• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

CPU blijft warm??? Loop verkeerd? pomp verrot!?

ShockRaver

Junior Member
Specs.
I7 920
250 GTS 1gb core edition
P6T Deluxe v2.

block's
Heatkiller
nb/sb
8800gt >modded>250 gts

wc parts
RX360
XSPC 5,25 single bay resovoir
DanderDen POMP (bj 2006?) (gaat vervangen worden.. ADVIES/TIP'S?)
feser fittingen... 45&90 grade etc.
Tygon R3603 slang ( 1/2

Probleem...

Cpu word gewoon 40 grade... IDLE !

merk ook dat er weinig flow in me setup zit? volgens flowmeter... 0,0 :120:

volgorde =
POMP > GPU > MOFSET1 > MOFSET2 > CPU > NB/SB > RAD RX360 > flowmeter > RESOVOIR > Pomp

mischien is de volgorde van me setup momenteel verkeerd....????

ik heb zoveel mogelijk 45 en 90 grade bochte gebruikt... maar mischien remt dit juist de flow af???

Foto's (altijd duidelijker)
DSC01395_ir_0.jpg


DSC01396_ir_0.jpg


DSC01389_ir_0.jpg


2e probleem... me pomp is aan t einde van ze leven...
schroefdraad = rot.... maar is nu "gefixt"
dus kan er nog wel even tegen aan... maar ik wil deze dus gaan vervangen... maar voor een GOEDE pomp...
Welke adviseren jullie?
(losse pomp... maar ik heb beperkt ruimte in de case....

zat zelf te denken aan..
Laing DDC-1 MCP350 + top actie
Koolance DDC Top (PMP-400) COV-PMP400A €29,99

Bewerk Product samenvatting: €79,99

Ik wil hem dus onderin van de 800D plaatsen... dus hem maar beperkt ruimte... +/- namelijk 10cm

Het mooiste zou zijn ivm uitsparen in de tussenplaat in de 800D
dat de pomp daar direct onder kan... mits de pomp 2 uitgangen aan de bovenkant heeft (hart op hart afstand = 5cm)

(slang is me drain... maar word tezijnertijd ook verplaats...)
DSC01392_ir_0.jpg



rare is trouwens... dat me pomp eerst 480 RPM aangaf? en na een tijd maar steeds 330 / 350...
en nu niks.. (radje draait ook niet... MAAR ER IS WEL FLOW)
water beweegt in 't resovoir...

maargoed... wie kan mij helpen?

korte samevatting?

Beste loop volgorde (met minste gebruik van slang... wil het zo "clean mogelijk en geen 8000 bogen over t mobo)

Beste pomp tbv. mijn setup met onderdelen
 
Kort en bondig advies;

Laing met plexi top/res is een goeie keuze.
40 graden idle met HT aan, heb zelf geen i7 maar met all die componenten in je loop en weinig flow lijkt me dat een normale waarde.
Ik heb een E8400 @ 4ghz 1.3 alleen op een 360 TC zitten en die idle'd op 27 (laing+restop pomp)

Des te lager de flow, des te meer je 45 en 90 graden moet mijden, pak MartinsWaterCoolingFlowRateEstimatorv3_1 er is bij.
Denk dat je onder de 1 zit met je huidige pomp en loop.
 
Ik vind de MPC655/D5/PMP-450 pompen fijne pompen omdat ze een goede kracht hebben en daarbij ook erg stil zijn... Ik hoor mijn PMP-450 eigenlijk helemaal niet.... doe er een andere top op dan verbeteren de prestaties nog meer en kan je fittingen naar keuze er op zetten....
 
en de mpc350 pompjes?

want 90 euri voor een pomp + nog een top... hehe dan moet ik eerst weer eff sparen :D
of is die MPC655 gewoon t beste? welke top advisteren jullie?
ik heb t liefste wel 1tje waarvan 't schroefdraad binne niet rot kan worden..
(maarja.. als t gebeurt... kan je natuurlijk weer enkelt de top vervangen.... :055: )

want mja... liever gelijk goed dan 2x half gebakken... :p
 
De mcp350 en 355 zijn ook goede pompen... niets mis mee, ze maken alleen wel iets geluid... de mcp355 maakt het meeste geluid...

De reden dat ik de PMP-450s nam was dat deze een hoge opvoerhoogte heeft en stil is... en omdat ik ook een Primochill T3 res gebruik waar hij direct ingezet kan worden...
 
je ehbt de PMP-450 en de MCP655? wat is 't verschil tusse die 2? behalve dan dat de ene 4 euri duurder is?

hoe "groot" is die pomp ong? afmetingen? kan dat nergens echt vinden...

maar die pomp is dus wel een "beest" ? als ik zo wat reviews mag geloven?
alleen al als ik de HF site kijk... die mcp 350 = 440L/pu en de 655 1200L/pu? LOL?
 
Niet kijken naar de l/ph men.. echt jammer dat iedereen dat doet.
Je moet naar opvoerhoogte kijken, aangezien dat je druk is..

Zelf heb ik een mcp350 en hij is niet stil :( ik wil ook een mcp655 nu namelijk.. maarja, kan niet alles hebben.

Anyhoe, hoe gaat je loop? gaat het vanaf je pomp eerst naar je graka of andersom?
 
volgorde =
POMP > GPU(graka) > MOFSET1 > MOFSET2 > CPU > NB/SB > RAD RX360 > flowmeter > RESOVOIR > Pomp

dus ik moet een pomp hebben met een achterlijk hoge doorvoerhoogte?
hmm... moet dan niet het reso te vol vullen anders beukt die de dop eruit :p
 
weet je zeker dat je je pomp wel goed aangesloten hebt??
meestal is het namelijk dat de vloeistof er aan de "voorkant" inkomt en dat hij het er naar "boven" uitduwt...
dus in dat geval zou jij de in en uitlaat verwisselt hebben, wat jou temperaturen zou kunnen verklaren ;)
 
@hierboven: wat heeft dat in godsnaam te maken met zn cpu temp? :p.

@TS: neem 1 van de liang pompen, bij voorkeur een mpc350/355 omdat je zoveel blokken hebt. de D5 is veel stiller, maar die keuze kan je zelf maken. 99% zeker dat je probleem daar zit.
 
het gaat mij er momenteel om... welke pomp "het beste" is (in combo met een top)
(geld eff weggelaten)

als bv die D5's zeg maar de bmw M3's zijn... en de mpc een bmw 320...
dan maar die M3 :p

Oftewel.. ik wil een pomp die gewoon een beestachtige druk/power kan leveren...
omdat mijn pomp nu gewoon echt troep is... lol...

ik wil niet bezuiningen op een pomp..
het moet gewoon een goede dikke pomp zijn met genoeg "power" wie weet ooit mischien is SLI draaien en dan? heb ik alsnog een probleem...?


idle is pc nu zo een 38-40 grade...
stressed.. bf bc2 ong. 2 uur spele... +/- 50 - 52 grade...

zodra ik spel afsluit zakt de temp gelijk weer terug... kamer temp = 22grade (speelt ook uiteraard een rol...)

dus temps vallen opzich wel mee... maarja... ik heb de temp lager gehad met zo een 10 grade...
dus vraag me af... of de "loop" wel goed / optimaal is zo?
(heb nu wel het minste slang verbruikt dus theoretish weinig afstand...)
of zijn die 90 grade's bottleneckers?

block van 8800 = ook G92 dus maakt geen zak uit...
enigste er is wat v/d zeikant afgedremeld... zodat hij past... ;)
block zit er verders goed op... dus dat is het probleem niet...
 
8800blokje dremelen... heb er hier nog twee :+

Sinds wanneer heb je dit? (ik verdenk heel stiekem je mosfets/ns/sb dat die nogal restrictief zijn.

Om een voorbeeld te noemen: Ik had een EK supreme in mn loop zitten : resultaat = bijna geen flow , alle temps gingen omhoog... en mn cpu-cores zaten rond de 50 idle
Nu ander blok ertussen gehangen en meteen weer flow

Reserator(reservoir)-HDDcooler-Pomp+minires-5870-360rad-heatkiller-Reserator :+

Mocht er binnenkort een areca raidcontroller komen of'/en een Nvidia voor de physx dan komen die ook in de loop :+
 
uhm.... mijn graka is kouder dan mn cpu... en tenzij je flow echt ontieglijk traag is maakt t weinig uit wat je volgorde is (tenzij je op de halve graad nauwkeurig wilt zijn)
 
graka voor cpu maakt niet veel uit... (lees ander topic volgorde loops ofzo)
scheelt mischien 0.5 grade ofzo...

ik denk dat sommige loops wat te krap zijn kwa 90 grade...
zal der v/d week eff een paar 45 grade tusse zetten... en loop iets veranderen kijken wat dat doet...

ow kut... moet eff opschieten voor werk... woei....
 
graka voor cpu maakt niet veel uit... (lees ander topic volgorde loops ofzo)

Als je je CPU temps omlaag wilt dan is het logisch dat je het koudste water op je CPU laat komen.
Je graka kan 90 graden worden en dan boeit het nog niet, je vraag was toch waarom is mijn CPU temp zo hoog?
Als je goede suggesties van mensen in de wind slaat, waarom maak je dan een topic aan? :011:
 
Spanky, hij heeft gelijk, na ongv 30 minuten is de algemene temp je vaste temperatuur van je systeem dus het maakt echt niet meer tegenwoordig uit WAT waar zit.

(zolang je res maar voor je pomp zit)
 
Als je je CPU temps omlaag wilt dan is het logisch dat je het koudste water op je CPU laat komen.
Je graka kan 90 graden worden en dan boeit het nog niet, je vraag was toch waarom is mijn CPU temp zo hoog?
Als je goede suggesties van mensen in de wind slaat, waarom maak je dan een topic aan? :011:

90 graden met WCblock?
die van mij komt niet boven de 40 uit :+ furmark/benchmarks (100%gpu load)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Alphacool Core 1 CPU waterblok, alle versies uit voorraad leverbaar HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Sanders Supercool Direct Die 13th gen CPU block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Bl4ckj4ck666 amd ryzen cpu 5000 series Hardware & Software 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
J CPU ineens 99c Waterkoeling 24
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Cpu nog heet Waterkoeling 10
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
J Lga 115* cpu block voor socket 1200? Waterkoeling 8
P Bios update en cpu koeling Hardware & Software 2
Jason Bitspower CPU Block Summit EF-X Golden - BP-WBCPUEFX-GD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Groene aanslag op CPU blok Waterkoeling 2
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrowch M Series Reactor CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, Ryzen AM4/ AM3/ Intel 115x / 1200 / 2011 / 2066 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Thim CPU water blok Waterkoeling 1
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
O Probleem installeren EK cpu waterblock Waterkoeling 3
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
Jason BarrowCH OLED CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, Integrated 17W PWM Pump HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
Freddy Aqua-Computer cuplex kryos NEXT RGBpx CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
I Triple 80mm rad cpu+gpu Waterkoeling 2
Freddy EK-Quantum Magnitude High End CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
B Vraag over thermaltake 360 set en cpu fan Waterkoeling 3
Freddy Bitspower Premium Summit M CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Dima Monoblock vs standaard CPU block Waterkoeling 6
T Z390 mob , i5 9700k CPU met RTX 2070 GPU Overclocken Overclocking 1
D Past deze cpu koeler BP-WBCPUEFX-RGB op ASUS ROG Maximus X Formula Waterkoeling 13
Freddy EK-Velocity series High-End CPU Water Blocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan