt of de Heatsink ook bol is.... en mischien H100 even vlak maken, gezien die ook wel weer krassen zal hebben.

dopestuff

Moderator
Forumleiding
verschil tussen de cores zal je altijd blijven hebben...
8 gradne is ook niet heel erg gek

je kan altijd de kromheid checken met een rijtje (iets waarvan je zeker weet dat het perfect vlak is zoals een spiegel ofzo)

Xacky

New member
Vandaag mijn setje binnen gekregen,...Met Haribo-snoepjes !!!! Jeugd sentiment :D.

Mijn OC-ed Q9400 heeft 11 graden verschil tussen C0 en C4 dus ik vermoed dat het kreng zo krom als een hoepel is. Dit weekend er maar even mee aan de slag.

Hoeveel tijd zal er vooruit trekken? Een uurtje of 3 genoeg?

B0B0

New member
neem je tijd en zeker tussen de stappen want als je vorige stap slecht gedaan is dan zoveel te langer doe je over je volgende stap...
Greetz B0B0

dopestuff

Moderator
Forumleiding
het zal er net aan liggen wat voor resultaat je wilt...

wil je puur voor de performance (omdat je cpu toch onder een koelblok zit) dan kan het veeeeel korter als l3p
je kan dan al na 600/800 grit al klaar zijn

wil je idd een nice finish dan zal je richting de 3 uur gaan

l3p

Moderator
Forumleiding
Inderdaad, je kan al na een half uurtje P400-P600 klaar zijn, als je overal koper ziet is hij vlak.
Je cpu blijft dan wel erg smerig als je een remount wil doen met nieuwe pasta.

Sw333t

I Love my NUC
Dat is waar ja, ik wilde ook die spiegellook erbij. Waarom eigenlijk, geen idee. Of er moet eens gekeken worden naar een doorzichtige base voor een koeler / koelblok.

Bovenaan