• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Code Red X

Betrayedcover

low buget OCer
het is weer eens zo ver voor een projectje, en ik zal er maar bij zeggen; deze komt wel af XD. voor wie opgelet heb, heb ik een probleem met projectjes afmaken IVB kosten/ motivatie. maar goed ik weet zeker dat dit project af komt CX

Het plan:
ik heb een half X, maar ik vind de inrichting niet mooi, kabel management kan ook wel beter. daarnaast ga ik water koeling in bouwen en de buitenkant was modden door alle roosters rood te spuiten.

huidige HW:
  • 2 1 TB HDDs
  • EVGA 780I
  • Q6700 op 3 GHz
  • OCZ reaper kit DDR2 4 GB
  • coolermaster V8
  • EVGA 280 GTX met artic cooling 360 extreme kooling
  • plait 240 GT
  • LG blue ray drive
  • DVD speler
  • CM 630 W real power PSU

ik haal de DVD speler er uit en de coolermaster v8 ook
nieuwe koeling set up:
  • 360 MM rad
  • EK bay res
  • EK intel LGA 775 WC blokje
  • aqua computer pomp
  • aqua computer flow meter
  • zooitje fittingen
  • een kleur water of tube. ben er nog niet over uit welke kleur, waarschijnlijk zwart of rood.
  • EK 280 blokje met extra 140 mm rad, weet dit nog niet zeker of ik mijn video kaart wil mee koelen.

dit was het voor nu, vanavond heb ik foto's want dan ga ik beginnen.
 
ik had foto's belooft? ja dat had ik hier krijg je ze. helaas geen build foto's nog
oh en wicked het theme word heel orgineel -sarcasme- rood en zwart, met een beetje gif groen. net zo als de draak in mijn avatar.

hier begon ik mee, een werkende computer:
P9060603.jpg


helaas kan ik niet zonder computer :C dus lappy FTW:
P9060604.jpg


dan komen we bij verbetering punt 1, de kast heb twee 3.0 USB aansluitingen maar ik heb een hekel aan die blauwe kabels achter, dus omdat mijn mobo geen 3.0 heb nog HW sluit ik de poorten intern aan:
P9060606.jpg


de reeds eerder gemodde zijpaneel. ik wil deze gaan graveren met de draak in mijn avatar:
P9060608.jpg


omg DUST ALERT!!! kast word ook grondig schoon gemaakt dus maak je daar geen druk meer over X3 iedergeval alle HW geinstalleerd, er zitten ook 2 IDE schijven in, die zien we nooit meer terug na deze update, net zo als de V8. daar heb ik nog alle onderdelen van dus als iemand interessen in een V8 heb, doe een bod.
P9060612.jpg


ugly cable managment for the lose;
ik vind dit echt lelijk, gelukig zijn die blauwe kabels snel weg een de lelijke kabel boom voor mijn fanetjes ook omdat ik aan een controler ga beginnen. en de IDE kabel natuurlijk omdat ik de IDE schijven ditch.
P9060613.jpg


aahhhh de 280 met cooling, het valt mij op dat alleen de midden fan stoffig is, hoe komt dat...
P9060614.jpg

P9060615.jpg


OCZ mem coolertje;
P9060616.jpg


palit 240 GT met stock cooling:
P9060617.jpg


DVD + blue ray speler, de DVD speler zien we niet meer terug:
P9060618.jpg


mobo:
P9060619.jpg


voeding -kapitein overduidelijk hier-
P9060620.jpg


top paneel, je ziet duidelijk aan het stof waar de fan zat:
P9060622.jpg


hotswap tray en twee 5,25 inch bay plaatjes:
P9060623.jpg


HDD rackjes, alleen de bovenste is een SATA 1 TB
P9060624.jpg


front pannel:
P9060625.jpg


stapel met HW :026:
P9060627.jpg


ach arme haf X, hij zal het zo koud hebben helemaal naakt:
P9060626.jpg


en gewoon voor de lol een stapel 200mm fans, en een 210 mm fan. alleen de bovenste 4 komen uit mijn haf x
P9060628.jpg


dit was het weer voor vandaag, hopelijk komt morgen deel 1 van mijn water kool setje binnen en kan ik een bus spuit lucht en een bus rode verf kopen.
 
weer een updatje, dit keer een kleine.

vandaag heb ik wat watercooling onderdelen binnen, een 360 mm rad, bay res, fittingen en slangen.
met dank aan wybo!
P9070629.jpg

de stof neem ik nog wel korte metten mee
P9070630.jpg

P9070631.jpg

P9070632.jpg


maar ik heb niet alleen heel leuk een pakketje uitgepakt maar ook wat gedaan ondanks dat ik studeer X3
coolermaster roosters voor:
P9070634.jpg

de zelfde roosters na:
P9070635.jpg

en een testje die ik gespoten heb:
P9070633.jpg


dat was het weer voor vandaag, morgen spuit ik de andere kant van de roosters en plaats ze weer waar ze horen in het plastic.
de 20ste hoop ik de laatste WC onderdelen te bestellen
 
en het is weer tijd voor een grote update 8D.
ik heb even gewacht tot dat ik lekker veel heb om te vertellen, beter een grote update dan meerdere kleintjes.

ik trap af met de buitenkant de onderdelen zijn klaar en ik heb ze even gemonteerd:
P9140657.jpg

P9140658.jpg


en nu, komt het eerste paketje van highflow
P9150659.jpg

inhoud:
P9150661.jpg

P9150662.jpg

P9150660.jpg

  • recoltec uv kathode 30 cm
  • kabel klemen
  • tie wraps
  • scythe 120 mm gentle typhoon op 1850 rpm
  • m4 schroeven
  • 3 pin premium black verleng kabel
  • lampton slot protector UV green
nu heb ik even de werkplaats van de Haagse hoge school technischenatuurkunde verovert voor de goede soldeerbout en de fans parallel geschakelt.
IMAG0115.jpg

even een testje:
IMAG0114.jpg

en toen kwam highflow alweer binnen =D
IMAG0120.jpg

bleh ik kon de camara niet vinden dus ik moest maar mijn mobiel gebruiken:
dit is mijn earocool touch 1000 fan controler
IMAG0122.jpg

het lijkt wel sinterklaas nu:
de tweede hands onderdelen die ik binnen kreeg, met grote dank aan wybo!
P9230713-1.jpg

auqa computer usb ultra pomp:
P9230715-1.jpg

EK koelblokje:
P9230716-1.jpg

P9230717-1.jpg

en de flow meter:
P9230718-1.jpg

nu ben ik begonnen om de voorlopige WC loop er in te zetten ik miss nog wat fittingen die komen dinsdag binnen, helaas niet van highflow maar van een andere zaak omdat ik niet 2 weken wou wachten. maar geen zorgen ik heb nog wat leds nodig en een interne usb verdeler en die ga ik weer bij highflow bestellen 8D
P9240719.jpg

P9240720.jpg

P9240722.jpg

P9240723.jpg

P9240725.jpg

P9240726.jpg

als je goed kijkt zie je de verstopte kathode balk
P9240730.jpg

voorkant:
P9240730.jpg

bovenkant met links twee flessen EK koolance UV green:
P9240733.jpg


even een notitie: de doorzichtige slangen kreeg ik van wybo net zo als de fezer UV acid green. maar de doorzichtige slangen komen niet in mijn build, ik gebruik ze om te kijken hou ik mijn loop moet organiseren.

dit was het weer en als aflsuiting:
 
wat gaat het toch snel. de laaste onderdelen alweer.
tijd voor een update!
ik heb nu bijna alles binnen ik miss nog 2 onderdelen, een aluminium montage plaat voor mijn pomp en 2 ledjes voor in mijn res. de wc is af en draait nu ook zonder lekken.

laten we maar bij het begin beginnen, en dat is een paketje van een Duitse webshop met de laatste water cooling onderdelen.

fittingen en slag:

P9290734.jpg

P9290735.jpg

P9290736.jpg


en natuurlijk dat allemaal geinstalleerd om er vervolgens achter te komen dat de pomp de andere kant op pompt dan ik had gedacht. dus ik moest de loop wat aanpassen. zo gedaan maar het ontluchten is een hel geweest.
P9290737.jpg

P9290738.jpg

P9290739.jpg

dit loopt nu anders:
P9290740.jpg

P9300745.jpg

P9300746.jpg


maar ja ik heb niet alleen watercooling bestelt maar ook een nieuwe voeding, een OCZ ZX 850W. i9k was het eerst niet vanplan maar ik vond de huidige voeding qua vermogen een beetje krapjes:
P9300741.jpg

P9300742.jpg

P9300743.jpg

P9300744.jpg


ik vind het echt zonde dat de build bijna afgelopen is daarom geef ik mijzelf nog wat taken erbij voor volgende maand:
  • 1 extra led strip UV
  • raam laten graferen met de draak waar deze kast op gebaseert is.
  • andere mooie dingen verzinnen

tot de volgende log
 
Toen ik het idee eerst zag...zwart-rode kast met uv-groene details/slangen ...dacht ik 'dat past totaal niet bij elkaar...'.
Maar nu de onderdelen wat meer bij elkaar komen lijkt het toch zeker mooi. En waarschijnlijk maakt die draak het dan helemaal af.
Ik lees dat de draak gegraveerd gaat worden - maar komen de kleuren er dan ook in terug? Of is het puur de lijnen in je window?

Enneh..mooie voeding :). Welke vervangt hij?
 
Toen ik het idee eerst zag...zwart-rode kast met uv-groene details/slangen ...dacht ik 'dat past totaal niet bij elkaar...'.
Maar nu de onderdelen wat meer bij elkaar komen lijkt het toch zeker mooi. En waarschijnlijk maakt die draak het dan helemaal af.
Ik lees dat de draak gegraveerd gaat worden - maar komen de kleuren er dan ook in terug? Of is het puur de lijnen in je window?

Enneh..mooie voeding :). Welke vervangt hij?

daar was ik dus ook bang voor, maar daarom heb ik de rode lichten inter weggehaald, dan word het minder een echte lamp en maar een goed uitziende computer.

de voeding vervangt een CM 690
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Rammstation CODE: CL-W152-PL00BL-A HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
W code 43 op gpu's !!! HELP Problemen & Oplossingen 2
D [IN-ACTIVE] xbox live gold code? ( 48 uur, of meer ) Gevonden 5
Legendary1985 kan mijn Coupon Code/waardepunten niet toepassen HighFlow Webshop 1
P [REFUSED] Logitech 35% (Procent) kortings Coupon - Code! aangeboden Verkocht 0
gunnie_nl BSOD tijdens gamen/benchmark, code: nvlddmkm.sys Hardware & Software 25
J Na 2de 4870 in Crossfire op water code 26 (DFI) Waterkoeling 14
R Gta iv serial code verlopen ? Gaming 17
Mobomonster Geen boot/display en code FF Problemen & Oplossingen 7
Slade Blue and Red, or Red and White Tubes? What looks better? HighFlow Forum 1
HighFlow Gefeliciteerd, Red Falcon. Felicitaties 0
Rammstation PrimoChill FI-V-BR Vortex Black POM Flow Indicator - Blood Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M-O-D Powercolor RX 5700xt red dragon Waterkoeling 2
P advies clear red coolant non-uv Waterkoeling 6
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
iSP Alpenföhn Wingboost 2 120mm Blood Red Review (English) HighFlow Product Reviews 0
G Nzxt s340 black/red Gallery & Build Logs 0
P Red Harbinger Fmj Series reservoir cover HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
R Titanium Red Gallery & Build Logs 7
J joeri1 / Joeri / Red Storm Gaming-PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
Hightower Bitspower Pump Cooler For DDC/MCP355 (Red) - BP-DDCPC-RD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Dirk Kramer Red Carbon desk build Gallery & Build Logs 15
S BIG RED 900D Steves1990 Gallery & Build Logs 38
A Mayhem pastel red? Waterkoeling 5
DjangoSoe -Red NineHundred- By DjangoSoe Gallery & Build Logs 11
the_cyberspace Mayhems X1 UV Red Coolant 1Ltr HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R Red Haze (pc-d600) Gallery & Build Logs 17
volcom Aerocool DS Dead Silence Fan 120mm Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
C ASUS Republic of Gamers FERRARI RED Liquid Cooled PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
B BitFenix PSU 8-Pin - 8-Pin PCI-E Verleng Kabel 45CM Sleeved Red/Black Cases en Modding 4
Freddy Red Harbinger FMJseries Reservoir covers, uit voorraad leverbaar! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
volcom phobya extension 3 pin 30 cm UV Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
volcom Cooler Master Jetflo 120mm Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Freddy Red Harbinger Cross Desk - Ultimate Liquid Cooling Ready HighFlow Product Suggesties en Nieuws 45
D [IN-ACTIVE] RESERVOIR BITSPOWER (Bitspower Water Tank Z-Multi 250 - POM - Ice Red) Verkocht 0
PlayGamble Mayhems Pastel RED HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
PlayGamble Red Black White MOD Gallery & Build Logs 5
B XSPC LCD Temperature Sensor V2 - Red + G1/4 Plug Sensor HighFlow Product Suggesties en Nieuws 18
jev09 The Desk "Red Dragon" Gallery & Build Logs 52
canonchiel [VERKOCHT] Bitspower G1/4 Deep Bold Red 1/2 Fitting 11 stuks Verkocht 0
G AGB-O-Matic Red of Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
yamaha_R1 a real "RED" CATHODE ? does it exist? Cases en Modding 12
R Blood Red kleur, welke koelvloeistof met welke slang? Waterkoeling 1
l3p [VERKOCHT] 5 x BitFenix Spectre Pro Led Red 120mm Verkocht 4
l3p [VERKOCHT] 3 x Enermax T.B. Vegas Duo UCTVD14A 140mm Fan - Blue/Red- 1500RPM Verkocht 9
l3p [VERKOCHT] Enermax T.B. Apollish Red 4x 140mm & 1x 120mm Verkocht 9
l3p Cross by Red Harbinger Gallery & Build Logs 219
K Aerocool Strike-X Panel Fan Controller Red Hardware & Software 0
DieHard vraagje: Aerocool RS12 Carbon Fiber 120mm Fan - Red Overige Koeling 2
DieHard Enermax Apollish Red 120mm case fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan