• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Cooler Master HAF

Ludwig

Member
Ludwig's eigen HAF review

Airflow

De airflow van de HAF is zeer goed te noemen. Om te beginnen zit het moederbord hoog in de kast waardoor een sli of cf opstelling voldoende airflow heeft voor vooral de onderste kaart, omdat deze kaart ver van de bodem geplaatst word.

Het moederbord en componenten krijgen door de meerdere inlaat en uitlaat fans veel frisse lucht langs gewaaid, zo dat de warme lucht er om heen niet blijft hangen bij de componenten, maar goed worden afgevoerd naar buiten.

Er zit standaard 1x23cm fan voor in de kast,1x23cm fan aan dezijkant in het side window, 1x18cm fan achter in de kast,en 1x23cm fan boven in de kast. Deze fanszijn ook makkelijk te verwijderen voor meerdere fans of radiators. Maar daar kom ik later nog op trug.

Eenvoud van assemblage

Bij de HAF is het assembleren zeer makkelijk gemaakt. Het inbouwen van de voeding kan op 2 plekken in de kast, wat ik wel een plus punt vind. Hij kan zowel boven in de kast als onder in de kast worden gemonteerd.

De hdd's kan in een soort van lade worden gestopt/geklikt en dan voor in de kast in een bay worden geschoven. Er komt geen schroefje aan te pas.

Verder kunnen andere onderdelen zoals dvd drivers en diskette stations met een simpele druk op de knop vast worden geklikt in een bay waar ook weer geen schroef bij komt kijken. En als een onder deel niet goed werkt bet deze techniek kan men alsnog het apparaat met schoefjes vast maken wat ik zelf niet zo'n probleem vind.

De pcie en pci hardware kan ook met een simpel klik dingetje vast worden gemaakt zoals men tegenwoordig veel ziet in behuizingen. Een naadeel wat ik hierbij tegen kwam is dat dit niet goed werkt met bepaalde hw zoals de nieuwe high-end grafische kaarten (te dik allemaal). Maar met simple kaarten moet dit wel willen. Zoals een geluidskaart kan men prima vast maken met de klik functie.

Maar bij de apparaten waar het niet bij werkt bestaat het standaard schroefje wat ik zelf niet zo'n probleem vind. Het gaat mij uiteindelijk niet om hoe makkelijk iets geplaatst kan worden maar meer om de ruimte die de HAF bied en andere mogelijkheden.

Wat ik verder ook een plus punt vind is dat de kabels zonder probleem heel makkelijk weg kan worden gemod achter het achterste zij paneel. Want er zitten gaten in de kast waar de kabels van voeding makkelijk door heen kunnen. De gaten zijn zo gemaakt dat de kabels bij de hardware uitkomen waar het moet worden aangesloten (plus punt)

Verder zitten er ook wieletjes bij de kast voor diegene die dit zware bakbeest op de grond heeft staan en zo makkelijk te verplaatsen is. Vind ik ook weer een pluspunt voor diegene die toevallig de kast wil verplaatsen en deze niet kan tillen door bvb rugklachten of what ever.....

Inbouwmogelijkheden

Om te beginnen, wat ik zelf ook een goed plus punt vind, is dat men zeer makkelijk zonder mods meerdere radiators kwijt kan. Zonder probleem past in de HAF 1x360 plus 2x 240 radiators. Genoeg dus voor een veelzijdige koeling voor meerdere componenten.

Verder kan het grote 23cm fan in het zij paneel worden vervangen door 2x240radiators of 4x12cm fans, wat ik ook weer een plus punt vind. Ook kan boven in de kast het 23cm fan worden verwijderd en ervoor in plaats 3x12cm fans of 240/360 radiator te plaatsen. Plusje

Verder is er genoeg ruimte voor waterkoeling te plaatsen waar men het ook wil hebben. Men kan de pomp/reservior kwijt in een driver bay of gewoon op de bodem van de kast.

Wat ook leuk is is dat men bij het veranderen van cpu koeling alleen maar het achter paneel hoet te verwijderen zodat men r met gemak een backplate kan plaatsen zonder dat het moederbord uit de kast hoeft.Dit bespaard een hoop extra werk.

Vormgeving

Dit is toch wel iets persoonelijks. Ik vind zelf de industrieele look van de kast wel wat hebben. Simpel en toch mooi. Ook vind ik de rode ledfan wel wat hebben in het voorste 23cm fan

Ondanks de vele openingen en gaten vind ik de kast redelijk stil wat natuurlijk ook belangrijk is.

Wat ook makkelijk is is dat men voorop de kast 4xusb aansluitingen heeft, firewire, hoofdtelefoon en spraak apperaten kan invoegen.En niet te vergeten een aansluiting voor een externe HD.

Wat ik wel een beetje jammer vind is dat er weinig zicht is door het raam

Plus puntjes

-airflow

-inbouw mogelijkheden

-stil

-modbaarheid van kabels

-ruimte en werkruimte

-prijs/prestatie

Min puntjes

-zwaar

-klik/clip systeem werkt niet met alle hardware

-weinig zicht door het zijraam
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason Cooler Master HAF 700 EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master HAF Stacker 915F + Storage kit. Verkocht 3
kier Cooler Master HAF Stacker MbK Gallery & Build Logs 36
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master HAF XB + Seidon 240M + DVD Brander Verkocht 2
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master HAF XB Verkocht 5
Sw333t [VERKOCHT] Hot swap bays (officieel bedoeld voor een Cooler Master HAF X) Verkocht 10
H Cooler Master Haf X ( AMD Edition )( Air Cooled ) Gallery & Build Logs 4
canonchiel Cooler Master 932 Haf Gallery & Build Logs 4
B Cooler Master HAF Bay cover Cases en Modding 12
Fryslanboy [IN-ACTIVE] Cooler Master HAF X Verkocht 3
Fryslanboy [REFUSED] Cooler Master HAF X Verkocht 3
Fryslanboy [ANIMO] Cooler Master HAF X Verkocht 1
R [VERKOCHT] Cooler Master HAF X Verkocht 6
J Nieuwe Cooler Master HAF 912 Plus HighFlow Product Suggesties en Nieuws 27
E cooler master HAF 932 Cases en Modding 27
M Cooler master haf 932 met andere front fan Overige Koeling 4
X Cooler Master HAF 932 Cases en Modding 30
A Cooler Master v8 gts AM5 mounting kit. Overige Koeling 3
Jason Cooler Master MasterLiquid PL240 & PL360 Flux HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: Cooler Master MasterFrame 700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Cooler Master MasterFrame 700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Jason Cooler Master ARGB GPU Support Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Cooler Master GS750 RGB headset Stand HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Cooler Master MasterLiquid ML360R RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
bundymania [User Review] Cooler Master CM Storm Quick Fire XTi Mechanical Gaming Keyboard [GER] HighFlow Product Reviews 0
Consigliere [Consigliere User Review] Cooler Master Hyper TX3i HighFlow Product Reviews 0
Consigliere [Consigliere User Review] Cooler Master Sentinel IIICooltek Silent fan 120mm HighFlow Product Reviews 0
Consigliere [Consigliere User Review] Cooler Master Sentinel III HighFlow Product Reviews 0
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master V Series V1000 Verkocht 3
I Cooler Master Silencio FP 120 PWM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Pharlap [VERKOCHT] Cooler Master Test Bench V1.0 Verkocht 3
bundymania Cooler Master / CM Storm Sirus-C Headset [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
Freddy Forum Give Away actie: Cooler Master Nepton 140 en 280! (tot 31 oktober 2014) HighFlow Computer Cooling Shop 55
Freddy Facebook Give Away actie: Cooler Master Nepton 140 en 280! (tot 17 oktober 2014) HighFlow Computer Cooling Shop 19
bundymania Cooler Master CM Storm Quickfire Rapid-I - Mechanische Tastatur im Test (deutsch) HighFlow Product Reviews 2
Sw333t [VERKOCHT] 2x Cooler Master JetFlo 120mm Black (geen led) Verkocht 4
ProAce [ProAce User Review] Cooler Master JetFlo 120 HighFlow Product Reviews 2
ProAce [ProAce User Review] Cooler Master V450s HighFlow Product Reviews 0
ProAce [ProAce User Review] Cooler Master Silencio 652 HighFlow Product Reviews 0
G Cooler Master megaflow 200 Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
bundymania [Bundymania User Review] Cooler Master CM Storm Reaper Gaming Mouse - GERMAN HighFlow Product Reviews 0
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master ITX case met Hotswap bays Verkocht 4
bundymania [Bundymania User Review] Cooler Master CM Storm Ceres 500 Gaming Headset - ENGLISH HighFlow Product Reviews 0
R Airflow in Cooler Master CM 690II Advanced met twee 240mm rads Advies Waterkoeling Setup 2
volcom Cooler Master Jetflo 120mm Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master Silencio 352 inclusief Seidon 240M Verkocht 7
Sw333t [CANCELLED] Cooler Master Elite 120 Advanced White met diverse extra's Verkocht 8
arwin74 [IN-ACTIVE] Cooler Master Eisberg 120L Prestige Verkocht 4
JeanPaul [IN-ACTIVE] Cooler Master CM Storm SF-19 USB 2.0 Verkocht 0
l3p [Wedstrijd] Cooler Master Storm Scout 2 Full Midnight Black Algemene Discussies 57

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan