• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p

Thnx Xenomorph :).


Kleine update cpu loop blijft droog 24uur laten leak testen :)

cYL7v8Kl.jpg


Wachte op de videokaart (Msi rtx 2080 sea hawk ek x) met kopen omdat hij bij megekko in de aanbieding zou komen, dat kwam hij ook voor 675,-, maar gelijk uitverkocht.... nu mail gestuurd en gevraagd of het nog mogelijk is om te leveren.

https://www.megekko.nl/product/1963...MSI-GeForce-RTX-2080-SEA-HAWK-EK-X-Videokaart
 
Zou nog naar het front panel kijken, die moet er echt kaars recht op en past er heel precies en strak op, dus ik ga met een klein vijltje dus usb aansluitingen en aan en uitknop net ietsjes groter veilen zodat hij er wat makkelijker op en af gaat.

Afgelopen Maandag naar Highflow geweest om me bestelling af te halen:

JkfymAKl.jpg


Cable clamps, 3pin fan connector naar molex (voor de aqua d5 pomp), en iets wat niet op de planning stond aquaro passive koeler voor de fancontroller.

Ook kwamen vandaag de Barrow 16mm fittingen binnen. Dus aande slag gegaan met de loop:

xOV8Dtvl.jpg


lMfdXlxl.jpg


Nu laat ik hem 24uur leak testen tot nu toe blijft het droog:p,

bG9vuGVl.jpg
 
Zoww daar ben ik weer was 2.5 week op vakantie naar de Usa!! Maar voor dat ik wegging nog wel wat dingen gedaan, toen hij in elkaar zat had ik bij beide pompen een schuimlaagje erop zitten omdat ze te hard stonden:

DR59iuPl.jpg


Daarna loops gedrained, weer gevuld met Blitz one shot erdoor en paar uur laten draaien, en daarna de gun metal vloeistof erin gedaan:

bcim8EZl.jpg


Ook dacht ik dat me aan en uit knop niet werkte of dacht dat het de kabel was, maar het probleem was ik zelf zat niet goed aan gesloten... Vind oranje en wit nu wel een mooie combo voor deze setup,

ehjDXxhl.jpg


De zij ruit van de behuizing is niet helemaal doorzichtig zit een blauwe gloed in dus als ik die erop zit ziet het er niet zo mooi meer uit, zal deze dus ook moeten vervangen door een doorzichtige ruit.

Ook nog steeds geen 2de videokaart, wanneer deze zal komen durf ik niet meer te zeggen elke keer heb ik wel iets waardoor ik hem niet haal, of kan halen :p.
 
Nou geen weekend @ Ahoy (Lan party), toch de pijn wat verzacht door een Benq 3203 R monitor aan te schaffen!! Zelfde resolutie 2560x1440 alleen ipv een Gsync Tn 144hz paneel nu Freesync 2 va 144hz paneel wel een wereld van verschil!!

De kleuren zijn veel voller, Ze zeggen dat gsync toch wat soepeler zou moeten lopen dan freesync, maar dat merk ik niet.

Ja ik weet het is nog steeds geen 2de videokaart :(

Moest wel Dpi van muis aanpassen met shooters spelen

sfkgVJWl.jpg


7IPw1OWl.jpg


33Egsyyl.jpg
 
Hehe eindelijk de 2de Msi rtx2080 sea hawk ek x kaart!! en ryzen 3900x cpu!!!

Yu8hgg4l.jpg


De kaar gemonteerd maar niet tevreden, de bovenste kaart hing aan de achterkant bijna 4mm lager dan de linker kant... Nu tijdelijk bijna helemaal uit het zicht een stukje tube er tussen gezet om de kaart recht te houden, moet nog gaan verzinnen hoe ik dit op ga lossen.

Buizen gemaakt 2 stuks ging vrij simpel, de gpu loop is nu aan het leak testen :)

3vYHahRl.jpg


Msi nvlink is ook besteld!! daarna weer windows opnieuw erop zetten en als eerste kijken of ik bij timespy met mijn kaart(en) en cpu op de eerste plek kan komen. Zag ook dat er al 2 nieuwere biosen uit waren dus de nieuwste er ook maar gelijk erop zetten als alles droog blijft :p.
 
Mooi!
Ik zou een stukje tube van tussen de onderste kaart en bodem doen.
En dan ook een stukje tube tussen de twee kaarten, dan moeten beide kaarten helemaal recht kunnen blijven staan.
De tubes kunnen achter de PCI kabels en blijven wel uitzicht.

Voor de onderste kaart zou je ook dit kunnen overwegen, makkelijk in gebruik en verstelbaar:
 
Mooi!
Ik zou een stukje tube van tussen de onderste kaart en bodem doen.
En dan ook een stukje tube tussen de twee kaarten, dan moeten beide kaarten helemaal recht kunnen blijven staan.
De tubes kunnen achter de PCI kabels en blijven wel uitzicht.

Voor de onderste kaart zou je ook dit kunnen overwegen, makkelijk in gebruik en verstelbaar:

Thnx freddy, Ja indd wel handig die gpu sopport holder!! denk dat ik die indd ga bestellen :)
 
Dat zakelijke carbon is persoonlijk niet mijn keuze, maar het ziet er zeker erg strak uit!

Is je vriendin inmiddels al gewend aan de grote case?

Thnx!!! ja en gelukkig verschillen de smaken anders word het zo saai :p!!! Nou ik heb nu een eigen hobby kamer en me vriendin ook zij wilde de kamer waar we normaal de was ophangen als hobby kamer, dus ik zei prima dan is dat ook gelijk jou taak toen stak ze een vinger op hoopte op een duimpje maar het was een iets langere vinger :p dus die heeft nergens last meer van hier wat foto's hoe me hobby hok erbij staat is niet super groot maar hoeft nog niet :):

qPcKqGYl.jpg


wpR9oMGl.jpg


tTPh0zAl.jpg
 
Zoww nvlink is binnen gekomen uit de uk vandaan was sneller dan hier in nederland bestellen heb hem gelijk erop gezet:

6IG0llVl.jpg


Nu even benchmarken, had ik met 1 kaart al gedaan :). Ook even kijken of me maat binnenkort tijd heeft om de zeiruit te frezen van doorzichtig matriaal ipv een ruit met een blauwe gloed. :)
 
Nou toch weer wat upgrades gehaald/besteld!!

h7oW704.jpg


jawel 2x msi rtx 2080 ti seahawk ek x :), toen kwam ik erachter dat me corsair hxi1000i maar 6x 8+2 pins pci e aansluitingen heeft... terwijl ik er 2 voor het moederbord nodig heb en eigenlijk 6 voor de videokaarten. Maar heb de voeding van een maat overgenomen dus had geluk!!!

Kon dit alleen doen omdat ik de kaarten kon verkopen voor een goede prijs en ik me bonus van me werk binnen kreeg. Eerst 1 kaart erin gezet tubes paste niet helaam meer gek genoeg is de 2080ti smaller dan de 2080 waardoor ik 4 tubus klein stukje moet inkorten aan de onderzijde, dus de 4 tubes die niet boven de onderplaat van de beuizing zitten naar de kaarten toe zegmaar.

Nu eerst 1 kaart erin gezet en even gaan spelen met benchmarks.
Nadat ik de zeiruit van de behuizing heb aan gepast is dit project wel klaar. En zit te denken om voor een barrow/BYSKI Bench table te gaan bouwen omdat ik het overklokken wel leuk vind maar als deze pc kapot gaat heb ik niks meer... zal nog foto updaten als beide kaarten erin zitten :)
 
Laatst bewerkt:
ja ja nu 2 kaarten erin, moet alleen nu nog 2x carbonne 6pins pci-e kabels bestellen nu 2 zwarte gepakt. En wel beter dat deze kaarten minder diep zijn blijf gewoon gelijk goed zitten zonder stuk buis er tussen te zetten voor het gaan hangen:

5bx9jhml.jpg


Nu net me maat geappt voor de zijruit welk matriaal ik het beste kan bestellen voor de doorzichtige zijruit om te vrezen. Dan bestel ik voor de zekerheid 2 platen mocht het de eerste keer mislukken.

Dan is dit project klaar dan wat dingetjes in het huis doen en op naar het volgende project :p
 
Nu de zijruit gedemonteerd!!

41iwMw6l.jpg


KCLETD1l.jpg


Maar nu zit de verdikking aan een zijde en aan de andere kant de uitsparingen waar de schroeven in moeten waardoor de totale dikte 7mm is.... kwa grote kan me maat het frezen maar cold zero parts heeft een window voor 50 euro wat ready to use is. terwijl als ik een plaat aanschaf en de tijd die we erin stoppen het veel duurder is... Dus denk dat het beter is om die window gewoon in 1 keer te bestellen.

https://www.coldzero.eu/corsair-900d-side-panel-window
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
K Corsair 900D Mod Gallery & Build Logs 6
K Corsair 900D The Savage Gallery & Build Logs 8
P Hulp bij waterkoeling corsair obsidian 900D Waterkoeling 0
M First loop - Corsair 900D - orange - Unnamed :O Gallery & Build Logs 36
B Waterkoeling i7 3770k 7970top dcu2 corsair 900D ongeveer 500 euro Advies Waterkoeling Setup 40
B corsair 900d fabricage fout of express zo gedaan? Cases en Modding 4
S Corsair Obsidian 900D (Watergekoeld) Gallery & Build Logs 10
J Corsair 900D Advies Waterkoeling Setup 6
ChillPascal Corsair 900D HighFlow Product Suggesties en Nieuws 35
A Gevraagd: Iemand om Corsair Hydro X Hardline 14mm te buigen Gezocht 2
B EK ARGB aansluiten op Corsair Commander Waterkoeling 5
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 DDR4 corsair vengeance rgb pro sl Problemen & Oplossingen 5
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Tath Corsair Obsedian 1000D Gallery & Build Logs 58
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
Jason 750W Corsair SF Series™ SF750 80 PLUS® Platinum Certified High Performance SFX PSU HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
P 11 fans , kabelsplitters en corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Jason Corsair Hydro X Series XD3 RGB Reservoir / Pump Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
arwin74 Corsair Gaming Audio SP2500 probleem Problemen & Oplossingen 5
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
A Corsair Hydro X Series XD3 RGB Waterkoeling 3
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XM2 M.2 SSD Water Block (2280) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
mixedup corsair 120ll fans Problemen & Oplossingen 9
Bl4ckj4ck666 Corsair registerwaarden normaal? Hardware & Software 2
Bl4ckj4ck666 Corsair Crystal 570X RGB White tower-behuizing Gallery & Build Logs 18
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XD5 RGB Reservoir / Pump Combo - 250ml HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 corsair 570x rgb crystal white Cases en Modding 8
Bl4ckj4ck666 Corsair 570x RGB crystal white Cases en Modding 1
Bl4ckj4ck666 Schroeven voor zijpanelen Corsair 570X Hardware & Software 4
Bl4ckj4ck666 Corsair icue Hardware & Software 0
D M3 schroefjes Corsair AIO? Zwart of evt wit met platte kop kruiskop Cases en Modding 1
Hightower Corsair ql fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Freddy Corsair Hydro X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
the_cyberspace Corsair spullen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan