beste mensen, ik vroeg me zelf af of het voor "normaal gebruik"(ofwel gamen en normaal systeemgebruik) het de moeite/warmte/voltage waard is om de functie aan te hebben.
denk je wat je HT klik hier
ik heb een paar programma's voor het testen gebruikt, dit zijn:
futuremark pcmark 05
futuremark 3dmark 06
superpi
in ALLE tests zijn alle instellingen EXACT hetzelfde en ook de hardware instellingen zijn compleet hetzelfde (afgezien van HT aan of uit)
ik zal beginnen met de resultaten van pcmark 05
(HT aan)
(HT uit)
zoals jullie kunnen zien is het verschil in cpu score maar een kleine 50 punten en de algehele score een ruime 130 punten verschil, in mijn ogen geen gigantisch verschil
nu komen de resultaten van 3dmark 06 en superpi
(HT aan)
(HT uit)
de superpi scores verschillen in totaal 0,016 seconden van elkaar (dat is dacht ik 16miliseconde? ).
bij 3dmark 06 zijn de 3D scores eigenlijk hetzelfde (dus die laat ik buiten beschouwing).
het verschil in fsp in de cpu scores zijn:
in cpu test 1: 0,286 fps (dat is 13,5% beter door de HT aan)
in cpu test 2: 0,251 fps (dat is 8,3% beter door de HT aan)
het verschil in cpu score: 688 punten (dat is 10,87% beter door de HT aan)
dit alles maakt daarentegen maar een verschil van 1,46%
alles met alles vind ik het verschil tussen HT aan en uit niet heel erg groot, hierdoor zou ik tot de conclusie willen komen dat ik de HT aan het warmte en voltage verschil niet waard vind (dit is uiteraard persoonlijk).
ik zou op basis van deze test eerder aanraden de HT uit te zetten en daardoor kan je met dezelfde voltage een hogere stabiele overclock krijgen waardoor je in mijn ogen betere performance hebt als lagere overclock met HT aan
dat was de korte review voor nu, bij animo,zin en tijd doe ik dezelfde review ook voor stock speeds
opbouwende kritiek en positieve berichten mogen natuurlijk altijd (maar houd het wel leuk ik heb ook een hoop tijd,moeite en energie ingestoken )
gegroet, Dopestuff
denk je wat je HT klik hier
ik heb een paar programma's voor het testen gebruikt, dit zijn:
futuremark pcmark 05
futuremark 3dmark 06
superpi
in ALLE tests zijn alle instellingen EXACT hetzelfde en ook de hardware instellingen zijn compleet hetzelfde (afgezien van HT aan of uit)
ik zal beginnen met de resultaten van pcmark 05
(HT aan)
(HT uit)
zoals jullie kunnen zien is het verschil in cpu score maar een kleine 50 punten en de algehele score een ruime 130 punten verschil, in mijn ogen geen gigantisch verschil
nu komen de resultaten van 3dmark 06 en superpi
(HT aan)
(HT uit)
de superpi scores verschillen in totaal 0,016 seconden van elkaar (dat is dacht ik 16miliseconde? ).
bij 3dmark 06 zijn de 3D scores eigenlijk hetzelfde (dus die laat ik buiten beschouwing).
het verschil in fsp in de cpu scores zijn:
in cpu test 1: 0,286 fps (dat is 13,5% beter door de HT aan)
in cpu test 2: 0,251 fps (dat is 8,3% beter door de HT aan)
het verschil in cpu score: 688 punten (dat is 10,87% beter door de HT aan)
dit alles maakt daarentegen maar een verschil van 1,46%
alles met alles vind ik het verschil tussen HT aan en uit niet heel erg groot, hierdoor zou ik tot de conclusie willen komen dat ik de HT aan het warmte en voltage verschil niet waard vind (dit is uiteraard persoonlijk).
ik zou op basis van deze test eerder aanraden de HT uit te zetten en daardoor kan je met dezelfde voltage een hogere stabiele overclock krijgen waardoor je in mijn ogen betere performance hebt als lagere overclock met HT aan
dat was de korte review voor nu, bij animo,zin en tijd doe ik dezelfde review ook voor stock speeds
opbouwende kritiek en positieve berichten mogen natuurlijk altijd (maar houd het wel leuk ik heb ook een hoop tijd,moeite en energie ingestoken )
gegroet, Dopestuff