19-01-2024 Distro "probleempjuh".
Vanmorgen de distro geleaktest. Helaas net een lekke band. De lekkage komt niet door de o-ring maar door het 0,4mm dunne lijntje wat ik als verfraaiing op de bovenkant heb gefreesd. Ik had al zo'n gevoel tijdens het frezen dat het misschien niet zo'n slim idee was om te doen. Maar we geven niet op. Ik heb nu met epoxy de boel dicht gegoten en morgen gaan we kijken wat het resultaat is. Niet goed dan frezen we een nieuwe top.
Het is niet anders. Houd het hierbij op ! Nee bij het loskoppelen viel de Ultitube om tegen mijn cnc machine. In 5 stukken. Grrrr heb ik weer. Nieuwe al op de post. Verder nog een kleine tegenvaller . AutoCAD zegt dat mijn licentie niet in orde is met nog wat dingen.... Komt er toch een einde aan het gratis werken met een studentenlicentie. Inmiddels een mailtje van Autodesk dat mijn oude orginele LT 2005 niet meer wordt ondersteund maar dat ik wel een supcription mag nemen voor niet te weinig. Dit gaan we dus niet doen. Ondertussen een vervanger gevonden voor AutoCAD . ALCAD zo te zien komt het uit Zwitserland en kost een volledige licentie 349 euro. Dit hebben we maar gedaan.
Nog wat fraaie beelden. Ill be back
Ja toe maar gooi maar kapot. Grrr. Ik giet de distro leeg en de Ultitube valt om tegen een van de poten van mijn cnc machine.
[ATTACH=full]26612[/ATTACH]
Nieuwe software ALCAD 2024 trial even uitgeprobeerd of alles ook werkt zoals ze op de side beweren. En inderdaad 90% te same als AutoCAD.
Dat is wel zo prettig. Het uitproberen van NL in plaats van UK is niet zo geslaagd omdat je al zo vastgeroest zit in de commando's
Even een proef dingetje getekend om uit te proberen. Na geslaagde proef de software maar gelijk gekocht. Jaren geleden koste AutoCAD full version 5500 euro . Je kunt nu alleen kiezen voor een jaar licentie a 1900 euro. ALCAD 2024 kost eenmalig 349 euro. Dat is een heel ander verhaal.
[ATTACH=full]26613[/ATTACH]
Even een loop getekend met 2 fillpords en op de buitenlijn middels een array de schroeven geplaatst. Werkt super.
Hopenlijk over een paar dagen wat beter nieuws.