• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Computer voor gaming

KoekieMonster

New member
Hallo allemaal, ik zoek computer voor gaming (voornamelijk BF3).

Budget rond 1600 euro, wel moet er dan alles bij zitten (tv, toetsenbord, muis, gamepad (als dat mogelijk is), speakers, headset).

Heb nu een Dell GX260 voor internet en een PS3 voor BF3, maar wil wel graag over naar computer gaming.

Liefst een behuizing die op een bureau kan staan (ivm honden die wel eens de poot op willen tillen).

Ik ben een totale leek op het gebied van computers, weet nog net hoe je de kabels achterop aan moet sluiten. Het is voor mij dan ook wenselijk dat een computer winkel het voor mij doet assembleren, ik begreep van L3p uit de shoutbox dat dit zo rond de 50 euro zou gaan kosten.
 
Laatst bewerkt:
Beste,

Wanneer je een computer wilt laten samenstellen in een reguliere winkel weet ik dat je kwa onderdelen vaak duurder uit bent.
Je zou iemand die bij je in de buurt woont het kunnen vragen of een online winkel kiezen ;-).
Wat extra informatie zou makkelijk zijn.

- Buiten het gamen om wat ben je van plan om verder met je PC te gaan doen? (Bijv: foto's bewerken, een film kijken)
- Hoe groot moet het scherm zijn?
- Met 'tv' bedoel je daarmee tv kijken via je PC?
- Wil je alles luchtgekoeld hebben?
- Is een dvd of bluray speler noodzakelijk?
- Wil je eventueel een cardreader?
- Hoeveel opslag denk je ongeveer nodig te zijn? (Persoonlijk zou ik sowieso een 120GB solid state drive kiezen voor windows en programma's).
- Welk besturingssysteem wil je gaan draaien? (Denk hierbij aan: Windows XP, Windows Vista, Windows 7 (Persoonlijk vind ik dit het best systeem voor gaming ;-), Of Windows 8?

Weet dat er nog steeds mensen zijn die Windows XP boven alles verkiezen ;-)
 
De antwoorden op je vragen:

- Het gaat puur om het gamen, verder beetje internetten.
- Hoe groot de tv moet zijn weet ik niet, heb nu een Dell E773C. Iets groter is wel gewenst natuurlijk.
- Nee, het is enkel om het beeld te kunnen laten zien van de computer.
- Die van luchtgekoeld snap ik niet.
- DVD speler is handig ivm installeren van het een en ander lijkt mij? Wat is bluray eigenlijk?
- Cardreader is handig, maar alleen voor SDHC kaarten (dat staat in ieder geval op het kaartje in mijn camera).
- Ik heb nu 40GB erin zitten en die is wel aardig vol. Ik weet niet wat ik nodig heb voor BF3 en wellicht wat andere games?
- Ik heb nu Windows XP, wil in ieder geval wel windows. Lees veel commentaar op dat Windows 8, ben angstig ervoor dat ik daar niet aan kan wennen.
 
Beste,

Oke dus je hebt nog een crt monitor.
Ik zou gaan voor een 22'' led scherm.
Luchtgekoeld bedoelde ik mee: Je hebt gesloten waterkoeling setjes. (Alleen in jouw situatie misschien niet zo interessant).
Bluray is een schijfje waar je erg veel op kwijt kunt en kwa films ook de hoogste kwaliteit.
Als ik jouw antwoord zo lees is een dvd speler genoeg.
Wanneer je niet veel opslaat op je PC is een 240GB ssd eigenlijk wel genoeg.
Zou gewoon voor Windows 7 gaan is het meest stabiel op dit moment.

Dit is wat ik voor jou heb samengesteld op dit moment:

Azerty

Je gaf aan dat je de PC graag op je bureau wilt.
Vandaar mijn keuze voor dit minitower model.

De hardware in dit winkelwagentje is erg betrouwbaar en zeker ook klaar voor de toekomst.
Misschien zijn bepaalde dingen wel een beetje teveel van het goede. (Maar dan ben je er wel zeker van dat je in de toekomst nog steeds nieuwe spellen kunt draaien).
Randapparatuur heb ik bewust niet toegevoegd omdat dit een erg persoonlijke keuze is.
De 1 is tevreden met een toetsenbord van €20 de ander wil graag wat meer.
 
Ik heb nu een Logitech MK220 sinds een jaartje, het is wel fijn maar de toetsen maken flink wat herrie tijdens het typen. Wil het liefst een stil toetsenbord en het draadloos bevalt me niet zo (batterijen zijn om de haverklap leeg).

Mooie samenstelling bij Azerty (denk ik), het is alleen wel een hele berg goedkoper dan deze: ≥ PC ASUS GAME i7-4770K 1150 GEN4 GTX780 32Gb gaming Computer - Desktop Pc's - Marktplaats.nl

Weet je zeker dat jouw samenstelling dan ook echt goed is?
 
Dat ben ik met Ben eens.
Een i7-4770k merk je tijdens het gamen weinig verschil mee vergeleken met een i5 4670k.
Ook de rest van die PC op marktplaats vind ik best wel een overkill. (Waarvoor jij hem gaat gebruiken).
Zo'n pc is interessant voor de mensen die zware programma's gebruiken zoals autodesk.

Dat moederbord gaat helaas niet passen in deze behuizing Ben.
Heb bewust voor een m-atx mobo gekozen omdat hij al aangaf dat hij de PC graag op zijn bureau wil.
 
no offense. maar moederbord gewoon zo cheap mogelijk pakken, een high-end bordje is een no-go voor deze meneer die aleen zijn pc aan zet, een spelletje speel en zijn pc weer uit zet.

toetsenbord, muis en muismat, en headset zou ik persoonlijk bij de mediamarkt gaan voelen/testen/bevinden :) verkijk je niet op "gaming" spullen, kijk gewoon wat je mooi en goed voelt bij je eigen!

De samenstelling van PhoeniX kan ik aleen maar beamen!

PS, een goede 2.0 headset zal je gaming experience rijkelijk beinvloeden!
 
no offense. maar moederbord gewoon zo cheap mogelijk pakken, een high-end bordje is een no-go voor deze meneer die aleen zijn pc aan zet, een spelletje speel en zijn pc weer uit zet.

toetsenbord, muis en muismat, en headset zou ik persoonlijk bij de mediamarkt gaan voelen/testen/bevinden :) verkijk je niet op "gaming" spullen, kijk gewoon wat je mooi en goed voelt bij je eigen!

De samenstelling van PhoeniX kan ik aleen maar beamen!

PS, een goede 2.0 headset zal je gaming experience rijkelijk beinvloeden!

Een heel net en precies goed geplaats antwoord, niks meer aan toevoegen.
 
Ik heb de 22 inch vervangen door een 24 inch Samsung, dat merk zegt mij wat meer. Gisteren deze ook bij een vriend gezien en dat was wel een fijn maatje.

Verder wat randapparatuur en de assemblage, installatie en garantie toegevoegd.

Kom echter nu wel boven het budget uit: Azerty

Ik kan het budget vergroten naar maximaal 1800 euro inclusief assemblage, lange garantieperiode en randapparatuur.

Een hoofdtelefoon is overigens niet nodig, ik woon alleen en vrijstaand.
 
Enigste wat ik zou kunnen aanvullen is die logitech g19 is een Pain in the ass, in zeer korte termijn zal je al problemen kunnen ondervinden met de verlichting/lcd/losse adaptor.

en daarbij, 200 euro voor een chinees niet mechanich toestenbord omdat er een crappy(ja crappy! zelfs youtube filmpjes en GIFjes zijn lelijk!) LCDtje inzit, gaat echt tever, heb hem zelf 5 maanden gehad, was kapot gegaan, via de logitech garantie een ander maar goedkoper toetsen bord genomen. Oh en daarbij, dat toesenbord maakt een lawaai tijdens het typen, net zo erg als een mechanisch toetsenbord.

Dit logitech toetsen bordje word door menig gamers en dagelijkse gebruikers met lof aangesproken :
Logitech Illuminated @ Azerty
en zie dat al weer 110 euro goedkoper! en voelt zeer solide en kwalitatief aan :)
en het zijn een soort van laptop toesten, zowat stil dus!

tjha en die geluidsset, die breekt precies je 1800euro limiet, meschien een maand later aanschaffen?
 
Ik heb bewust een 2ms scherm toegevoegd omdat ik persoonlijk bij 5ms schermen ghosting ervaar.
Maar dat is een keuze die jij moet maken ;)
Dat toetsenbord wat k.3nny noemt is inderdaad een erg mooi toetsenbord!
Ik denk wanneer je voor de €200 dure g19 gaat je achteraf spijt zult krijgen.
Een 5.1 geluidsset is mooi maar vind je het die €250 extra echt waard?
Maar alsnog dit is jouw keuze en ik geef mijn mening :)
 
Het toetsenbord heb ik aangepast, had juist het lcd ding gekozen omdat het me handig leek. Maar als er zo snel problemen mee zijn, dan is een ander toetsenbord wel handig.

Het de lijst nu zo (heb het beeldscherm ook weer teruggewisseld): Azerty

De speakers later doen zou kunnen, maar zou dan pas 3 maanden later zijn (heb een jaar gespaard om tot het budget te kunnen komen). Dus liever doe ik alles tegelijk aanschaffen.

Is er een andere set die goedkoper is, surround hou ik wel van (heb dat ook bij het gamen met de PS3).

En wat heb ik nu nog aan luchtkoeling nodig? Of zit dat er al bij? Ik hou wel van een relatief stille computer, aangezien hij naast me staat op het bureau.

Wat is dat overclocken eigenlijk? Lees het wel meer bij die 4670K en bij die Z87 moederborden, heb ik dat echt nodig?
 
als je zelf geen pc in elkaar kan zetten zeker niet beginnen aan overclocken en dergelijke!

Vergeet de term overclocken gewoon :p niet meer over praten, komt op neer dat je je pc opvoer, wat resulteert in meer snelheid, maar ook meer warmte en "slijtage" kan ivm garantie gebeuren vaak ophef geven!

Die case heeft standaard al een hele goede koel eigenschap dus over koeling zeker geen zorgen maken!

je lijstje is echt supper netjes zo! over een speakersetje kan ik geen voorbeelden geven, ik heb liever een headset van 50 euro op me hoofd als een speaker setje van 250 euro rondom me, het gaat dan niet om het geluid, maar puur voor het geluids beleving tijdens het gamen.

met een headset zal je een veel sensationeel gameplay beleven!
 
Als ik die term maar beter kan vergeten, is er dan niet een goedkopere optie van die processor en moederbord?

Ik had een hoofdtelefoon bij mijn playstation, maar ik krijg enorm veel last van warme oren van die dingen. Vandaar dus dat ik liever een surroundset gebruik (hoor ik ook nog de telefoon eventueel over gaan ;)).

Is het anders mogelijk om de speakers / versterker van mijn hifi set te gebruiken er voor?

Ik heb onderstaande:

- Sony DVP-SR600H DVD speler
- Sony STR-DH510 AV Receiver
- Klipsch F-30 speakerset

Als ik die speakerset weg laat, dan kan ik ook een i7 nog toevoegen. Heb nog wat verder zitten sleutelen eraan, past dit allemaal wel?:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...634348]=1&product[626325]=1&product[620106]=1

Of is dat zonde van de investering? Een volgende update zal pas over 2 a 3 jaar zijn.
 
Ik zou niet voor een i7 gaan.
Daar merk je tijdens het gamen geen tot weinig verschil mee.
En zoals ik al eerder aangaf is een i7 pas echt interessant wanneer je echt zware programma's gaat draaien.
De specificaties zien er mooier uit maar in de praktijk gezien voor games en dergelijke is het zonder van je geld.
Je zou kunnen besparen op de processor door deze te kiezen: http://azerty.nl/0-5654-620115/intel-core-i5-4670-3-4-ghz-.html
Is de niet overclock versie (Maar zeker niet minder).
Het moederbord van gigabyte komt beter uit de tests daarom had ik deze ook in mijn lijstje gezet voor jou.
Kwa speakers heb ik zelf alleen ervaring met 2.1 setjes.

-------

Kleine toevoeging.

Die behuizing die je hebt gekozen is ook een goede keuze.
De dvd speler/brander van samsung is ook een prima keuze.
Voor de speakerset je zou een mediamarkt ofzo kunnen bezoeken om te kijken als dat echt is wat je wilt.
Weet wel geluid is erg persoonlijk.
Hierbij mijn aangepaste mandje voor jou: Azerty
 
Laatst bewerkt:
En hoe zit het dan met dat Z87 moederbord? Als ik rondkijk wat het verschil is met een ander moederbord dan kom ik elke keer weer terug op het overclock verhaal. Als ik dat niet gebruik, kan ik dan niet beter een ander moederbord aanschaffen?

Ik wil in ieder geval minimaal 5.1 geluid, maar als dat ook kan via mijn hifi set dan zou het flink wat geld schelen.

Ik ben overigens niet in staat om mij buiten te verplaatsen helaas.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
W Pomp voor Aqua-Computer Aquaero 6 XT Advies Waterkoeling Setup 1
P Extra onderdelen voor Aqua-Computer Aquaero 6 PRO Cases en Modding 2
J [CLOSED]Computer voor van alles. Gesloten 6
S Water Koeling voor mijn computer Wat is het beste. Advies Waterkoeling Setup 28
D gezichtsherkenning voor computer ? ( beveiliging ) Hardware & Software 1
Sparky Help: GTX295 in SLI, SLI-fitting voor 2x Aqua-Computer blokken Waterkoeling 20
vincent Aqua-Computer LCD folie voor de aquaero HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
M Fan mount aqua computer en radiator vraag. Waterkoeling 1
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
M aqua computer high flow next en andere zaken Waterkoeling 0
Bl4ckj4ck666 Aqua Computer fittingen,fans,radiator etc... Handleidingen en Installatie Tips 5
Jason Aqua-Computer Aquaero 5 PRO USB fan controller, graphic LCD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Aqua-Computer VISION RGBpx connection terminal for kryographics HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Metro Vacuum MDV-1BA DataVac Pro 4.5-AMP Computer Vac/Blower HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C Aqua Computer Ultitube D5 Pro 100 RGBpx ring werkt niet Handleidingen en Installatie Tips 1
Jason Aqua-Computer cuplex kryos NEXT RGBpx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Aqua-Computer cuplex kryos NEXT RGBpx CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Aqua-Computer Ultitube D5 - elegant and quiet HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Aqua-Computer OCTO fan controller for PWM fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Aqua-Computer Farbwerk 360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Aqua Computer D5 NEXT, Pump with integrated fan and LED controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Freddy Aqua-Computer QUADRO fan controller for PWM fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
U Aqua computer airplex radiatoren *Modularity system 360mm *Radical 240mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Hightower Aqua computer res Waterkoeling 1
XenoMorpH Aqua Computer RGB-LED-Strips, zzwart HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
djghostogb Hoe Aqua-Computer Aqualis Base 450ml monteren op de Aqualis Pump adapter for D5? Waterkoeling 8
J Nieuw leven inblazen van een oudere watergekoelde computer. Waterkoeling 5
O Aqua-Computer Connector for RGB LED strips, 70 cm (Zwart) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
R Problemen met waterkoeling en Aqua-computer Waterkoeling 29
Freddy Aqua-Computer Farbwerk RGB controllers en ledstrips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Pharlap [CANCELLED] Aqua Computer AquaTube rev. 1.1 (Reservoir, Zilver) Verkocht 6
G [IN-ACTIVE] Computer, watergekoeld Verkocht 6
R Aqua-Computer Ramplex Copper Edition RAM Block op Dominator platinum? Waterkoeling 3
X Beeld bij opstarten computer. Hardware & Software 6
B Aqua-Computer Flow sensor high flow USB Waterkoeling 5
CDA441 [CLOSED]Waarde van computer die ik wil kopen Gesloten 9
Sw333t Inbouw van een computer in een meubel, zijn er zaken waar ik echt op moet letten. Cases en Modding 26
JeanPaul [VERKOCHT] Aqua-Computer Aquastream XT USB 12V + overige Aqua-computer accessoires Verkocht 1
retrorick Mijn verandering naar een betere computer... Gallery & Build Logs 7
Anthares Even een introductie. Anthares, Michiel, desk-based computer Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
P [CLOSED] Div computer componenten Gesloten 15
H Aqua-Computer Tubemeter Waterkoeling 0
l3p [VERKOCHT] Aqua-Computer AMS Airplex Modularity System + veel extra's Verkocht 3
R Aqua-Computer Double Protect Ultra - Orange 1000ml HighFlow Webshop 4
arwin74 nieuwe aqua computer goodies HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
arwin74 [IN-ACTIVE] Aqua-Computer Aquacover Dual DDC Top G1/4 Verkocht 4
PlayGamble Computer blijft piepen, na lekken van koelvloeistof Waterkoeling 33

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan