• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

CoolIT producten?

ne kameraad van mij heeft er zo ene gehad, en vond t niet slecht op zijn QX9770 quad extreme.

K zelf zou er zo ook wel ene in huis willen halen, maar ze zijn redelijk duur in aankoop, je betaald al snel tssn 300 a 400euro voor zo ne cooling.

Maar coolen doet het wel. (TEC cooling koelt je water af)
 
Klopt, het kost wel wat, maar het is (denk ik?) goedkoper dan een losse chiller unit in je (eventueel nog aan te kopen) WC loop hangen, toch?
De test op deze site is behoorlijk positief in ieder geval :)

Ikzelf moet nog beginnen aan waterkoeling (op m'n Aqua Duo Vivo na), ik vind dat de i7 920 erg warm wordt met de stock cooler en ik zou eigenlijk meteen al een betere koeling willen toepassen wat zo stil mogelijk is.
Vandaar dat mijn interesse naar zoiets uitgaat, was benieuwd of er meer animo voor zou zijn :)
 
Is dit niks voor jouw dan Chiller :p

Je naam zit er ook nog eens in..... :icon_eyes:

Haha, daar zat ik in eerste instantie naar te kijken, maar die krengen zijn duur!
dit is de enige plek waar ik ze tot nog toe heb gevonden, US $ 525,- kost ie los ;)

Edit: hmm, deze review is weer minder te spreken over die Freezone Elite.... misschien is het toch niet de moeite waard dan!
 
Laatst bewerkt:
het is zo, het is TEC zowiezo, het koelt goed zolang hij het kan blijven trekken, op het moment dat je de TEC "overshoot" zoals ze het noemen bij TEC, dan gaat hij net slechter koelen.
Hij koelt goed tot je aan zijn beperkte HEAT TRANSFER CAPABILITY zit, vanaf daar veel slechter.

Als je dus je cpu goed insteld enz.... nie te hoge voltage enz...
Dan is dit zeer fijn speelgoed.

Deze apparaten zijn gemaakt voor lichte overclock, en geen extreme clocks natuurlijk.
TEC is een andere wereld.
 
het is zo, het is TEC zowiezo, het koelt goed zolang hij het kan blijven trekken, op het moment dat je de TEC "overshoot" zoals ze het noemen bij TEC, dan gaat hij net slechter koelen.
Hij koelt goed tot je aan zijn beperkte HEAT TRANSFER CAPABILITY zit, vanaf daar veel slechter.

Als je dus je cpu goed insteld enz.... nie te hoge voltage enz...
Dan is dit zeer fijn speelgoed.

Deze apparaten zijn gemaakt voor lichte overclock, en geen extreme clocks natuurlijk.
TEC is een andere wereld.

Wat is precies de scheiding tussen lichte/reguliere overclock en extreme?
De i7 920 heb ik bijv. op 3.6 Ghz draaien, dat is procentueel gezien veel natuurlijk, maar de cpu kan het schijnbaar met gemak aan (zelfs met de stock koeler is de temp stijging maar 2-4 graden met Vantage draaiend), wanneer is het in dit geval extreme?
Zou dit apparaat dan toch een optie voor mij zijn? Want extreme o/c ben ik zeker niet van plan (te groot risico dat ik iets kapot maak).
 
Maar je kunt ook zekers gebruiken, waar deze coolming extreme goed voor is, als je al een gewone loop hebt, met rad pomp enz....

Deze net voor je cpu block te plaatsen , waar het AL gekoelde vloeistof (van rad) nog een extra koude krijgt toegediend voor hij de cpu in gaat, zodoende dat je nog betere koeling en overclock kunt behalen.
 
Maar je kunt ook zekers gebruiken, waar deze coolming extreme goed voor is, als je al een gewone loop hebt, met rad pomp enz....

Deze net voor je cpu block te plaatsen , waar het AL gekoelde vloeistof (van rad) nog een extra koude krijgt toegediend voor hij de cpu in gaat, zodoende dat je nog betere koeling en overclock kunt behalen.

Dat is ook een mooi idee inderdaad, geeft alleen maar aan dat je niet vast zit aan deze oplossing.
Ik zou dan nog steeds waterkoeling kunnen gebruiken voor mijn chipset en mosfets, misschien zelfs mijn graka('s) in dezelfde loop meenemen?
Dus ...rad -> chiller -> cpu -> mosfetblocks -> chipset -> gpu -> pomp -> reservoir -> rad...

Hmm, maar heeft dit apparaatje niet al een pomp ingebouwd? Zal dat niet in de weg zitten?
 
Dat is ook een mooi idee inderdaad, geeft alleen maar aan dat je niet vast zit aan deze oplossing.
Ik zou dan nog steeds waterkoeling kunnen gebruiken voor mijn chipset en mosfets, misschien zelfs mijn graka('s) in dezelfde loop meenemen?
Dus ...rad -> chiller -> cpu -> mosfetblocks -> chipset -> gpu -> pomp -> reservoir -> rad...

Hmm, maar heeft dit apparaatje niet al een pomp ingebouwd? Zal dat niet in de weg zitten?

je kunt die pomp er gewoon tssnuit halen, want deze pompt toch nie hard.

Dit topic hoorde ik eigenlijk te plaatsen onder "HighFlow Product Suggesties en Nieuws" volgens mij.....

zal em wel even verzetten dan.
 
Chiller, een kameraad van jou heeft die Freezone Elite, toch?
Weet jij waar hij die vandaan heeft en wat hij ervoor betaald heeft in totaal?
Ik kan em nergens in de buurt (van NL) vinden, als ik em zou kopen via US worden de kosten wel erg hoog :(
 
Thanks voor de info, ik laat het toch maar zitten dan, is me teveel geld voor iets wat niet optimaal presteert (volges enkele reviews de ik heb gelezen).
Dan maar voor volledige wc gaan eind deze maand!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
brazen CoolIT Systems stapt uit B2C markt? Algemene Discussies 0
M5rvii Coolit Boreas of Free zone HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
JaccoW Coolit Domino A.L.C. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 24
Das Experiment iCue Link producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Paas actie 2019! 15% korting op EK custom loop en SC op alle producten! HighFlow Computer Cooling Shop 0
F Combineren van producten Advies Waterkoeling Setup 4
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Koolance producten en ander merk fittingen Waterkoeling 2
B de juiste waterkoeling producten voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 8
Slader bitspower white producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
F Aankoop Producten HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
Sw333t Koolance producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 18
JeanPaul [VERKOCHT] Diversen Waterkoeling + air producten (MOETWEG !) Verkocht 2
S Freddy...graag feedback op deze producten... HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Sw333t Streacom producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Alex [IN-ACTIVE] verscheidene koel producten Verkocht 16
DeKentering Beste setup met de producten die ik heb?? Waterkoeling 3
Sw333t Sharkoon Producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
B Nieuwe Aquacomputer producten :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Legendary1985 [VERKOCHT] MEGA opruiming verschillende koel producten] Verkocht 10
Sw333t Bay producten en hardware set HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
C 2 Producten gezocht voor mijn Raven! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
animal baars Het grote "Ik twijfel tussen twee producten" topic Electronica 20
animal baars Producten in verkeerde categorie? Hier melden aub HighFlow Webshop 5
vgojef Nieuw met WC graag hulp bij mijn producten Advies Waterkoeling Setup 32
P [IN-ACTIVE] Div producten Gevonden 17
Freddy Nieuwe Koolance producten op voorraad (2011-07-27) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Ant Nieuwe Bitspower Producten, o.a. Carbon Black fittings etc., hier melden aub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 182
Johnny Gesealde producten uitpakken voor foto?! Te Koop 25
Asphiax Advies over combinaties van producten voor eerste WC Build Advies Waterkoeling Setup 27
Sw333t VLSystem producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 22
Freddy mnpctech producten, hier aanvragen :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 26
Source Lamptron Producten, o.a. Noise Isolation Strip HighFlow Product Suggesties en Nieuws 71
R EK-FC Bridge producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Demolisher Bitspower True silver/gold fittingen en andere nieuwe producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 33
ShockRaver Info over de producten. HighFlow Webshop 2
Freddy GRATIS Koolance Sticker of Casebadge bij Koolance producten! HighFlow Computer Cooling Shop 3
Quadcore How its made (Producten zoals Laing pompen, CPU's etc.) Handleidingen en Installatie Tips 9
Freddy Opruiming: OP = OP / o.a. EOL producten HighFlow Computer Cooling Shop 0
M Danger Den producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 22
X Logitech breidt G-serie uit met drie producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 111
D Swiftech nieuwe producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 39
Freddy Bitspower producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 128
Freddy Gratis Noctua Goodies bij Noctua producten HighFlow Computer Cooling Shop 28
Freddy Heleboel nieuwe producten HighFlow Computer Cooling Shop 9
hung een aantal producten dat hung wilt hebben. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy XSPC producten op voorraad! En de OCZ XTC Cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Noctua en handige producten op voorraad HighFlow Computer Cooling Shop 0
Jut Producten van MIPS HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan