• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

CPU block en pomp

TjerkB

Junior Member
Ik wil mijn wc gaan upgraden.
Ik vroeg me af wat is momenteel het beste cpu block voor de i7? Ik lees veel verschillende meningen hier over.
En wat is momenteel de beste highflow pomp?
Maakt het nog uit wat voor een resevoir je hebt en de grote er van?

Mvg,
Tjerk Bennema
 
Hee tjerk wat wil je er allemaal ophangen kun je wat meer specs geven van je systeem en waterkoeling op dit moment ?

Watercool Heatkiller 3.0
Voor je cpu zeggen een heleboel mensen :)

Voor je pomp hebben we wat meer gegevens nodig maar een aqaucomputer en laing d5 zijn erg krachtig heb je wat minder dingen op je loop hangen dan kan je een goedkopere nemen ±0.

Een reservoir moet je gewoon aanpassen wat er in je kast past of voor de XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir gaan .
Dat is een top voor je pomp en reservoir tegelijk en groot zat.

MVG Barry
 
Hoi Tjerk, welkom op ons forum :)

De Watercool Heatkiller v3, Swiftech Apogee GTZ, EK-Supreme, etc. zijn allen goede CPU blokken (hebben we allemaal in onze shop, zit geen slechte blok tussen ;)).

Prestatie verschil tussen de blokken zijn niet groot.
Ik zou daarom ook gewoon het blok nemen die je het mooist vindt passen bij jouw PC>

Sterke pompen zijn de Swiftech MCP355 en de MCP655.

Welke reservoir maakt voor prestaties weinig uit, kijken welke in jouw kast past en welke je mooi vindt.
 
Ik wil er zoiezo mijn cpu mee koelen en evt. chipset en vga. Mijn doel is mijn i7 920 op 4,5Ghz met HT aan. Met mijn huidige setup word die dan 95 graden. Dat lijkt mij niet de bedoeling. Ik heb als cpu block een EK supreme LT en een tripple rad. Rad word warm, dus ik ga er van uit dat die goed koelt. De pomp (750L) en resevoir heb ik nu in 1.
Vandaar zat ik te denken aan een nieuwe pom en cpu block.

Freddy,
Wat is niet veel verschil tussen de blocken? Het maakt mij namelijk niet uit hoe het er uit ziet.
 
Supreme LT is al één van de betere blokjes. Daar zal je niet veel winst halen met een ander blokje. Een 360 rad, welke dan ook, moet ook wel genoeg zijn om die plus minus 250W van je CPU weg te werken.

Welk triple rad heb je en vooral welke fans zitten erop? En welke 750 l/u pomp heb je?

Meeste hoge temp afwijkingen zitten in het contact tussen de CPU en het blokje.
Je zou het blokje ook een paar keer kunnen remounten. Kijken of i wel goed genoeg contact maakt. Kan natuurlijk zijn dat de IHS niet goed vlak is. Dan zou de CPU lappen voor verbetering kunnen zorgen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
F [VERKOCHT] EK 240rad, EK CPU 1155 block, Phobya pomp, Fittingen 1/4. Verkocht 6
R [IN-ACTIVE] CPU Block + Pomp Gevonden 0
yamaha_R1 Advies pomp-keuze & cpu-block keuze Advies Waterkoeling Setup 2
Sanders Supercool Direct Die 13th gen CPU block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
J Lga 115* cpu block voor socket 1200? Waterkoeling 8
Jason Bitspower CPU Block Summit EF-X Golden - BP-WBCPUEFX-GD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Dima Monoblock vs standaard CPU block Waterkoeling 6
R Andere CPU koeler voor full block Waterkoeling 2
K Verstopte? cpu block Waterkoeling 3
volcom [Gezocht] 240mm rad, pompje en cpu block (amd) Gevonden 6
fatal_error.be Bitspower CPU Block Summit EF (Intel) Clear Acrylic Top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
M watercooling 600eu max gpu + cpu block? Advies Waterkoeling Setup 1
l3p [VERKOCHT] EK Supreme HF Nickel 2nd gen. CPU Block + Nickel CPU plate Verkocht 2
R XSPC Raystorm cpu-block Intel s1155 mount HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
R Invloed orientatie cpu block Waterkoeling 4
jev09 Corrosie CPU block? Waterkoeling 28
Verderf [IN-ACTIVVE] ]EK-RAM Dominator - Nickel -EN / EK-Supreme HF Nickel [EN] CPU Block Gevonden 2
mukkel Rasa CPU block Waterkoeling 1
jev09 Beste CPU Block (performance) Waterkoeling 11
Freddy Swiftech Apogee HD CPU Block - GOLD - LIMITED EDITION HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
alain-s CPU block reinigen Waterkoeling 8
l3p Bitspower CPU Block 2011HF-POM Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
Sanders XSPC Raystorm CPU Block en Dominator RAM Block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 17
alain-s [VERKOCHT] EK-Supreme HF Plexi CPU Block Verkocht 9
ForresT Phase Change Cpu/Gpu Block Overige Koeling 12
E [IN-ACTIVE] CPU block socket 1156 Gevonden 2
Legendary1985 CPU block afmeting enzotech Waterkoeling 0
Sw333t CPU WC block voor E8400 (S775) Waterkoeling 9
W [advies] monteren CPU block Waterkoeling 20
L Beste cpu block voor mijn loop? Waterkoeling 13
vincent New EK-Supreme HF (High Flow) CPU Block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 56
Q [CPU Block] Watercool Heatkiller 3.0 en C2Qs, distribution plate eruit of erin laten? Waterkoeling 11
Quadcore CPU Block/Blok Mounting kits HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Brutus Twijfel over cpu block Waterkoeling 35
W cpu block socket 1366 Waterkoeling 3
vincent Phobya CPU Block: Alweer een nieuw koelblok? Waterkoeling 4
D CPU block corrosie Waterkoeling 3
C Advies CPU block Waterkoeling 18
Freddy XSPC Delta V3 CPU Block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 33
vincent Nieuwe cpu block Swiftech Apogee GTZ Waterkoeling 9
HighFlow Alphacool Core 1 CPU waterblok, alle versies uit voorraad leverbaar HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 amd ryzen cpu 5000 series Hardware & Software 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
J CPU ineens 99c Waterkoeling 24
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Cpu nog heet Waterkoeling 10
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan