• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

corsair h20 H70

Robin

Member
Ik heb een week geleden een corsair h70 waterkoeler gekocht..
Ik kwam toen ook nog ergens op een site waar men deze uit elkaar heeft getrokken.
Dus ik vroeg mij eigenlijk af, waarom trekt men die set uit elkaar?

1. Is die radiator niet van een goede kwaliteit kwa koelen..

2. Zijn de slangen te kort?

3. Iets anders?
 
Soms is het niet om het product te verbeteren, maar gewoon om aan te tonen dat het kan.
Zo trok ik een tijd terug een H50 uit elkaar, maar dat had ook te maken met de nieuwsgierigheid naar de interne constructie.
 
Ik heb zelf sinds kort ook een H70, maar de slangen daarvan zijn echt waanzinnig stug.. Niet echt makkelijk dus. Zit er zelf over na te denken om het ding uit elkaar te trekken en die slangetjes te vervangen. Alleen de garantie houdt me nu nog even tegen..

En vaak zie je inderdaad dat die dingen uit elkaar gehaald worden omdat het kan. :D
 
Vullen zonder reservoir is mogelijk, er zit een vulnippel (iig bij de H50). Maar is zeer slecht bereikbaar.

Die Tygon heb ik gekozen omdat het flexibeler is en mooi qua kleur indien je clear vloeistof gebruikt. Vloeistof met een kleurtje begin ik niet aan, veel te angstig dat het gaat verstoppen (zo dik zijn die slangetjes niet).

Vloeistof die ik erin had zitten was Thermochill EC6: Thermochill EC6 Non Conductive Coolant - Clear.

Overigens, ik heb nog wel wat van die Tygon slang liggen. En doe er niets mee. Weet alleen niet hoe lang het precies is.

Edit: Is net 2 meter.
 
kijk dit is een mooie goedkope oplossing indd alleen ben ik (zelf) bang dat als ik dit uitelkaar trek dat hij na verloop gaat lekker
ik heb zelf de h50 alleen zitten mijn slangen ook niet echt mooi
vooral als ik de zeikant van mn kast er weer op wil zetten komt deze tegen mn slangen en mn 200mm fan aan
maar als dit een goed en goedkope oplossing zou zijn wil ik alleen weten wat ik hiervoor nodig heb qua slangen
hoeveel mm en welke slangeklemmen en eventueel welke vloeistof ik erbij wil gaan doen omdat ik toch er wel een kleur
doorheen wil hebben,wat ik ook heb gelezen is dat je dan ook zit het het verversen en bijvullen van je vloeistof
klopt dit?


891987088_5_h8bk.jpeg
 
kijk dit is een mooie goedkope oplossing indd alleen ben ik (zelf) bang dat als ik dit uitelkaar trek dat hij na verloop gaat lekker
ik heb zelf de h50 alleen zitten mijn slangen ook niet echt mooi
vooral als ik de zeikant van mn kast er weer op wil zetten komt deze tegen mn slangen en mn 200mm fan aan
maar als dit een goed en goedkope oplossing zou zijn wil ik alleen weten wat ik hiervoor nodig heb qua slangen
hoeveel mm en welke slangeklemmen en eventueel welke vloeistof ik erbij wil gaan doen omdat ik toch er wel een kleur
doorheen wil hebben,wat ik ook heb gelezen is dat je dan ook zit het het verversen en bijvullen van je vloeistof
klopt dit?


891987088_5_h8bk.jpeg

In mijn post (#9) staat een link naar de site van iemand die een H70 heeft gemod. De materialen die je nodig hebt zijn hetzelfde.
Voor het gemak is hier nog een topic van iemand die een H50 heeft gemod en er kleurstof in heeft gedaan.
http://www.overclock.net/water-cooling/647943-guide-h50-replace-tubes-res-mod.html
En nog een geinig filmpje van hem:

wat ik me nog af vraag is of gekleurde vloeistof dikker is dan de ongekleurde variant. Want ik zou zelf geen vloeistof dikker dan gewoon water in die kleine buisjes willen hebben ;) Maar UV groen zou wel super vet staan bij mijn nanoxia fans :D Wellicht dat dit ook te doen is met knikveren??? Maar die zijn er dan weer niet in 10mm...
 
Laatst bewerkt:
oke leuk man ga ik dan ook wel ffn doen, ja tuurlijk zijn deze er wel ffn goed rond struinen
en je hebt ze ;) Water cooling systems, pc liquid cooling kit, cpu, video card, hard drive

spr-06bu_p0.jpg

maar ben ik persee gebonden dan aan zoon Reservoir met 10mm want zelf had ik
http://www.highflow.nl/reservoirs/tube-reservoirs/koolance-reservoir-inline-80mm-226ml.html (Koolance Reservoir Inline 80MM - 226ML) die gezien alleen nu weet ik niet of dit dat 10mm uit/ingang moet hebben ...

wel handig die link .alleen is mijn engels niet meer wat het geweest is maar daar moet eventueel met iemand wel
wat van zijn temaken :D en ja samen kunnen we het wel aan hahah
 
Laatst bewerkt:
Als je het stuk vertaald wilt hebben, kan ik dat wel voor je doen :p

Of je persee vast zit aan 10mm weet ik niet. Je slangmaat van 6mm is wel vast. Dat zijn de fittingen op de H70/50 namelijk. Dus elke (schroef)fitting zou moeten passen. Maar als je Tygon slang gaat gebruiken, passen de schroeffittingen niet (te dikke slangwand volgens wwwicked) en moet je standaard fittingen gebruiken met een paar tyraps.

Als je wat gaat doen ff een logje maken, kunnen mensen weer wat van leren :)
 
ja dikke prima als je dat zou willen graag :D
als je nog wat voor me wil doen gaag een lijstje maken met welke fittingen
ik nodig heb en welke slangen dan kan ik ze van de week nog bestellen iig thnx 4 helping



Je geheugen zit wel grabdioos fout :p alle geheugenbankjes moeten in de rode sloten.

Ps, een h50 of een h70 modden is wel leuk.

ik weet het hij draait al bijna een half jaar en ik heb de H50 erin
samen met :
asus p6t deluxe v2 moederbord
asus 4770 videokaart
creative soundblaster X-fi 7.1 titanium
evo geil geheugen cooler
corsair h50 watercooler
zalman zm-500hp
3 blue fan's 200 mm
2 uv blue
Intel Core i7 920
NZXT Sentry LX fan controller
intel ssd x25 40gb
Als je het stuk vertaald wilt hebben, kan ik dat wel voor je doen :p

Of je persee vast zit aan 10mm weet ik niet. Je slangmaat van 6mm is wel vast. Dat zijn de fittingen op de H70/50 namelijk. Dus elke (schroef)fitting zou moeten passen. Maar als je Tygon slang gaat gebruiken, passen de schroeffittingen niet (te dikke slangwand volgens wwwicked) en moet je standaard fittingen gebruiken met een paar tyraps.

Als je wat gaat doen ff een logje maken, kunnen mensen weer wat van leren :)
als je zou willen vertalen graag zelfs haha
weet je ook toevallig voor mij welke slangen/fittingen etc hier allemaal voor nodig heb
dan kan ik ze van de week allemaal gaan bestellen :D
is de H50 en ja die zal ik op kort termein verbouwen :D
 
Laatst bewerkt:
Je kan vrijwel elk reservoir nemen die je wilt, zolang deze maar G1/4" schroefdraad voor de fittingen heeft. Ik had zelf deze: Bitspower Water Tank Z-Multi 80 - POM BP-WTZM80P-BK.

Verder, als je het systeem gaat vullen hou je 1 dop van het reservoir open en laat je eerst de vloeistof de pomp inlopen. Dit aangezien de pomp niet droog mag pompen (ook niet voor eventjes).

En het belangrijkste: Bekijk de constructie eerst eens goed voordat je alles aan gaat sluiten, zo voorkom je al de meeste problemen.

Tie-rips overigens altijd dubbel doen, zodat je geen open stukken hebt.

tr_enkel.jpg

Hier zie je dus duidelijk dat de tie-rip niet volledig de "slang" afsluit.

tr_dubbel1.jpg

tr_dubbel2.jpg

Hier is de tie-rip dubbel er omheen gedraaid en sluit het wel perfect af (het eerste windsel is namelijk volledig).
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A Gevraagd: Iemand om Corsair Hydro X Hardline 14mm te buigen Gezocht 2
B EK ARGB aansluiten op Corsair Commander Waterkoeling 5
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 DDR4 corsair vengeance rgb pro sl Problemen & Oplossingen 5
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Tath Corsair Obsedian 1000D Gallery & Build Logs 58
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
Jason 750W Corsair SF Series™ SF750 80 PLUS® Platinum Certified High Performance SFX PSU HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
P 11 fans , kabelsplitters en corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Jason Corsair Hydro X Series XD3 RGB Reservoir / Pump Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
arwin74 Corsair Gaming Audio SP2500 probleem Problemen & Oplossingen 5
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
A Corsair Hydro X Series XD3 RGB Waterkoeling 3
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XM2 M.2 SSD Water Block (2280) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
mixedup corsair 120ll fans Problemen & Oplossingen 9
Bl4ckj4ck666 Corsair registerwaarden normaal? Hardware & Software 2
Bl4ckj4ck666 Corsair Crystal 570X RGB White tower-behuizing Gallery & Build Logs 18
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XD5 RGB Reservoir / Pump Combo - 250ml HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 corsair 570x rgb crystal white Cases en Modding 8
Bl4ckj4ck666 Corsair 570x RGB crystal white Cases en Modding 1
Bl4ckj4ck666 Schroeven voor zijpanelen Corsair 570X Hardware & Software 4
Bl4ckj4ck666 Corsair icue Hardware & Software 0
D M3 schroefjes Corsair AIO? Zwart of evt wit met platte kop kruiskop Cases en Modding 1
K Corsair 900D Mod Gallery & Build Logs 6
K Corsair 900D The Savage Gallery & Build Logs 8
Hightower Corsair ql fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Freddy Corsair Hydro X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
A Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p Gallery & Build Logs 39
the_cyberspace Corsair spullen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
D Corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Hightower Corsair ll rgb fans custom aansluiting en stekkertjes Overige Koeling 16
the_cyberspace Corsair Crystal 280X Hardware & Software 0
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
Hightower corsair ll fans rgb 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
P Corsair Crystal 570X Case, PSU cover maken? Cases en Modding 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan