ok wou het eerst zelf proberen op te lossen maar na alles wat er in mij op komt te hebben geprobeerd :eusa_eh:
probleem is,
ik heb nooit driver problemen gehad met de huidige setup
maar sinds de 'ondertussen voorlaatste' nvidia driver update,heeft windows tijdens de driver installatie zelf een andere driver geforceerd om de een of andere reden.
gevolg was dat de driver corrupt was en windows de gpu's niet meer aan de praat krijgt(herkent ze wel nog)
krijg code 43 error
(Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)
wat ik al allemaal geprobeerd heb
-andere (oudere)drivers te installeren
-ddu gebruikt om te driver volledig te wipen
-windows registry aangepast om windows geen hardware drivers te laten installeren/updaten
-nieuwe windows geinstalleerd
-op aanraden van het nvidia forum ubuntu "geinstalleerd" om hem naar de driver te laten zoeken en vervolgens de installatie af te breken (dit zou de code 43 moeten verhelpen,werkte echter niet bij mij)
-wat ik niet geprobeerd heb is de gpu's van plaats wisselen
ik heb een volledige waterloop met hardtubing,dit is dus 'voorlopig' geen optie
ten slotte mss even de pc specs moest het iets uitmaken
evga sc 980 ti's (2x)
X99 strix gaming mobo
6850k
16 gb dominator
nvme ssd
... rest lijkt me niet belangrijk
ik ben er zeker van dat er hier slimmere koppen op dit forum zitten dan mij en hoop ook ten zeerste dat er iemand met een opslossing kan komen :wehe:wehe
probleem is,
ik heb nooit driver problemen gehad met de huidige setup
maar sinds de 'ondertussen voorlaatste' nvidia driver update,heeft windows tijdens de driver installatie zelf een andere driver geforceerd om de een of andere reden.
gevolg was dat de driver corrupt was en windows de gpu's niet meer aan de praat krijgt(herkent ze wel nog)
krijg code 43 error
(Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)
wat ik al allemaal geprobeerd heb
-andere (oudere)drivers te installeren
-ddu gebruikt om te driver volledig te wipen
-windows registry aangepast om windows geen hardware drivers te laten installeren/updaten
-nieuwe windows geinstalleerd
-op aanraden van het nvidia forum ubuntu "geinstalleerd" om hem naar de driver te laten zoeken en vervolgens de installatie af te breken (dit zou de code 43 moeten verhelpen,werkte echter niet bij mij)
-wat ik niet geprobeerd heb is de gpu's van plaats wisselen
ik heb een volledige waterloop met hardtubing,dit is dus 'voorlopig' geen optie
ten slotte mss even de pc specs moest het iets uitmaken
evga sc 980 ti's (2x)
X99 strix gaming mobo
6850k
16 gb dominator
nvme ssd
... rest lijkt me niet belangrijk
ik ben er zeker van dat er hier slimmere koppen op dit forum zitten dan mij en hoop ook ten zeerste dat er iemand met een opslossing kan komen :wehe:wehe