• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Cooler Master Cosmos 2

Dave-V

Member
Zo, hehe.. eindelijk een nieuwe kast!:029:
IMAG0431.jpg
De Cooler master Cosmos 2. Wat een apparaat zeg!
IMAG0435.jpg

Ik wil met deze build eerst alles installeren op maat maken etc. , daarna alles er weer uit om eventueel gespoten te worden. Weet nog niet precies met welke kleuren ik wil gaan werken, maar zal er in ieder geval iets moois van proberen te maken!(A)

Eerst mn nieuwe fans maar installeren! Zouden heel stil moeten zijn, en dat zijn ze gelukkig ook!
IMAG0439.jpg

Moederbord ingebouwd, en nog flink wat ruimte over in ieder geval!
IMAG0443.jpg

Onderste hdd tray verwijderd en mn 240 rad geplaatst!
IMAG0444.jpg

Vandaag nog even bezig geweest met een stukje plexi.. dacht in plaats van in de standaard al mooie panelen te gaan slijpen laat ik eens wat anders proberen!:hmm
IMG-20130615-WA0006.jpg
Zit alleen nog te denken aan hoe ik het paneel kan bevestigen, de originele zijn uitneembaar.. dus als er iemand nog ideetjes heeft!?:c,o,n,f,u,s,e,d,:

Binnenkort weer een update! :)
 
Zit alleen nog te denken aan hoe ik het paneel kan bevestigen, de originele zijn uitneembaar.. dus als er iemand nog ideetjes heeft!?:c,o,n,f,u,s,e,d,:

Nou ik zou het simpel houden en gewoon de connectors van je originele panelen erop schroefen ;) dan is je plexiglas deur ook uitneembaar :)
Voordeel daarvan is dat als je aan je pc gaat sleutelen je de deur gewoon weg kan zetten en is de kans op beschadiging zeer klein...
plexi beschadigd best snel dus geen overbodige luxe denk ik :)
je kunt ook evt de schanieren afhankelijk van de dikte van het plexi erin frezen dat het verzinkt zeg maar...

Cooler Master Cosmos II Clear Side Panels

Hier hebben ze hetzelfde gedaan :)

Grtz
Aequitis
 
hey Aequitis, ik zat er zelf ook al aan te denken inderdaad.. dan maak ik nog extra stukjes van plexiglas waar de bevestigingspunten komen om de goede dikte te krijgen, anders valt ook het paneel zelf te ver naar binnen denk ik:) Morgen ga ik nog even verder knutselen op m'n werk!
in ieder geval bedankt voor de reactie!:peace
 
Ja is zeker zuur!:p denk dat hij alleen nog te redden is door er een hoek uit te halen en er bijvoorbeeld iets van alu in te zetten!
Heb net ook al een mailtje gestuurd naar graveco met de vraag wat het zou kosten om er 1 op maat te laten maken:)
Hoe ist met jou cosmos 2? mooie plek voor die voeding daar btw!
 
Ja is zeker zuur!:p denk dat hij alleen nog te redden is door er een hoek uit te halen en er bijvoorbeeld iets van alu in te zetten!
Heb net ook al een mailtje gestuurd naar graveco met de vraag wat het zou kosten om er 1 op maat te laten maken:)
Hoe ist met jou cosmos 2? mooie plek voor die voeding daar btw!

Met mijn cosmos gaat het zn gangetje ... mag helaas men voeding RMA gaan sturen omdat ie rare geluiden maakt :(
maar ben daarnaast ff aan het kijken wat ik nog meer ga spuiten etc :)
 
Gisteravond vergeten foto's te maken, maar goed aan een kale kast is niet veel bijzonders te zien :p
Vanmiddag alles wat gespoten moet worden naar mn werk slepen, en weer netjes in de 2k autolak!
Thema word Donkergrijs, Rood, Zwart!
Wat ik met de panelen aan wil weet ik nog niet (aangezien ik mn paneel vanplexi heb gesloopt:p)
Maar..... Updates volgen Vanmiddag!:032:
 
Zou eigenlijk gisteren nog een update doen, maar had er eventjes geen tijd meer voor!
Dus bij deze:

1van de katten heeft me nog even geholpen met wat schroefjes hier en daar!
nino pc.jpg

Intussen tijd stond mn kast al op mn werk en te drogen.. ondertussen nog een stickertje gemaakt
sticker1.jpgsticker2.jpgsticker3.jpg
 
Gespoten spullen even aan de kant gezet zodat ik met het zwart kon gaan beginnen.
IMAG0481.jpgIMAG0482.jpgIMAG0483.jpgIMAG0484.jpg

En klaar met het zwart (Audi metallic zwart)

IMAG0486.jpgIMAG0487.jpg

Nu de spullen weer voorzichtig inpakken en richting huis, weer opbouwen!

IMAG0489.jpgIMAG0490.jpgIMAG0493.jpg

Snel weer meer updates! Moet zoiezo nog een bestelling plaatsen bij HF ;)
 
Eindelijk weer een Update!

Eindelijk weer een zaterdagje voor mezelf, dus had al in m'n hoofd om alsnog mn plexiglas raam te gaan gebruiken.. Met wat kleine aanpassingen hier en daar.
Was wel puzzelen aangezien de scheur tog nog een aardig stuk doorliep:icon_butt:!
Foto´s zijn niet helemaal top, zijn gemaakt met mn telefoon!
Let ook niet op mn slijpwerk van gedeeltes die aan de binnekant komen, je ziet het tog niet meer :040:

eerst het binnenste paneel aan stukken geslepen
IMAG0527.jpg

gelijk maar door met het buitenste paneel, met wat lekker en handig bocht afteken red bulletje erbij!
IMAG0528.jpg

En het resultaat van het buitenste paneel
IMAG0529.jpg

Best naar mn zin zo,
IMAG0531.jpg

Dit is het hoekje wat achter het buitenste paneel komt te zitten, waarom zie je zo..
IMAG0532.jpg

Plexiglas ook aangepast, stukken om hem dalijk mee vast te zetten!
IMAG0533.jpgIMAG0534.jpg

Plaatje voor het ophangpunt op maat gemaakt
IMAG0536.jpg

Na wat schuren schoonmaken grondverf etc.
IMAG0538.jpg

Tijdens het drogen (duurt altijd zoooooo lang als je verder wil) van de spullen nog het 1 en ander gedaan..
Geen foto's van gemaakt, intussentijd het hoekje van de binneste plaat met een penseel zitten verven en een stickertje gemaakt!
IMAG0539.jpg
 
En het eindresultaat. Het middelste strookje loopt als je er recht voor zit gelijk met de afscheiding van de onderste ruimte van de case, Vind het persoonlijk alsnog met een beetje improviseren met een kapotte plexi plaat best netjes geworden! :023:
IMAG0540.jpgIMAG0541.jpg

In de planning nog de binnezijde een beetje bekleden, cable management, 360rad in de bovenkant, 2e mcp355 pomp erbij!:028:
 
Nice.. ziet er strak uit dat zijpaneel. Wel eerst even balen van die scheur in het plexi, maar moet eerlijk zeggen dat je er een originele en mooie oplossing voor gevonden hebt.

Goed bezig :023:
 
Zo even zitten brainstormen:116:
Tog besloten de boel nog grondig te gaan verbouwen!
In de planning:

HDD trays weghalen
Gedeelte waar het hello kitty en highflow stickertje zitten aanpassen
2e 250ml reservoir komt erbij
2e mcp355 pomp erbij
2x 360 rad in de voorkant en bovenkant
Zwarte koelvloeistof vervangen voor roze :p

Het is de bedoeling dat de 2 reservoirs schuin en half door de bodem komen te liggen (de achterste iets hoger als de andere zodat ze allebei goed zichtbaar zijn) die lopen dan beide naar een apparte pomp.
de 2 pompen worden weer met elkaar verbonden met een t-stuk waarna het de loop ingaat.

Binnekort de spulletjes bestellen, en dan weer ff knallen.. (zal wel ff afkicken worden zonder te gamen :p)
Eerst maar op vakantie, heb het nodig:105:
 
Laatst bewerkt:
Zo even zitten brainstormen:116:
Tog besloten de boel nog grondig te gaan verbouwen!
In de planning:

HDD trays weghalen
Gedeelte waar het hello kitty en highflow stickertje zitten aanpassen
2e 250ml reservoir komt erbij
2e mcp355 pomp erbij
2x 360 rad in de voorkant en bovenkant
Zwarte koelvloeistof vervangen voor roze :p

Het is de bedoeling dat de 2 reservoirs schuin en half door de bodem komen te liggen (de achterste iets hoger als de andere zodat ze allebei goed zichtbaar zijn, die lopen dan beide naar een apparte pomp.
de 2 pompen worden weer met elkaar verbonden met een t-stuk waarna het de loop ingaat.

Binnekort de spulletjes bestellen, en dan weer ff knallen.. (zal wel ff afkicken worden zonder te gamen :p)
Eerst maar op vakantie, heb het nodig:105:

je kunt ook de reservoirs laten verspringen door de ene iets meer naar rechts en de andere naar links ... denk dat dat wellicht mooier is dan achter elkaar en iets hoger :)
 
Gisteren nog even bezig geweest om alles weer uit de kast te halen, blijft altijd een hoop werk!
IMAG0646.jpg

En nog even de deur uit geweest om wat op te halen in rotterdam!
IMAG0647.jpg

Morgen na het werk weer verder, zoiezo de halve hdd tray die er aan de rechterkant nog inzit weg te halen.. die zit met popnageltjes dus moeten weggeslepen of uitgeboord worden!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R [CLOSED] Cooler Master Cosmos S Gesloten 4
M Waterkoeling inbouwen in Cooler Master Cosmos II Advies Waterkoeling Setup 13
N Cooler Master Cosmos II RC-1200-KKN1 BLACK radiator vraag snel INFO gevraagd!! Advies Waterkoeling Setup 4
kier Cooler Master Cosmos II MbK Gallery & Build Logs 226
D Cooler Master Cosmos s modding Cases en Modding 4
RRPhantom [VERKOCHT] Cooler Master Cosmos 1000 Verkocht 7
M5rvii Welke Radiator past in de Cooler Master Cosmos S RC-1100 Black? Waterkoeling 6
Nightrazr Cooler Master Cosmos S RC-1100 Black op voorraad? HighFlow Webshop 2
B Cooler Master Cosmos S Vragen? HighFlow Product Reviews 9
Freddy Cooler Master Cosmos S Sidepanel Cases en Modding 3
RRPhantom Cooler Master Cosmos 1000 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
Catz Cooler Master Cosmos S HighFlow Product Reviews 0
N num1wr82/ Jordy Elzinga [cooler master cosmos 1000] Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
A Cooler Master v8 gts AM5 mounting kit. Overige Koeling 3
Jason Cooler Master HAF 700 EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Cooler Master MasterLiquid PL240 & PL360 Flux HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: Cooler Master MasterFrame 700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Cooler Master MasterFrame 700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Jason Cooler Master ARGB GPU Support Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Cooler Master GS750 RGB headset Stand HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Cooler Master MasterLiquid ML360R RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
bundymania [User Review] Cooler Master CM Storm Quick Fire XTi Mechanical Gaming Keyboard [GER] HighFlow Product Reviews 0
Consigliere [Consigliere User Review] Cooler Master Hyper TX3i HighFlow Product Reviews 0
Consigliere [Consigliere User Review] Cooler Master Sentinel IIICooltek Silent fan 120mm HighFlow Product Reviews 0
Consigliere [Consigliere User Review] Cooler Master Sentinel III HighFlow Product Reviews 0
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master V Series V1000 Verkocht 3
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master HAF Stacker 915F + Storage kit. Verkocht 3
I Cooler Master Silencio FP 120 PWM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Pharlap [VERKOCHT] Cooler Master Test Bench V1.0 Verkocht 3
bundymania Cooler Master / CM Storm Sirus-C Headset [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
Freddy Forum Give Away actie: Cooler Master Nepton 140 en 280! (tot 31 oktober 2014) HighFlow Computer Cooling Shop 55
Freddy Facebook Give Away actie: Cooler Master Nepton 140 en 280! (tot 17 oktober 2014) HighFlow Computer Cooling Shop 19
bundymania Cooler Master CM Storm Quickfire Rapid-I - Mechanische Tastatur im Test (deutsch) HighFlow Product Reviews 2
Sw333t [VERKOCHT] 2x Cooler Master JetFlo 120mm Black (geen led) Verkocht 4
ProAce [ProAce User Review] Cooler Master JetFlo 120 HighFlow Product Reviews 2
ProAce [ProAce User Review] Cooler Master V450s HighFlow Product Reviews 0
ProAce [ProAce User Review] Cooler Master Silencio 652 HighFlow Product Reviews 0
G Cooler Master megaflow 200 Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
bundymania [Bundymania User Review] Cooler Master CM Storm Reaper Gaming Mouse - GERMAN HighFlow Product Reviews 0
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master ITX case met Hotswap bays Verkocht 4
bundymania [Bundymania User Review] Cooler Master CM Storm Ceres 500 Gaming Headset - ENGLISH HighFlow Product Reviews 0
R Airflow in Cooler Master CM 690II Advanced met twee 240mm rads Advies Waterkoeling Setup 2
volcom Cooler Master Jetflo 120mm Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
kier Cooler Master HAF Stacker MbK Gallery & Build Logs 36
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master Silencio 352 inclusief Seidon 240M Verkocht 7
Sw333t [CANCELLED] Cooler Master Elite 120 Advanced White met diverse extra's Verkocht 8
arwin74 [IN-ACTIVE] Cooler Master Eisberg 120L Prestige Verkocht 4
JeanPaul [IN-ACTIVE] Cooler Master CM Storm SF-19 USB 2.0 Verkocht 0
l3p [Wedstrijd] Cooler Master Storm Scout 2 Full Midnight Black Algemene Discussies 57
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master HAF XB + Seidon 240M + DVD Brander Verkocht 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan