• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

computer wordt tewarm

Vince_killer

New member
spec's2.jpgspec's.jpgBeste Highflower's


ik ben al een tijdje bezig met de temp van mijn i7 960
ik heb de standaard & Corsair H80 koelers al geprobeerd dat was nog slechter dan wat ik nu heb ik wil mijn systeem licht overclocken tot de 4 Ghz maar dat is nu niet haalbaar
ik dacht mischien is de MX-4 toch niet de beste keuze. of teveel aangebracht??:shock:
i.v.m. de grote temp verschillen tussen de cores mischien de prosessor en koeler laten lappen door HighFlow?

mijn systeem

Intel Core i7 960 3,2 GHZ
Prolimatech Megahalems CPU-Cooler Rev B, 2 x Scythe Gentle Typhoon 12 (1450 rpm)
Asus Rampage Extreme II
Corsair 6 GB DDR3-2000 Tri-Kit Vengeance, nu op 1600 als het goed is
XFX 5770 XXX edition,
OCZ Solid State Drive Vertex 2 60GB
Seagate Barracuda 7200rpm
Coolermaster realpower M1000
Cooler Master Behuizing HAF932 Advanced

Alle fans worden aangestuurd door de NZXT SENTRY LX fan controller.
Prossesor fans draaien in een Push & Pull opsteling allebij zijn ze 120mmen draaien op 1400 rpm.
Voor (Intake) & Boven (Exhaust): 225mm 800 rpm, Zijkant (Intake): 245mm 700 rpm, Achter (Exhaust) 140mm 1200 rpm

ik heb hier nog 2x de Gigabyte GV N580SO-15I liggen die er in moeten
aangezien de temp's nu al hoog zijn durf ik het nog niet aan. iemand een idee waarom de temp zo snel omhoogschiet (binnen 5 sec op de 60+) prime tegebruiken

ik hoop dat jullie me kunnen helpen

M.V.G vincent
 
ik zie geen core voltage staan bij cpu-z ?
staat in je bios alles op auto ?
wat staat er in je bios bij Vcore ?

als ik op mijn boordje (rampage 3 extreme) alles op auto zet en een beetje overclocked zet hij mijn cpu voltage op 1.4 V !!! en dat is een beetje hoog (en heel warm)

en met prime95 zit je temp idd heel snel tientallen graden hoger maar dat is normaal hoor
tot 70 graden op je cores is er niets aan de hand (cpu zelf is altijd graad of 10 koeler)

2hf8ms8.jpg
 
Geen enkele van alle symptomen die jij beschrijft baart mij zorgen.
Je hebt wel een processor met een TDP van 130 watt lopen, vergeet dat niet.
Temperatuur verschil tussen cores is altijd aanwezig.
Dat de temperatuur snel oploopt zodra er load op de CPU komt is ook een goed iets.

Zoals ik ook al in de chat vermeldde
 
Geen enkele van alle symptomen die jij beschrijft baart mij zorgen.
Je hebt wel een processor met een TDP van 130 watt lopen, vergeet dat niet.
Temperatuur verschil tussen cores is altijd aanwezig.
Dat de temperatuur snel oploopt zodra er load op de CPU komt is ook een goed iets.

Zoals ik ook al in de chat vermeldde

oke en ja dat weet ik maar ik had een veel lagere temperatuur verwacht, en toen ik prime ging laten lopen liep hij de 1e x ook vast sommige cpu-z schermpjes werden zwart alles reageerde heel langzaam opnieuw gestart en alles was weer in orde.

@ dopestuff ik had iets meer dan een rijskorreltje gebruikt aangezien MX-4 rot spul is daarmee heb ik de koeler voledig meebedekt zodat er een heel dun egaal laagie overblijft ik strijk het zeg maar met een tippie (van een joint) :D
 
oke en ja dat weet ik maar ik had een veel lagere temperatuur verwacht, en toen ik prime ging laten lopen liep hij de 1e x ook vast sommige cpu-z schermpjes werden zwart alles reageerde heel langzaam opnieuw gestart en alles was weer in orde.

@ dopestuff ik had iets meer dan een rijskorreltje gebruikt aangezien MX-4 rot spul is daarmee heb ik de koeler voledig meebedekt zodat er een heel dun egaal laagie overblijft ik strijk het zeg maar met een tippie (van een joint) :D

Welke test of wat precies op HWI heb je ter handen genomen voor te vergelijken?
Bedenk je dat elke computer anders is, elke kamer met zijn 'luchtstroom', en elke chip komt anders uit de fabriek.
Dergelijke testen zijn leuk voor een ruwe schatting te maken, maar je moet je er niet op vastpinnen.
Een vergelijkings test is daarom ook alleen maar goed wanneer ze door hetzelfde lab worden uitgevoerd.

De manier waarop je koelpasta moet aan brengen staat nog altijd hevig onder discussie.
De twee methodes die veelal gebruikt worden zijn:
-de rijstkorrel in het midden, en de druk van het koelblok alles laten verdelen
-gelijk matig laagje aanbrengen met behulp van een bankpasje (of ander voorwerp)

Dus daar ben je in ieder geval niet grandioos de fout in gegaan :p
 
@sanders: ik vrees dat ik dat niet kan... (niet mijn sectie)

@vince: je temps zijn idd niet slecht, maar je hebt dus wel zoizo aan de vele pasta gebruikt
doe dan op 1 van de delen een dun laagje (zo dun dat je er net niet doorheen kan kijken) dat kan al een paar graden schelen
 
mijn beste temperatuur ervaring met aanbrengen van de pasta zijn de 2 volgende

1= idd een dun laagje aanbrengen over de gehele cpu (ik gebruik een scheermes hiervoor (klein formaat van mijn werk)
2= van boven naar beneden een streep trekken en dan ongeveer 4 mm van de boven en onderkant stoppen

die 2 methodes geven mij de beste temperaturen

alleen een "rijstkorrel" in het midden wil bij mij niet werken

maar we weten nu nog steeds je vcore voltage niet !
heb je HT aan staan in de bios ? (scheelt ook weer een aantal graden !
 
@sanders: ik vrees dat ik dat niet kan... (niet mijn sectie)

@vince: je temps zijn idd niet slecht, maar je hebt dus wel zoizo aan de vele pasta gebruikt
doe dan op 1 van de delen een dun laagje (zo dun dat je er net niet doorheen kan kijken) dat kan al een paar graden schelen

Welke test of wat precies op HWI heb je ter handen genomen voor te vergelijken?
Bedenk je dat elke computer anders is, elke kamer met zijn 'luchtstroom', en elke chip komt anders uit de fabriek.
Dergelijke testen zijn leuk voor een ruwe schatting te maken, maar je moet je er niet op vastpinnen.
Een vergelijkings test is daarom ook alleen maar goed wanneer ze door hetzelfde lab worden uitgevoerd.

De manier waarop je koelpasta moet aan brengen staat nog altijd hevig onder discussie.
De twee methodes die veelal gebruikt worden zijn:
-de rijstkorrel in het midden, en de druk van het koelblok alles laten verdelen
-gelijk matig laagje aanbrengen met behulp van een bankpasje (of ander voorwerp)

Dus daar ben je in ieder geval niet grandioos de fout in gegaan :p

ja ik had een algemene test bekeken welke de best cpu koelers waar en de prolimatech kwam altijd erg positief uit de testen

van de pasta heb ik op de koeler zelf gedaan niet op de prosessor maar op de koeler zelf en toen de koeler er rechtop en vastdraaien
aangezien de mx-4 nogal dik spul is was het nogal moeilijk om het goed uit tesmeren maar ik ga dat nog even doen dan en brengt het lappen van mij prolimatech en cpu wondere? weet u dat toevallig

@ dopestuff ik ga morgen gelijk even de pasta vervangen mer een nieuw laagje zodun mogelijk dus ik denk dat ik hem wel gewoon uitsmeer ivm de korrel rijst en dan zo erop zette mij niet logisch lijkt en een lijn aanbrenge gebruik je volgens mij altijd meer dan nodig is?

@ dsp ik kies denk ik inderdaad voor een dun laagje aanbrengen gebruik wel een oud pasje moet ik toevallig nog ruimte overhouden rond de einde van de prosessor? ik weet niet precies welke u bedoeld met de vcore voltage waar staat dat precies in de bios bedoelt u cpu voltage? en de HT waar staat dat precies?

@ iedereen ben hier erg blij mee met alle hulp super :D
 
ja ik had een algemene test bekeken welke de best cpu koelers waar en de prolimatech kwam altijd erg positief uit de testen

van de pasta heb ik op de koeler zelf gedaan niet op de prosessor maar op de koeler zelf en toen de koeler er rechtop en vastdraaien
aangezien de mx-4 nogal dik spul is was het nogal moeilijk om het goed uit tesmeren maar ik ga dat nog even doen dan en brengt het lappen van mij prolimatech en cpu wondere? weet u dat toevallig

Dat is dus wat ik probeer te zeggen: je kan de gegevens van zo'n test niet direct vergelijken met jouw eigen situatie.
Je hoort en mag alleen de tests vergelijken die door dezelfde instantie zijn uitgevoerd. Het is dan de verantwoordelijkheid van de tester om dezelfde omstandigheden te creëren bij het testen van verschillende producten.
Zodoende kan je dus wel koelers met elkaar vergelijken die van dezelfde tester komen, maar moet je een flinke korrel zout nemen als je deze gegevens wilt terugkoppelen aan jouw thuissituatie. Daarvoor zijn er simpelweg teveel variabelen.

Zoals: gebruikt de tester een ruimte met airco? Gebruikt de tester een case? Gebruikt de tester een gelijkwaardige koelpasta? Is deze op dezelfde manier aangebracht? Hoeveel mounts doet de tester alvorens hij begint?
Als een van deze dingen verschilt van hoe jij het thuis hebt staan, is die test al 'waardeloos' voor je.

Lappen kan een temperatuur voordeel tot wel 5 graden voortbrengen. Maar het kan ook slechts 1 graden zijn. Dit hoeft niet zozeer te maken te hebben met de kwaliteit van het lappen (niet uitsluitend maar wel meetellend), maar eerder met de status van de onderdelen voor het lappen. Zijn deze daadwerkelijk zoveel curved?
Door het verlies van garantie en de minimale temperatuur winst zou ik er niet aan beginnen, zeker niet met een dure processor.
Daarnaast zijn CPU koelers juist bol gemaakt zodat ze beter op de CPU passen wanneer de hoeken onder druk worden gezet. Het metaal geeft namelijk een klein stukje mee.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Wallmount computer met EKWB hard tubes Advies Waterkoeling Setup 1
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
M Fan mount aqua computer en radiator vraag. Waterkoeling 1
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
M aqua computer high flow next en andere zaken Waterkoeling 0
Bl4ckj4ck666 Aqua Computer fittingen,fans,radiator etc... Handleidingen en Installatie Tips 5
Jason Aqua-Computer Aquaero 5 PRO USB fan controller, graphic LCD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Aqua-Computer VISION RGBpx connection terminal for kryographics HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Metro Vacuum MDV-1BA DataVac Pro 4.5-AMP Computer Vac/Blower HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C Aqua Computer Ultitube D5 Pro 100 RGBpx ring werkt niet Handleidingen en Installatie Tips 1
Jason Aqua-Computer cuplex kryos NEXT RGBpx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Aqua-Computer cuplex kryos NEXT RGBpx CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Aqua-Computer Ultitube D5 - elegant and quiet HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Aqua-Computer OCTO fan controller for PWM fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Aqua-Computer Farbwerk 360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Aqua Computer D5 NEXT, Pump with integrated fan and LED controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Freddy Aqua-Computer QUADRO fan controller for PWM fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
U Aqua computer airplex radiatoren *Modularity system 360mm *Radical 240mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Hightower Aqua computer res Waterkoeling 1
XenoMorpH Aqua Computer RGB-LED-Strips, zzwart HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
djghostogb Hoe Aqua-Computer Aqualis Base 450ml monteren op de Aqualis Pump adapter for D5? Waterkoeling 8
J Nieuw leven inblazen van een oudere watergekoelde computer. Waterkoeling 5
O Aqua-Computer Connector for RGB LED strips, 70 cm (Zwart) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
R Problemen met waterkoeling en Aqua-computer Waterkoeling 29
W Pomp voor Aqua-Computer Aquaero 6 XT Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Aqua-Computer Farbwerk RGB controllers en ledstrips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Pharlap [CANCELLED] Aqua Computer AquaTube rev. 1.1 (Reservoir, Zilver) Verkocht 6
G [IN-ACTIVE] Computer, watergekoeld Verkocht 6
R Aqua-Computer Ramplex Copper Edition RAM Block op Dominator platinum? Waterkoeling 3
X Beeld bij opstarten computer. Hardware & Software 6
B Aqua-Computer Flow sensor high flow USB Waterkoeling 5
P Extra onderdelen voor Aqua-Computer Aquaero 6 PRO Cases en Modding 2
K Computer voor gaming Hardware & Software 27
CDA441 [CLOSED]Waarde van computer die ik wil kopen Gesloten 9
Sw333t Inbouw van een computer in een meubel, zijn er zaken waar ik echt op moet letten. Cases en Modding 26
JeanPaul [VERKOCHT] Aqua-Computer Aquastream XT USB 12V + overige Aqua-computer accessoires Verkocht 1
J [CLOSED]Computer voor van alles. Gesloten 6
retrorick Mijn verandering naar een betere computer... Gallery & Build Logs 7
Anthares Even een introductie. Anthares, Michiel, desk-based computer Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
P [CLOSED] Div computer componenten Gesloten 15
H Aqua-Computer Tubemeter Waterkoeling 0
l3p [VERKOCHT] Aqua-Computer AMS Airplex Modularity System + veel extra's Verkocht 3
R Aqua-Computer Double Protect Ultra - Orange 1000ml HighFlow Webshop 4
arwin74 nieuwe aqua computer goodies HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
arwin74 [IN-ACTIVE] Aqua-Computer Aquacover Dual DDC Top G1/4 Verkocht 4
PlayGamble Computer blijft piepen, na lekken van koelvloeistof Waterkoeling 33
l3p IN-ACTIVE] 2x Aqua-Computer Aquadrive Single + 2x Aqua-Computer Aquadrive Dual Verkocht 0
Wally1987 [CCIP] Car computer/HTPC Gallery & Build Logs 19

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan