• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Computer uit doos gestolen TNT

Fedmas

Hardware Enthuisiast
Hallo Allemaal.

Onlangs heeft een vriend van mij zijn PC terug verzonden naar Azerty, toen deze hier aan kwam kreeg hij te horen dat de doos leeg aangekomen was. Waarschijnlijk is de PC dus uit de doos gestolen. Weten jullie wat je dan moet doen? En wie zijn schuld is dit dan?

Heel graag hulp..

Groet,

Fedde En Sandro

Ps. Is dit het goede (sub-)forum?
 
Dan begin je niks tegen TNT. Je bent niet verzekerd, zij zullen jou vriend dus niks uitkeren.
Knap lullig, maar helaas waar. Alleen als er verzekerd verzonden wordt kan je TNT aansprakelijk stellen, zo niet dan is de afzender (jouw vriend) aansprakelijk voor de zending.

Mensen vergeten nogal vaak dat de Basis verzending wel met track&trace is, maar zonder verzekering.
 
Nouja war is verzekerd verzenden? Is dat niet als het pakketje verzonden word en het beschadigd dat het dan niet verhaald op hun kan worden?
Dit is dan toch weer iets anders. Het kan volgens mij niet zo zijn dat als je iets verzend en het word vervoerd dat het opeens verdwijnt?
 
wow... Dit is echt te raar voor woorden :S

Maar met brullen dat TNT hard achteruit gaan schiet je niets op. Elk vervoersbedrijf werk met mensen, en die zijn niet allemaal even betrouwbaar helaas. Maar wat ook al eerder is geschreven: TNT is niet aansprakelijk te stellen als je het pakket niet met de extra verzekering hebt verzonden. En dat kost je rond de €3 extra per pakket.
 
wow... Dit is echt te raar voor woorden :S

Maar met brullen dat TNT hard achteruit gaan schiet je niets op. Elk vervoersbedrijf werk met mensen, en die zijn niet allemaal even betrouwbaar helaas. Maar wat ook al eerder is geschreven: TNT is niet aansprakelijk te stellen als je het pakket niet met de extra verzekering hebt verzonden. En dat kost je rond de €3 extra per pakket.

Toch vind ik dat een beetje raar, want je betaald hun om het pakketje (inclusief de inhoud) naar een bestemming te brengen, hun verlenen jou dus een dienst.
En als dat pakketjes dan helemaal niet of niet compleet aankomt is dat toch hun verantwoording??

Of zie ik dit verkeerd?:dunno
 
Het is ook raar dat er iets gestolen wordt. Maar er wordt ook ingebroken in huizen. En dat is ook raar vind ik.

In feite betaal je TNT met je postzegel niet om je post af te leveren, maar betaal je de postbode. En die levert toevallig je post ook af. En voor €9.95 verzekert de TNT je dat de post ook daadwerkelijk veilig aan komt. Voor €6.75 laat je een groot pakket afleveren waarbij je als extratje je pakket ook kan traceren voor het geval er wat fout gaat. Nu heeft diegene die de doos afgaf bij Azerty een leuk extra systeem op z'n kamer staan en heb je zelf niets meer. Eigenlijk vergelijkbaar met een ruit intikken en je systeem uit de woonkamer pakken...
 
Staat het gewicht niet op de verzending ? Want als ik iets verstuur moet je altijd het gewicht vermelden.
En een lege doos weegt minder als een volle :)
Gewoon miss een puntje waar je mee naar TNT kan gaan.
Want anders kan jij ook een lege doos opsturen ... en achteraf gaan schreeuwen het is gestolen ... :)
In België vind ik nog altijd UPS, FEDEX, en DHL de meest bekwaamste transport firma's

+ Dusty ik denk enkel bij beschadiging dat het hun verantwoordelijkheid is.
De doos is toch geleverd ? :) de inhoud miss niet :)
 
jammer dat je tegenwoordig zelfs de pakket dienst niet meer kan vertrouwen, want er word steeds meer online besteld..:(

Maar is er dan echt niks waardoor die jongen zijn geld (of een deel) terug kan krijgen?
 
Volgens de AVC kan je tnt wel aansprakelijk stellen. Echter het zal zeker wel een lastige zaak worden i.v.m. bewijslast. Het is niet zo dat tnt alles maar kan maken en vervolgens zeggen jij hebt dikke pech. Ze zijn verplicht het pakket in de zelfde staat te bezorgen als waarin zij het hebben ontvangen. Dit heeft niks te maken met verzekerd of onverzekerd verzenden. Jij betaald de vervoerder voor het vervoeren van jou pakket en het bezorgen van het pakket op het door jou aangegeven adres. Zodra jij het pakket bij tnt hebt afgegeven en jij daarvoor een een bon(track en trace) hebt ontvangen. Zijn zij verantwoordelijk voor het pakket tot het afgeleverd is.

Maar het zal een eindeloos getouwtrek worden om dat voor elkaar te krijgen.

hier kan je het een en ander nalezen : Algemene Vervoers Condities (AVC) 2002

succes
 
@ Olympus Dit zijn condities wat nog steeds geld naar mijn weten.
Zelfde gedachte als Hyperion hier... voor een pakket wat meer dan 10 killo is betaal je meer dan 6.75 verzend kosten.
Een doos met een computer weegt meer dan 10 kilo(meeste dan he) dus zal je zo rond de 10/12 euro moeten betalen.
Als het dus zo is dat ze de computer eruit hebben gehaald weegt de doos dus minder dan 10 kilo en als jij op jou bonnetje van de tnt hebt staan pakket 10+ kilo + de prijs en track en trace dan kan jij zeker de zaak hard maken dat ze hebben lopen knoeien met het pakket.
Just a thought ;)
 
@ Olympus Dit zijn condities wat nog steeds geld naar mijn weten.
Zelfde gedachte als Hyperion hier... voor een pakket wat meer dan 10 killo is betaal je meer dan 6.75 verzend kosten.
Een doos met een computer weegt meer dan 10 kilo(meeste dan he) dus zal je zo rond de 10/12 euro moeten betalen.
Als het dus zo is dat ze de computer eruit hebben gehaald weegt de doos dus minder dan 10 kilo en als jij op jou bonnetje van de tnt hebt staan pakket 10+ kilo + de prijs en track en trace dan kan jij zeker de zaak hard maken dat ze hebben lopen knoeien met het pakket.
Just a thought ;)

Als je het NIET verzekerd verzend dan krijg je helemaal NIKS terug van TNT. Ongeacht wat er met je pakketje is gebeurd. Je kunt er een zaak van maken maar dat ga je keihard verliezen.
 
tuurlijk niet :)
Hun bieden een dienst aan en blijkbaar heeft die dienst niet aan de voorwaarden voldaan die ze stellen te hebben.
Dus het betekend dat elke brief die jij verstuurd tnt niet hoeft af te leveren...
Die verzekerd verzenden zorgt alleen voor minder gezeik...

Ik zeg niet dat het dom is om zo'n ding te versturen zonder verzekering... ivm de handtekening die je kan opvragen enz zodat je zeker weet dat het pakket is aangekomen.
Maar als je een computer verzend en de doos komt leeg aan... mja shoot de messenger denkik dan toch want hun zijn het tussenstation van jou naar de shop waar het heen moet.

Het heeft niks met een verdwenen pakket te maken maar een losgemaakte doos en de spullen eruit gehaald.
Daar heeft de verzekerd verzenden ook niks mee te maken dan kan ik net zogoed een lege doos naar jou sturen en dan zeggen ja tnt heeft me pakket los gemaakt.... effe paar 100 euro innen.

Hoe dan ook er kan van bijde kanten mee gesjoemeld worden.
 
Jongens. Alvast hardstikke bedankt voor jullie reactie. Ik ga zometeen even met die jongen bellen en vragen hoe het precies zit (gewicht/enz).

Groetjes

Edit: Volgens de T&T is er ipv 2 dozen 1 doos van 4kg. De 19kg wegende pc is niet verzonden/bekend? :S

De mevrouw van de TNT weet dat de doos 19kg was.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M computer valt uit! PSU? Hardware & Software 12
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
M Fan mount aqua computer en radiator vraag. Waterkoeling 1
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
M aqua computer high flow next en andere zaken Waterkoeling 0
Bl4ckj4ck666 Aqua Computer fittingen,fans,radiator etc... Handleidingen en Installatie Tips 5
Jason Aqua-Computer Aquaero 5 PRO USB fan controller, graphic LCD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Aqua-Computer VISION RGBpx connection terminal for kryographics HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Metro Vacuum MDV-1BA DataVac Pro 4.5-AMP Computer Vac/Blower HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C Aqua Computer Ultitube D5 Pro 100 RGBpx ring werkt niet Handleidingen en Installatie Tips 1
Jason Aqua-Computer cuplex kryos NEXT RGBpx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Aqua-Computer cuplex kryos NEXT RGBpx CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Aqua-Computer Ultitube D5 - elegant and quiet HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Aqua-Computer OCTO fan controller for PWM fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Aqua-Computer Farbwerk 360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Aqua Computer D5 NEXT, Pump with integrated fan and LED controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Freddy Aqua-Computer QUADRO fan controller for PWM fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
U Aqua computer airplex radiatoren *Modularity system 360mm *Radical 240mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Hightower Aqua computer res Waterkoeling 1
XenoMorpH Aqua Computer RGB-LED-Strips, zzwart HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
djghostogb Hoe Aqua-Computer Aqualis Base 450ml monteren op de Aqualis Pump adapter for D5? Waterkoeling 8
J Nieuw leven inblazen van een oudere watergekoelde computer. Waterkoeling 5
O Aqua-Computer Connector for RGB LED strips, 70 cm (Zwart) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
R Problemen met waterkoeling en Aqua-computer Waterkoeling 29
W Pomp voor Aqua-Computer Aquaero 6 XT Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Aqua-Computer Farbwerk RGB controllers en ledstrips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Pharlap [CANCELLED] Aqua Computer AquaTube rev. 1.1 (Reservoir, Zilver) Verkocht 6
G [IN-ACTIVE] Computer, watergekoeld Verkocht 6
R Aqua-Computer Ramplex Copper Edition RAM Block op Dominator platinum? Waterkoeling 3
X Beeld bij opstarten computer. Hardware & Software 6
B Aqua-Computer Flow sensor high flow USB Waterkoeling 5
P Extra onderdelen voor Aqua-Computer Aquaero 6 PRO Cases en Modding 2
K Computer voor gaming Hardware & Software 27
CDA441 [CLOSED]Waarde van computer die ik wil kopen Gesloten 9
Sw333t Inbouw van een computer in een meubel, zijn er zaken waar ik echt op moet letten. Cases en Modding 26
JeanPaul [VERKOCHT] Aqua-Computer Aquastream XT USB 12V + overige Aqua-computer accessoires Verkocht 1
J [CLOSED]Computer voor van alles. Gesloten 6
retrorick Mijn verandering naar een betere computer... Gallery & Build Logs 7
Anthares Even een introductie. Anthares, Michiel, desk-based computer Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
P [CLOSED] Div computer componenten Gesloten 15
H Aqua-Computer Tubemeter Waterkoeling 0
l3p [VERKOCHT] Aqua-Computer AMS Airplex Modularity System + veel extra's Verkocht 3
R Aqua-Computer Double Protect Ultra - Orange 1000ml HighFlow Webshop 4
arwin74 nieuwe aqua computer goodies HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
arwin74 [IN-ACTIVE] Aqua-Computer Aquacover Dual DDC Top G1/4 Verkocht 4
PlayGamble Computer blijft piepen, na lekken van koelvloeistof Waterkoeling 33
l3p IN-ACTIVE] 2x Aqua-Computer Aquadrive Single + 2x Aqua-Computer Aquadrive Dual Verkocht 0
Wally1987 [CCIP] Car computer/HTPC Gallery & Build Logs 19

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan