• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Corsair Graphite 600T Watercooled? advies graag

Tokke

New member
beste highflow'ers,

ik ga een nieuwe computer setup bouwen namelijk

Specs:

Moederbord: Asus Maximus V Gene
CPU: Intel I7 3770K ivy bridge
Geheugen: Corsair Vengeance 16GB 1600MHZ 4x4
GFX: Asus GTX570
PSU: OCZ ModXtreme 700W
HDD: OCZ Vertex 2 128GB, 1x HDD 1TB, 1x HDD 500GB

Behuizing: Corsair Graphite 600T white windowed

Wat wil ik koelen?
Enkel mijn CPU (Intel i7 3770K

Wil je overclocken?
ik wil overclocken, niet extreem gewoon wat bij tweaken als ik op 4Ghz zou raken zou ik blij zijn, dat het mogelijk zou zijn is iets anders.

Nu ik wil namelijk ook een nieuwe case kopen, en ik ben helemaal verkocht aan de Corsair Graphite 600T White, nu heb ik in wat reviews gelezen dat er problemen zijn met de 240mm Raditor, ja zou een radiator bovenaan kunnen plaatsen maar hier geen ruimte meer voor hebben voor de coolers erop.

1 Iemand heeft er een 240mm radiator in geplaatst en de coolers bovenaan geplaats maar nu blazen de coolers koude lucht op de radiator en warme lucht terug in de case. geeft dit veel problemen? anders zou ik dit ook nog willen doen.
(
)

Toen dacht ik van waarom geen 120mm radiator? ik ga toch enkel mijn CPU koelen, nu ik ben een ervaren systeembouwer maar onervaren in watercooling, na wat zoeken op het web vond ik tegenstrijdige theorieën I.V.M. dat een 120Rad niet voldoende is voor enkel de CPU, waarop andere zijden dat dit wel voldoende is, dus dit is mijn eerste vraag is 120mm rad voor enkel mijn cpu te koelen?

Als een 120mm Rad voldoende is dan zou ik zelf een deel willen samenstellen.

dit is mijn samenstelling klik hier

deze samenstelling zit "ver" boven mijn huidig budget, dus advies om het goedkoper te maken zijn altijd welkom, ook fouten die ik gemaakt heb op producten die overkill zijn voor wat ik wil doen mogen ook aangeduid worden.

hopelijk krijg ik veel feedback en ben ik binnenkort ook een watercooling eigenaar :)
 
er zijn een paar basis regels.

een bepaald rad kan een X aantal aan Watt kwijt in de vorm van heathdump.

dus bv een 120mm XSPC RX120 Black

Waarbij deze 100% betrouwbare test heeft ondergaan.

RX120_DataChart.jpg


RX120_HeatLoadChart.jpg

Bron: Test Report: XSPC RX120

Met dit radje kan je met gemak! een Intel I7 3770K koel houden ;) zelfs op low voltage fan instellingen
 
voor een noobie als mij is het niet zo evident om aan die grafiek aan uit te kunnen, maar als ik de 3770k kan overclocken tot 4Ghz dan zou ik eigenlijk al zeer tevreden zijn.
 
Ik zou zelf ook rekening houden met eventuele uitbreidingen van je loop

Wil je bijv later je gpu nog gaan waterkoelen dan heb je echt niet voldoende aan een 120 mm rad met een 240 zou het wel kunnen.
 
Ik kan helaas je winkel wagen niet openen.

'Iemand heeft er een 240mm radiator in geplaatst en de coolers bovenaan geplaats maar nu blazen de coolers koude lucht op de radiator en warme lucht terug in de case. geeft dit veel problemen? anders zou ik dit ook nog willen doen.'

De fans omdraaien zodat ze de warme lucht uit de kast halen. Zet de achterste fan als intake voor wat extra koeling voor het mb. En voor een positieve druk in de kast.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D 5.25" bay intake ventilator Corsair Graphite 600T - opties? Cases en Modding 8
kier Corsair Graphite 600T MbK Gallery & Build Logs 132
R Corsair Graphite Series 600T SE White HighFlow Product Reviews 2
X [VERKOCHT] Corsair Graphite Series™ 600T Mid-Tower Case Black Verkocht 10
Blackruby Corsair Graphite 600T HighFlow Product Suggesties en Nieuws 33
Sw333t Corsair Graphite Series 230T 120mm Fan Orange LED HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Robin Corsair Graphite T600 White LE Problemen & Oplossingen 8
A Gevraagd: Iemand om Corsair Hydro X Hardline 14mm te buigen Gezocht 2
B EK ARGB aansluiten op Corsair Commander Waterkoeling 5
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 DDR4 corsair vengeance rgb pro sl Problemen & Oplossingen 5
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Tath Corsair Obsedian 1000D Gallery & Build Logs 58
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
Jason 750W Corsair SF Series™ SF750 80 PLUS® Platinum Certified High Performance SFX PSU HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
P 11 fans , kabelsplitters en corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Jason Corsair Hydro X Series XD3 RGB Reservoir / Pump Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
arwin74 Corsair Gaming Audio SP2500 probleem Problemen & Oplossingen 5
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
A Corsair Hydro X Series XD3 RGB Waterkoeling 3
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XM2 M.2 SSD Water Block (2280) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
mixedup corsair 120ll fans Problemen & Oplossingen 9
Bl4ckj4ck666 Corsair registerwaarden normaal? Hardware & Software 2
Bl4ckj4ck666 Corsair Crystal 570X RGB White tower-behuizing Gallery & Build Logs 18
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XD5 RGB Reservoir / Pump Combo - 250ml HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 corsair 570x rgb crystal white Cases en Modding 8
Bl4ckj4ck666 Corsair 570x RGB crystal white Cases en Modding 1
Bl4ckj4ck666 Schroeven voor zijpanelen Corsair 570X Hardware & Software 4
Bl4ckj4ck666 Corsair icue Hardware & Software 0
D M3 schroefjes Corsair AIO? Zwart of evt wit met platte kop kruiskop Cases en Modding 1
K Corsair 900D Mod Gallery & Build Logs 6
K Corsair 900D The Savage Gallery & Build Logs 8
Hightower Corsair ql fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Freddy Corsair Hydro X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
A Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p Gallery & Build Logs 39

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan