Soms is het rustig en lijkt het alsof er niets gebeurt maar dat is maar schijn.
Ik had wat problemen met mijn 1000D , 2 display's (D5 next
pomp en
HighFLow next) deden het ineens niet meer. Maar goed dit is niks voor mij dus nieuwe onderdelen besteld en gelijk een e-mail naar mijn grote vriend bij
Aquacomputer. Achteraf bij het zoeken van de oorzaak kwam ik erachter dat de sata kabel niet goed functioneerde, de flowmeter die doet het niet (gaat dus terug/garantie). De hele boel is weer schoon. Nu we de boel gaan aanpassen kunnen we ook gelijk beginnen met het nemen van wat maatwerk voor het maken van wat distro panelen.
Maar eerst de risercable mount voor de
corsair risercable 3.0
Na wat meetwerk in Aspire een plaatje gerenderd en de toolpaths aangemaakt voor mijn freesmachine.
Even kijken ik heb vast nog wat scrap 5mm liggen.
Alles maar gefreesd met de chinese (goedkope freesjes).
Het na bewerken (polijsten is een vervelende klus).
De kaart geplaatst un de risercable van
corsair. Dit is nog een cable voor PCI Express 3.0.
Om de io bracket aan de achterkant goed te laten rusten op de uitsparing moet ik de mount verhogen met 2mm.
Nog een extra klus dus.
Nu uitmeten precies zodat ik 2 gaatjes kan boren voor het tappen van de schroefdraad om de boel vast te zetten.
Toen ik de 3080ti kocht heb ik een keer een filmpje gezien dat het eigenlijk niet uitmaakt of je een cable 3.0 neemt i.p.v. 4.0. Inmiddels hebben we een andere mb en GPU dus komt na het maken de zelfde vraag weer naar voren. Pfffff heb ik niet aan gedacht. Dus een nieuwe riser cable 4.0 besteld. Niet goedkoop maar goed . Ik vraag me af of de maten nog overeen komen.
Bij nameten (de cable is dus binnen) blijkt er toch een klein verschil in te zitten.
Terug naar de tekentafel en de freesmachine.
Op 2e kerstdag nog gauw even gefreesd.
De montagegaten die ik eerder heb gemaakt komen overeen.
Zo de GPU gaat nergens meer heen.