• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Complete Computer Upgrade: Advies graag.

Black_Swan

Death From Above
Zit aan 2 systemen te denken.

1) AMD Phenom II 940 BE
MOBO 790GX
GRAKA 4870 1GB
+bestaand geheugen

2) Intel Core i7 920
MOBO blijft x58 over
GRAKA GTX 285
MEM 3x2GB Dominator

Dit word aangesloten op een Samsung 226BW

Wat ik van een nieuw systeem verwacht is dat Crysis nu speelbaar word met AA aan. Wil niet graag naar SLI/CF, omdat het energie verbruik niet de pan moet uit moet reizen.

Moet toch nog een nieuwe H20 set aanschaffen, dus dan maar meteen met een nieuw kloppend hard.

Wil ook graag mijn pc toch een jaar of 2 behouden, misschien met een kleine upgrade langer.

Voor mijn oude systeem zie mijn handtekening.

Alvast bedankt heren.
 
als je op de energierekening wil letten, zou ik persoonlijk voor optie 1 kiezen. AMD is altijd de zuinigere geweest. AMD en ATI zijn hetzelfde, de HD4870 is ook energiezuiniger dan de GTX285, maar staat wel tegenover dat deze kaart sterker is.
 
Nou zo erg nou ook weer niet. Ik wil alleen liever geen sli/cf. Dit omdat veel spellen die power niet nodig hebben. Wat ik dus zonde vind. Wie weet in de toekomst. Ik heb trouwens ergens op een review gelezen dat juist nu de Phenom II meer verbruikt dan de Core i7. Weet alleen niet meer waar, volgens mij Tom's Hardware.

Ik zoek dus een systeem wat het nu grotendeels alles bij kan benen. Dus op z'n minst 30 fps. Kan ik in de toekomst misschien nog een graka erbij prikken of compleet vervangen.

Dus kom maar op met de voor en tegens van de twee systemen. Geld niet naar kijken aub. Heb deze 2 in mijn hoofd. Dat de 1 wat meer kost dan de ander, maakt mij niet uit. Moet ik gewoon wat langer sparen.
 
Je zou eens naar wat reviews moeten kijken van bijv. GTX 285 kaarten (op guru4d.com bijv.), zul je zien dat SLI dus echt wel verschil maakt bij spellen als Crysis, wat jij graag wilt spelen.
Als jij Crysis wilt spelen op 1680x1050, gezien je monitor, met AA aan en minimaal 30 fps, heb je denk ik meer dan voldoende grafisch vermogen met die GTX 285.
 
OK. Heb echt al heel erg veel reviews gelezen. Heb alleen nog niet een review kunnen vinden met een compleet AMD Dragon systeem. Wat mijn eerste eventuele systeem is. Wil wel graag de voordelen ervan zien. Dus als iemand een review weet. Laat maar horen. Heb gekeken op de site van AMD zelf en ik moet zeggen: Ziet er indrukwekkend uit. Maar nu nog de onafhankelijke cijfers.

Je kan wel reviews vinden, maar dan is het altijd met dezelfde GPU. Ik zoek dan dus een review van echt systeem 1 vs. systeem 2.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn genoeg reviews met de Phenom 2 die dan een 790GX mobo gebruiken samen met een HD4870 of HD4870x2. Gaat dan wel over de phenom of over de graka, maar het is dan toch een Dragon platform of vergis ik me nu erg?
 
ik zou als ik jou was voor i7 + evgaX58,kingston geheugen want die zijn best wel goed.. die klokken zeker wel netjes voor hun prijs en een gtx285 of 295.. met een 295 zal je er net iets meer uit kunnen persen en zoon groot prijs verschil vind ik het zelf niet..
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
R Complete dual loop te koop [Hardline] Hoop onderdelen Te Koop 6
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Rammstation Gratis AMD Game - Horizon Zero Dawn : The Complete Edition Overige 3
Freddy EKWB breidt complete kits portfolio uit met twee nieuwe RGB versies! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Thermaltake PR22-D5 top cap of een complete tube Waterkoeling 1
W Waterkoeling Complete Set. CPU (+GPU) Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 18
D3T0X [waarde bepaling] complete waterkoelset Gesloten 2
M [REFUSED] Complete Waterkoelingset + meer wegens beindigen van hobby Verkocht 11
DieHard [VERKOCHT] Complete pc voor thuisgebruik/ lichte spellen. Verkocht 5
vincent [CLOSED]waarde complete pc Gesloten 7
DieHard Complete mappen ineens weg Problemen & Oplossingen 0
Luculenus [VERKOCHT] SilverStone TJ11 met complete waterkoeling, XSPC, EK, fans/controllers! Verkocht 5
A Complete WC loop Advies Waterkoeling Setup 4
C [User-Review] Complete Set: Swiftech H2O-320 kit in Cartago's Edge Review. HighFlow Product Reviews 2
iSP [IN-ACTIVE] Diverse onderdelen en/of complete Lian Li PC-6X onderdelen Gevonden 0
soppy [VERKOCHT] complete WC set Verkocht 34
Sanders [VERKOCHT] Complete X58 PC Verkocht 4
Sanders [VERKOCHT/CANCELLED] Complete gamers desktop (watergekoeld, SLI) Verkocht 9
F complete noob vraagt om hulp ! Advies Waterkoeling Setup 1
AceBaran Complete cp + watercooling Gesloten 3
P [CANCELLED] complete waterkoelingset + hardware Verkocht 3
AceBaran [CANCELLED] Complete pc met watercooling Verkocht 6
1 [INACTIVE] Complete waterkoelingset plus reservedelen Verkocht 20
D [INACTIVE] Complete WC set. Verkocht 49
Busterben Suggestie voor een complete h2o koeling set Advies Waterkoeling Setup 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
M Fan mount aqua computer en radiator vraag. Waterkoeling 1
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
M aqua computer high flow next en andere zaken Waterkoeling 0
Bl4ckj4ck666 Aqua Computer fittingen,fans,radiator etc... Handleidingen en Installatie Tips 5
Jason Aqua-Computer Aquaero 5 PRO USB fan controller, graphic LCD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Aqua-Computer VISION RGBpx connection terminal for kryographics HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Metro Vacuum MDV-1BA DataVac Pro 4.5-AMP Computer Vac/Blower HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C Aqua Computer Ultitube D5 Pro 100 RGBpx ring werkt niet Handleidingen en Installatie Tips 1
Jason Aqua-Computer cuplex kryos NEXT RGBpx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Aqua-Computer cuplex kryos NEXT RGBpx CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Aqua-Computer Ultitube D5 - elegant and quiet HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Aqua-Computer OCTO fan controller for PWM fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Aqua-Computer Farbwerk 360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Aqua Computer D5 NEXT, Pump with integrated fan and LED controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Freddy Aqua-Computer QUADRO fan controller for PWM fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
U Aqua computer airplex radiatoren *Modularity system 360mm *Radical 240mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Hightower Aqua computer res Waterkoeling 1
XenoMorpH Aqua Computer RGB-LED-Strips, zzwart HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
djghostogb Hoe Aqua-Computer Aqualis Base 450ml monteren op de Aqualis Pump adapter for D5? Waterkoeling 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan