kier
Member
Het is weer een eer om te mogen bouwen voor Corsair, en deze keer met een heel speciale case.
Het zal moeilijk worden maar ik ga proberen om de Corsair Crystal 570X nog mooier maken als dat hij al is.
Volledig uitgevoerd met tempered glas en RGB fans heeft deze kast al heerlijke looks en een prachtig design.
Dit wordt dus een leuke uitdaging! Wat ook meespeelt is dat een aantal van 's werelds beste modders deze case ook gekregen hebben om hun kunsten op uit te oefenen.
Dus redelijk nieuwsgierig wat deze mannen gaan doen met deze geweldig mooie case... bloeddruk dus wat aan de hoge kant, maar wel zeker goeie vibes om er wat moois van te maken.
De naam van de casemod gaat worden "WTLO"
Op de Corsair site is te zien dat "men" het graag doet met het licht aan: With The Lights On
En in deze mod wordt (RGB) verlichting zeer belangrijk.
Als eerste grote dank aan Blake, Harry en alle Corsair medewerkers welke nog steeds in mijn builds geloven en al heel lang steunen.
Let the party begin....
Specs:
Case: Corsair Crystal 570X RGB
CPU: Intel® Core™ i7-5820K
Motherboard: MSI X99A GAMING PRO CARBON
GPU: GTX1070
PSU: Corsair HX850
RAM: Dominator platinum 64GB
Fans: 6x HD120 RGB LED PWM Fan
Cooling: Custom water cooling
En veel, veel meer.... hier later meer over!
Episode 1
Moet toegeven dat ik geen tot weinig foto's heb genomen van de kast toen hij binnen kwam en originele staat.
Over enthousiast om te beginnen noemen ze dat
De Corsair Crystal 570X RGB
Ik heb ideeën om het mogelijk te maken om de kast te transformeren naar elke kleur die je wilt
Intern en extern de keuze zwart of wit...
Intern zal de veranderingen plaats moeten vinden met behulp van RGB verlichting.
Hier maak ik dan gebruik van de Corsair HD120 RGB fans, RGB strips en hun controllers.
Extern zal ik vinyl wrap aan beide kanten van het getemperde glas aanbrengen
één zijde mat zwart en de andere zijde mat wit
Ik heb om te beginnen het verlichte logo, welke naar links zat, naar het midden gebracht omdat je als je het paneel omkeert het logo niet meer ziet. Hier al wat RGB toegepast
Om dit logo in het midden te houden en te krijgen heb ik een midplate en stuk acryl op maat gemaakt.
Acryl plaatje wordt nog later aangepast.
Dus zoals gezegd zwarte vinyl aangebracht en randen uitgesneden.
In deze fase weet ik nog niet of ik de randen rondom zal houden. Dit omdat ik geen kast wil met "gewone" looks, maar een meer glazen uitstraling.
3 gaten uitgesneden voor het zicht op de mooie Corsair SP120 fans en dit geheel op front geplakt
Na dit ook een wit stuk uitgesneden en aangepast... uitdaging was vooral om dit in één lijn met de andere zwarte kant te krijgen.
Laatste uitdaging was ook om een extra fan on top te krijgen. Standaard is er plek voor 2 x 120/140mm fans en iets uit lijn van de voorzijde, maar ik wil 3x 120mm fan in één lijn met voorzijde hebben.
Voor de 3 fans een bracket gemaakt en de kast aangepast met behulp van m'n Dremeltje
De originele top cover heeft rechts een uitsparing om bij de knoppen te komen, als ik dit zo wil maken dat je de top panel kan omdraaien, zal ik hem aan moeten passen.
Voor dit heb ik een nieuw stuk smoked acrylic genomen en aan beide zijdes een kleinere sparing aangebracht. Zodat je zonder problemen bij de knoppen kan, en gewoon kan omdraaien naar een andere kleur.
Hope you like where this is going?
Laatst bewerkt: