• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Corsair Obsidian 800D advies gevraagd

thinkgreenn

New member
Beste Higheflow'ers.

Een tijdje terug heb ik met onwijs goed advies van highflow mijn eerste watercooled pc gebouwed.
Van de week is mijn vriendin naar me toe gekomen en heeft mij gevraagd of ik een pc voor haar kan bouwen zodat ze kan gamen.

Ik heb besloten om haar mijn oude kast te geven maar haal mijn watercooling componenten er wel uit.

Wat ik dus heb is:
1x XSPC 360rad
1x EK block (cpu)
1x Laing DDC-1Plus MCP355 12V
1x XSPC DDC 5.25 Dual Bay Reservoir One
2x Black Ice GT Xtreme 120

Wat ik dus wil gaan coolen is:
1x Intel Core i7 2600k
1x GTX580

De kast die ik zal koopen is een Corsair Obsidian 800d
Mijn vraag aan jullie is het volgende:

Graag zou ik een dual loop willen hebben. Gezien ik alleen een cpu en gpu ga coolen weet ik dat ik met 1 loop genoeg heb.
Maar zou ik beneden van een obsidian 800d een 1x 240rad kunnen plaatsen die puur bedoelt is om de gpu te coolen?
En als dat zo is dan zou ik nog 1 reservoir moeten bijkopen en een pomp correct?

Mvg
Thinkgreenn
 
Dankjewel.
Hier kom ik een eind op weg, had zelf niet gehoopt dat ik de kast moet modden.

Dus nu ik het zo zie zal ik het bij 1 loop houden maar dan hier mijn volgende vraag
Gezien ik nog 2x 120 black ice hebt zou ik deze 2 in de cast van mijn vriendin zetten voor haar i5 3570k.

Maar nu zal ik het dus op 1 loop houden. Boven de obisidian de 360 rad en beneden 1x 120.
De groter vraag is dan eingelijk. Zou 1x 120 rad voldoende zijn voor de i5 3570k of adviseren jullie mij een 240 rad?
 
Het kan allemaal :)

ik heb een modded 800D met een 480 en een 140 rad. er zit ruimte in voor nog een 140 rad als ik dat echt zou willen.

Ik zou in jouw geval neit voor dual loop gaan, worden de temps niet beter van. Als je dan toch een extra pomp neemt en een extra rad, zet de boel dan in serie!

Ik ga zelf overigens wel dual loop doen denk ik, maar dan in een LD kast met 3 480 rads. Hoor vandaag of dat gaat lukken :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Geschiedenis van een Case:Corsair Obsidian 800D van Legendary1985 Gallery & Build Logs 1
S Even voorstellen myself & Corsair Obsidian 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
S Corsair Obsidian 800D Full Liquid cooled Gallery & Build Logs 3
vgojef Corsair Obsidian 800D Acid Green Gallery & Build Logs 23
X Corsair Obsidian 800D SATA Controller Cases en Modding 8
Yinchie Corsair Obsidian Series 800D SATA 6Gb/s Upgrade Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
aadje93 Corsair Obsidian 800D radiator montage, welke schroeven? (XSPC) Cases en Modding 8
D Corsair Obsidian 800D Bouwen Cases en Modding 6
MaartenvdE Corsair Obsidian 800D HighFlow Product Reviews 9
Ramon toen weer verder met Corsair Obsidian 800D Gallery & Build Logs 10
Ramon Nieuwe PC: Watergekoelde Corsair Obsidian 800D Gallery & Build Logs 28
L Solid Side Panel Corsair Obsidian 800D HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
N Corsair Obsidian 800D HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
P Hulp bij waterkoeling corsair obsidian 900D Waterkoeling 0
M [Waterkoeling] € 750, i7-2600, GTX780Ti, Corsair Obsidian 750D Advies Waterkoeling Setup 6
Jort Corsair Obsidian Series 250D UltraChill Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Corsair Obsidian 900D (Watergekoeld) Gallery & Build Logs 10
K Corsair Obsidian 650D (advies voor andere fans) Cases en Modding 2
R Corsair Obsidian 400R en 550D HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
J Corsair Obsidian 650D HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
A Gevraagd: Iemand om Corsair Hydro X Hardline 14mm te buigen Gezocht 2
B EK ARGB aansluiten op Corsair Commander Waterkoeling 5
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 DDR4 corsair vengeance rgb pro sl Problemen & Oplossingen 5
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Tath Corsair Obsedian 1000D Gallery & Build Logs 58
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
Jason 750W Corsair SF Series™ SF750 80 PLUS® Platinum Certified High Performance SFX PSU HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
P 11 fans , kabelsplitters en corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Jason Corsair Hydro X Series XD3 RGB Reservoir / Pump Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
arwin74 Corsair Gaming Audio SP2500 probleem Problemen & Oplossingen 5
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
A Corsair Hydro X Series XD3 RGB Waterkoeling 3
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XM2 M.2 SSD Water Block (2280) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
mixedup corsair 120ll fans Problemen & Oplossingen 9
Bl4ckj4ck666 Corsair registerwaarden normaal? Hardware & Software 2
Bl4ckj4ck666 Corsair Crystal 570X RGB White tower-behuizing Gallery & Build Logs 18
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan