• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Computer samenstellen

XenOn

New member
Heej computerfreaks,

Ik heb een vraagje over een pc samen te stellen, het is namelijk de eerste keer.
Ik heb al een deel van de delen samen gesteld, maar nu zou ik moeten weten of dat ze kunnen samenwerken. Ik heb een vermoede van wel maar voor de zekerheid vraag ik het toch maar eens. De volgende linken gaan naar de delen van de PC die ik heb samen gesteld:
ASUS P8P67 EVO Socket 1155 Moederbord
Intel Core i5-2500K 3.3Ghz Processor - S1155
2TB Samsung HD204UI Spinpoint F4 EcoGreen of de 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB-32MB
Corsair 8GB DDR3-1600 Kit Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9
550W Be Quiet! Straight Power BQT E7-550W BN116 of de 550W Corsair VX550W CMPSU-550VX
MSI N460GTX Cyclone 768D5/OC


Alvast bedankt!

Grtjzz Brent :sarc:
 
Laatst bewerkt:
Lijkt erop dat dit gaat werken.

Maar waar is je videokaart?
De P8H67 moederborden hebben onboard video maar de P8P67 niet, daar heb je dus een losse videokaart voor nodig

verder zou ik voor het OS een andere schijf pakken. de 2TB voor data opslag en bijv een SSD of WD velociraptor voor het OS (windows 7 64 bit)
 
Lijkt erop dat dit gaat werken.

Maar waar is je videokaart?
De P8H67 moederborden hebben onboard video maar de P8P67 niet, daar heb je dus een losse videokaart voor nodig

verder zou ik voor het OS een andere schijf pakken. de 2TB voor data opslag en bijv een SSD of WD velociraptor voor het OS (windows 7 64 bit)

zou de Asus P8H67-I Deluxe ook werken met deze producten?
En als videokaart zou ik de MSI N460GTX Cyclone 768D5/OC willen nemen kan die overeen komen?

grtjzz Brent

paar vraagjes, dan kunnen we je beter helpen:
- waarvoor wil je de pc gebruiken
- hoeveel geld wil je eraan besteden maximaal
- wat zijn eventuele specifieke eisen?

kleine tip: ik zou zowiezo de voeding aanpassen (corsair bijvoorbeeld), en als je wilt gamen heb je een videokaart nodig.

GoT - Complete Systemen & Laptops - Topics daar staan veel topics die je ook verder kunnen helpen.

1 Ik wil de pc gebruiken voor redelijk zware spelletje niet heel zwaar maar redelijk.
2 Geld maakt niet veel uit maar wel onder de 1000 euro blijven.
3 heel veel eis ik niet alleen moet ie goed draaien.
 
kleine tip: ik zou zowiezo de voeding aanpassen (corsair bijvoorbeeld)
Waarom zou hij die voeding aan moeten passen naar bijvoorbeeld een Corsair? Die gekozen BeQuiet voeding voldoet ook prima.

Een zeer mooi setje zo.
 
Zoals Mark het zegt is al een leuke set
Enkel miss een WD Black ofzo als bootschijf moet maar 500GB zijn fzo want die Samsung is een 5400rpm.
Het is een voorstel maar moet niet perse want er zijn nog altijd veel mensen die een 5400rpm hebben als OS disk
 
als je budget 1000 euro is:

kun je een 6950 kaart overwegen (goede prijs kwaliteit verhouding). Er zijn nogal
Wat me ingsverschillen over AMD vs nVidea, zelf heb ik nu de laatste. snelheid in games vs prijs scoort AMD wel gunstiger momenteel. Leuke is ook dat je later altijd een extra 6950 erbij zou kunnen zetten, mits je twee sloten op het mobo e t uiteraard.
neem een goede kwaliteit 550 of 650 watt voeding (corsair of xfx bijvoorbeeld). Op tweakers is ook een topic over voedingen, ik kan
E herinneren dt de bequiet niet zo goed is qua prijs/kwaliteit.
een Ssd (crucial m4 64gb o 128 gb) om windows op te plaatsen: dat geeft een zeer grote performance boost.

Op tweakers staat een best buy guide voor game systemen, volgens mij rond jouw budget.
 
ik vraag mij eerder af waarom je nog voor eem P67 zou kiezen als er een Z68 is (die de voordelen van P67 en H67 combineert inclusief virtu en ssd-caching). Je hebt voor Z68 ook betaalbare moederborden in diezelfde prijscategorie.
En waarom de GTX460 terwijl je een GTX560 kunt krijgen voor nagenoeg dezelfde prijs?

Kijk dat je de low profile versie koopt van de corsair vengeance. Naar het schijnt hebben veel van die hoge heatsinks last ervan dat ze niet goed op de chip blijven zitten, waardoor de chips warmer worden. Nou is dit geen ramp aangezien die dingen toch nooit echt warm worden, maar ja, die heatsink is er alleen voor de looks. Als je later ooit een goeie cpu koeler op je cpu zet, heb je kans dat deze hoge heatsinks je koeler belemmmeren.

Als je maar 1 harde schijf wilt hebben, zou ik wel kijken voor een caviar black (7200RPM performance schijf o.i.d.). Zo'n 5400RPM green-schijf is goed voor video's, foto's e.d., maar heeft ook tijd nodig om op te spinnen, iets wat je misschien gaat merken bij het booten van je pc. Als er nog financiele ruimte over is, bekijk dan ook eens een 64GB crucial SSD, die je dan puur voor je OS gebruikt en dan zo'n eco-green schijf ernaast voor de opslag.

Ik was vroeger een gamer in hart en nieren, nu niet meer zo en heb nu na 6 jaar een nieuwe pc gebouwd. Ik ben niet zo enorm snel onder de indruk van een nieuwe CPU/mem/videokaart, maar ik kan je wel vertellen dat de aankoop van mijn Crucial M4 128G SSD de beste aankoop is die ik ooit aan een PC heb uitgegeven ;) Dit is echt de grootst merkbare performanceboost die ik heb gezien tot nu toe ;)
 
... ik ben het eens met wat Deathchant zegt ...

maar dat corsair vengeance verhaal met loslatende heatsinks heb ik nog nooit eerder gehoord, heb je een bron van dit verhaal? het vengeance geheugen is verder wel goed compatible met de 1155 moederborden.
 
Vind het wel erg kort door de bocht om be quiet als minder dan corsair of xfx neer te zetten.
Be quiet heeft ook hele goeie stille voedingen.
Ook best kort door de bocht om boefmans hulp gelijk te disliken :sarc:
 
Tja, ieder zijn mening. Ik lees liever een post met gebruik van hoofdletters en een juiste manier van de spatie- en enterknop.

Daarbij vind ik het ook nogal erg simpel door de bocht om aan te geven dat Corsair en XFX voedingen beter zijn dan BeQuiet zonder dit ook uberhaupt te staven naar een eventuele link naar het bericht op Tweakers.
 
het is wel waar dat bijvoorbeeld de AX-series van corsair de betere voedingen zijn met de laagste efficienties van 88% ofzo, maar goed, hier betaal je ook een smak meer voor (135 euro ofzo) en als je budget gebonden bent, of moet besparen op onderdelen, dan vind ik het wel een juiste stelling om dat bij de voeding te doen. De bequiet voedingen zijn gewoon goeie voedingen. Niet zo ultra 1337 mega professioneel goed zoals die AX-serie van corsair, maar wel gewoon goed, en dan ook nog eens vaker voor iets meer dan de helft van dat bedrag. Dus wat dat betreft deel ik de mening van wwwicked wel hoor. Om nou direct iemands post te disliken....mwah ;) De inhoud van het bericht vind ik niet dusdanig om te disliken.

Dat over die corsair vengeance blijf ik je even schuldig, ik kan het niet zo 1,2,3 vinden, maar naar het schijnt is de thermalpad gewoon slecht. Ik heb nog een review laatst gezien met foto ervan. Maar goed de vengeance modules werken op "sandybridge-defaults", namelijk 1,5V @ DDR3-1600 @ 9-9-9-27 timings. Ik heb bijvoorbeeld de kingston HyperX variant en die werkt op hetzelfde, alleen dan met 1.65V. Daarnaast begrijp ik dan sowieso niet waarom iemand zou kiezen voor die enorme heatsinks. Als het nou echt zorgde dat de memstickjes koeler bleven dan het lowprofile geheugen, dan zag ik er wel toegevoegde waarde in, maar voor mij is dit niet bewezen, dus heb ik voor lowprofile mem gekozen. (Kingston omdat ik altijd kingston gehad heb).

EDIT: ik heb hier een gebruiker gevonden waarvan het zelfs compleet erafviel: http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=97566
Maar goed, dit is 1 geval. Dus voorlopig moet ik mijn statement over die slecht contact-makende heatsinks even intrekken.
 
ik kan je wel uit ervaring vertellen dat deze schijf erg goed is. Erg snel. Maar hij maakt veel lawaai en hij wordt bij mij 41C, terwijl mijn WD2002FAEX (caviar black) sneller is en maar 33C wordt. Deze heeft ook 64mb cache, maar ja is ook duurder (110 euro dacht ik). Die HD103SJ is zonder meer een hele goeie en snelle schijf, die heb ik nu ook al zeker 2 jaar en draait als een tierelier.
 
Vind het wel erg kort door de bocht om be quiet als minder dan corsair of xfx neer te zetten.
Be quiet heeft ook hele goeie stille voedingen.
Ook best kort door de bocht om boefmans hulp gelijk te disliken :sarc:

Ik had geen tijd om het geheel op te zoeken, vandaar mijn link naar tweakers. Ik probeerde vooral te zeggen: check even of de voeding echt goed is, aangezien dat een pak kan schelen en nietnaltijd veel duurder hoeft te zijn. Daarbij is een voeding nu niet bepaald het eerste waar ik op zou bezuinigen hoor: je hoeft niet direct voor een 80+ gold te gaan vn tig watt (veel mensen kiezen voor de zekerheid een veel te hoog wattage) maar een slecht geteste of een van een onbekend merk is meestal een slecht plan :)

En dat disliken, ach dat ben ik wel gewend. :> Hoofdletters etc. gaat lastig als je in een file op de iPhone reacties typt, excuses :p Al lijkt me dat geen dislike waardig, of misschien ook wel maar zeg dat dan meteen :)
 
Is je budget max 1000?

Daar kun je een ontiegelijk dik systeem tegenwoordig van bouwen met alles erop en eraan hoor.

- Ga je het zelf in elkaar zetten?
- Heb je een besturingssysteem nodig?
- Hoe belangrijk is stilte / overclock mogelijkheden voor jou?
- Voor die 1000 euro alleen een gevulde kast of ook nog randapparatuur?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
M Fan mount aqua computer en radiator vraag. Waterkoeling 1
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
M aqua computer high flow next en andere zaken Waterkoeling 0
Bl4ckj4ck666 Aqua Computer fittingen,fans,radiator etc... Handleidingen en Installatie Tips 5
Jason Aqua-Computer Aquaero 5 PRO USB fan controller, graphic LCD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Aqua-Computer VISION RGBpx connection terminal for kryographics HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Metro Vacuum MDV-1BA DataVac Pro 4.5-AMP Computer Vac/Blower HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C Aqua Computer Ultitube D5 Pro 100 RGBpx ring werkt niet Handleidingen en Installatie Tips 1
Jason Aqua-Computer cuplex kryos NEXT RGBpx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Aqua-Computer cuplex kryos NEXT RGBpx CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Aqua-Computer Ultitube D5 - elegant and quiet HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Aqua-Computer OCTO fan controller for PWM fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Aqua-Computer Farbwerk 360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Aqua Computer D5 NEXT, Pump with integrated fan and LED controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Freddy Aqua-Computer QUADRO fan controller for PWM fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
U Aqua computer airplex radiatoren *Modularity system 360mm *Radical 240mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Hightower Aqua computer res Waterkoeling 1
XenoMorpH Aqua Computer RGB-LED-Strips, zzwart HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
djghostogb Hoe Aqua-Computer Aqualis Base 450ml monteren op de Aqualis Pump adapter for D5? Waterkoeling 8
J Nieuw leven inblazen van een oudere watergekoelde computer. Waterkoeling 5
O Aqua-Computer Connector for RGB LED strips, 70 cm (Zwart) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
R Problemen met waterkoeling en Aqua-computer Waterkoeling 29
W Pomp voor Aqua-Computer Aquaero 6 XT Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Aqua-Computer Farbwerk RGB controllers en ledstrips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Pharlap [CANCELLED] Aqua Computer AquaTube rev. 1.1 (Reservoir, Zilver) Verkocht 6
G [IN-ACTIVE] Computer, watergekoeld Verkocht 6
R Aqua-Computer Ramplex Copper Edition RAM Block op Dominator platinum? Waterkoeling 3
X Beeld bij opstarten computer. Hardware & Software 6
B Aqua-Computer Flow sensor high flow USB Waterkoeling 5
P Extra onderdelen voor Aqua-Computer Aquaero 6 PRO Cases en Modding 2
K Computer voor gaming Hardware & Software 27
CDA441 [CLOSED]Waarde van computer die ik wil kopen Gesloten 9
Sw333t Inbouw van een computer in een meubel, zijn er zaken waar ik echt op moet letten. Cases en Modding 26
JeanPaul [VERKOCHT] Aqua-Computer Aquastream XT USB 12V + overige Aqua-computer accessoires Verkocht 1
J [CLOSED]Computer voor van alles. Gesloten 6
retrorick Mijn verandering naar een betere computer... Gallery & Build Logs 7
Anthares Even een introductie. Anthares, Michiel, desk-based computer Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
P [CLOSED] Div computer componenten Gesloten 15
H Aqua-Computer Tubemeter Waterkoeling 0
l3p [VERKOCHT] Aqua-Computer AMS Airplex Modularity System + veel extra's Verkocht 3
R Aqua-Computer Double Protect Ultra - Orange 1000ml HighFlow Webshop 4
arwin74 nieuwe aqua computer goodies HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
arwin74 [IN-ACTIVE] Aqua-Computer Aquacover Dual DDC Top G1/4 Verkocht 4
PlayGamble Computer blijft piepen, na lekken van koelvloeistof Waterkoeling 33
l3p IN-ACTIVE] 2x Aqua-Computer Aquadrive Single + 2x Aqua-Computer Aquadrive Dual Verkocht 0
Wally1987 [CCIP] Car computer/HTPC Gallery & Build Logs 19
R Computer boot, maar geen display Problemen & Oplossingen 10

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan