Het wordt tijd voor een laatste update van deze buildlog. Ik draai nu dit systeem ruim twee weken en was eigenlijk erg ontevreden over m'n flow en geluidsproductie. Oorzaken hiervan is de case en
pomp.
M'n Aquastream moest altijd op z'n max draaien waardoor de
pomp vrij veel herrie maakte waarbij de flow gemiddeld 2LPM was. Deze flow vond ik te laag en na wat reviews gelezen te hebben besloot ik om de MCP35X2 te kopen. Deze draait nu al ruim een week in m'n loop en het is een verademing. In combinatie met de spons hoor ik deze
pomp totaal niet bij een gelijke flowrate. Pas wanneer m'n cpu wat warmer wordt gaat de
pomp wat harder draaien. Dit wordt geregeld door m'n mobo met een custom profieltje.
Een ander oorzaak van het lawaai was de case. De
Corsair 800D is een zeer ruime, praktische en mooie case. Helaas resoneert de case wel gigantisch vooral door het ontwerp van de HDD cage. M'n WD Caviar Blue maakte continu een duidelijk hoorbare "Hmmm Hmmm Hmmm Hmmm" geluid. Uit ellende had ik deze omgewisseld met een Caviar Green die ik nog had liggen. Toch maakte de HDD's nog steeds te veel lawaai voor me.
In het verleden hing ik m'n hdd's op met elastieken (antec solo). Ik besloot om dit ook te proberen in de 800D. Na wat rommelen thuis vond ik wat kleding elastiek die ik tussen de HDD case had gespannen. Het elastiek duw je door de gaten aan de zijkant en aan beide einden maak je een knoopje zodat het blijft zitten. Het resultaat:
Omdat het front panel eigenlijk vrij dun aluminium zonder enige isolatie hoor je de HDD's nog steeds spinnen. Met een stukje plukschuim ervoor hoor je het bijna niet meer.
Dit is dan de uiteindelijke resultaat van m'n build incl. verlichting: