• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Corsair Crystal 570X RGB White tower-behuizing

Bl4ckj4ck666

Active member
Hallo iedereen,ik heb deze pc aangekocht en was helemaal naar de zooi.
Ik zal een foto posten van toen ik hem kocht,en de mods die ik eraan gedaan heb.
De fans werkten niet allemaal,de verlichting van de aio cooler etc...
 

Bijlagen

  • 20200702_192930.jpg
    20200702_192930.jpg
    192,1 KB · Weergaven: 14
Was een spannend moment,had niks om de heavy kaart te ondersteunen(die van Freddy was te kort)
dus eentje gemaakt met legoblokjes,steun ga ik 3d printen.
 

Bijlagen

  • 20201031_150432.jpg
    20201031_150432.jpg
    189,1 KB · Weergaven: 14
  • 20201031_150423.jpg
    20201031_150423.jpg
    198,6 KB · Weergaven: 14
Ik ben op het moment niks aan het doen en de fans draaien hard en lawaaierig en de temperatuur...
Ben ff in paniek,weet niet wat te doen...Gisteren bluescreen en gedaan.
Iemand die weet wat ik het beste doe?Ga hem uitzetten voor even.
 

Bijlagen

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    100,5 KB · Weergaven: 11
Wat is er mis met de temperatuur dan?
De cpu zou idle iets van 45-55C moeten zijn (is natuurlijk ook afhankelijk van je kamertemperatuur).
De gpu temp is wat aan de lage kant denk ik.

Kan je iets duidelijker zijn: welke fans draaien hard en hoe zijn ze ingeregeld? Op temperatuur, op pwm etc?
 
Ik moet nu twee 8 pins pcie kabels (met pigtails) van de voeding naar de kaart aansluiten,ziet er niet uit,en met dat adaptertje ertussen
niet goed voor de weerstand.
Zijn de kabels van Corsair er al Freddy?
De 12 pins naar 2x8 pins pcie
 
"Hoewel bij elke GPU een kleine adapter wordt meegeleverd voor uw bestaande voedingskabels, converteert die adapter twee speciale PCIe-voedingskabels naar de nieuwe 12-pins connector volgens de door NVIDIA aanbevolen configuratie," schreef Corsair. “Maar adapters kunnen onhandig en lelijk zijn en de weerstand vergroten. Daarom hebben we een extra stap gezet en een veel elegantere kabel gemaakt voor al onze modulaire PSU's. Onze grondig geteste oplossing is ontworpen voor diegenen die oog hebben voor kabelbeheer en niet willen dat adapters hun strakke bouwwerk in de war brengen. Het verbindt twee PCIe / CPU PSU-poorten rechtstreeks met de nieuwe 12-pins connector. "(y)
 
Wat is er mis met de temperatuur dan?
De cpu zou idle iets van 45-55C moeten zijn (is natuurlijk ook afhankelijk van je kamertemperatuur).
De gpu temp is wat aan de lage kant denk ik.

Kan je iets duidelijker zijn: welke fans draaien hard en hoe zijn ze ingeregeld? Op temperatuur, op pwm etc?
De gpu draait op de max Mhz 1695 om juist te zijn(boost),en dat bij een load van o % dus ik doe niks.?
 
Als nvidia had gedacht dat het gebruiken van die 12pin adapter kwaad had gekund, hadden ze die niet bij die kaart geleverd.
Dat corsair zegt dat het extra weerstand op zou leveren is een marketingtruuk om meer van hun extra kabels te kunnen verkopen.

Heel erg technisch gezien klopt het wel, er komt een paar centimeter aan kabel bij wat voor extra weerstand zorgt, dit is alleen zo minuscuul dat je het kan negeren. Zo'n custom kabel van corsair ziet er natuurlijk wel een stuk mooier uit dan die adapter van nvidia.


En check voor je gpu fans wat voor settings je in MSI afterburner gebruikt.
Sinds ik (weet ik veel hoe lang geleden) afterburner geïnstalleerd heb voor mijn gpu draaien de fans even op volle toeren tijdens het opstarten en komen ze daarna weer tot rust dus het kan best door afterburner komen dat je gpu zo doet.
 
"Hoewel bij elke GPU een kleine adapter wordt meegeleverd voor uw bestaande voedingskabels, converteert die adapter twee speciale PCIe-voedingskabels naar de nieuwe 12-pins connector volgens de door NVIDIA aanbevolen configuratie," schreef Corsair. “Maar adapters kunnen onhandig en lelijk zijn en de weerstand vergroten. Daarom hebben we een extra stap gezet en een veel elegantere kabel gemaakt voor al onze modulaire PSU's. Onze grondig geteste oplossing is ontworpen voor diegenen die oog hebben voor kabelbeheer en niet willen dat adapters hun strakke bouwwerk in de war brengen. Het verbindt twee PCIe / CPU PSU-poorten rechtstreeks met de nieuwe 12-pins connector. "(y)

Daarom word die ook meegeleverd bij een kaart van 1800 euro. (y)
 
Uw pc voorbereiden op de nieuwe NVIDIA GeForce RTX 30-serie kaarten?

Lees wat dit betekent voor uw stroomvoorziening en stroomkabels om een schoon ogend gebouw te behouden! https://www.corsair.com/us/en/blog/p...idia-30-series TL; DR RTX 30-serie Founders Edition-kaarten bevatten een adapter die twee speciale PCIe-voedingskabels omzet in de 12-pins connector. We produceren een volledige kabel die wordt aangesloten op twee PCIe / CPU-poorten op uw Type 3 / Type 4 PSU om de verhoogde weerstand van een adapter te elimineren (en de kabelwarboel te verminderen voor degenen die trots zijn op onberispelijk kabelbeheer). Link naar formulier om op de hoogte te worden gesteld wanneer de kabel klaar is (er is mij verteld dat gebruikers op mobiele apparaten problemen hebben met de link in het artikel)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bl4ckj4ck666 corsair 570x rgb crystal white Cases en Modding 8
Bl4ckj4ck666 Corsair 570x RGB crystal white Cases en Modding 1
P Corsair Crystal 570X Case, PSU cover maken? Cases en Modding 3
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
kier CORSAIR CRYSTAL 570X Mod -WTLO- Gallery & Build Logs 8
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
the_cyberspace Corsair Crystal 280X Hardware & Software 0
A Gevraagd: Iemand om Corsair Hydro X Hardline 14mm te buigen Gezocht 2
B EK ARGB aansluiten op Corsair Commander Waterkoeling 5
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 DDR4 corsair vengeance rgb pro sl Problemen & Oplossingen 5
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Tath Corsair Obsedian 1000D Gallery & Build Logs 58
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
Jason 750W Corsair SF Series™ SF750 80 PLUS® Platinum Certified High Performance SFX PSU HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
P 11 fans , kabelsplitters en corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Jason Corsair Hydro X Series XD3 RGB Reservoir / Pump Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
arwin74 Corsair Gaming Audio SP2500 probleem Problemen & Oplossingen 5
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
A Corsair Hydro X Series XD3 RGB Waterkoeling 3
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XM2 M.2 SSD Water Block (2280) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
mixedup corsair 120ll fans Problemen & Oplossingen 9
Bl4ckj4ck666 Corsair registerwaarden normaal? Hardware & Software 2
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XD5 RGB Reservoir / Pump Combo - 250ml HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Schroeven voor zijpanelen Corsair 570X Hardware & Software 4
Bl4ckj4ck666 Corsair icue Hardware & Software 0
D M3 schroefjes Corsair AIO? Zwart of evt wit met platte kop kruiskop Cases en Modding 1
K Corsair 900D Mod Gallery & Build Logs 6
K Corsair 900D The Savage Gallery & Build Logs 8
Hightower Corsair ql fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Freddy Corsair Hydro X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
A Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p Gallery & Build Logs 39
the_cyberspace Corsair spullen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
D Corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Hightower Corsair ll rgb fans custom aansluiting en stekkertjes Overige Koeling 16
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan