• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

code 43 op gpu's !!! HELP

wemmetje1

Member
ok wou het eerst zelf proberen op te lossen maar na alles wat er in mij op komt te hebben geprobeerd :eusa_eh:

probleem is,
ik heb nooit driver problemen gehad met de huidige setup
maar sinds de 'ondertussen voorlaatste' nvidia driver update,heeft windows tijdens de driver installatie zelf een andere driver geforceerd om de een of andere reden.

gevolg was dat de driver corrupt was en windows de gpu's niet meer aan de praat krijgt(herkent ze wel nog)
krijg code 43 error
(Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)

wat ik al allemaal geprobeerd heb
-andere (oudere)drivers te installeren
-ddu gebruikt om te driver volledig te wipen
-windows registry aangepast om windows geen hardware drivers te laten installeren/updaten
-nieuwe windows geinstalleerd
-op aanraden van het nvidia forum ubuntu "geinstalleerd" om hem naar de driver te laten zoeken en vervolgens de installatie af te breken (dit zou de code 43 moeten verhelpen,werkte echter niet bij mij)

-wat ik niet geprobeerd heb is de gpu's van plaats wisselen
ik heb een volledige waterloop met hardtubing,dit is dus 'voorlopig' geen optie

ten slotte mss even de pc specs moest het iets uitmaken

evga sc 980 ti's (2x)
X99 strix gaming mobo
6850k
16 gb dominator
nvme ssd
... rest lijkt me niet belangrijk

ik ben er zeker van dat er hier slimmere koppen op dit forum zitten dan mij en hoop ook ten zeerste dat er iemand met een opslossing kan komen :wehe:wehe
 
Code komt me bekend voor, bij mij was er 1 van de videokaarten kapot. heb toen de kaarten weer stock op luchtkoeling gezet en weg het probleem.

Hoogst waarschijnlijk maakt je kaart contact met iets of dergelijks.
 
Code komt me bekend voor, bij mij was er 1 van de videokaarten kapot. heb toen de kaarten weer stock op luchtkoeling gezet en weg het probleem.

Hoogst waarschijnlijk maakt je kaart contact met iets of dergelijks.

kan ik inkomen,maar waarom net bij een driver update? vond dat zo vreemd
kan eens proberen zuiver te blazen en wat wringen met de kaarten ,maar ze demonteren heb ik niet veel goesting in.
dacht er wel net aan dat er een custom bios opstaat,ga eens beginnen met stock bios te flashen en dan zien we wel weer.
ik houd je idee iig in mijn achterhoofd, moest niets werken vrees ik dat het niet anders kan :/

Added after 21 minutes:

i dont believe it.
stock bios geflasht en alles werkt weer ,tss
nochtans nog nooit 1 enkel probleem mee gehad

SOLVED
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Rammstation CODE: CL-W152-PL00BL-A HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D [IN-ACTIVE] xbox live gold code? ( 48 uur, of meer ) Gevonden 5
Legendary1985 kan mijn Coupon Code/waardepunten niet toepassen HighFlow Webshop 1
Betrayedcover Code Red X Gallery & Build Logs 14
P [REFUSED] Logitech 35% (Procent) kortings Coupon - Code! aangeboden Verkocht 0
gunnie_nl BSOD tijdens gamen/benchmark, code: nvlddmkm.sys Hardware & Software 25
J Na 2de 4870 in Crossfire op water code 26 (DFI) Waterkoeling 14
R Gta iv serial code verlopen ? Gaming 17
Mobomonster Geen boot/display en code FF Problemen & Oplossingen 7
M Gpu werkt niet mee Problemen & Oplossingen 3
J GPU block voor radeon 7700 of 7800 Waterkoeling 1
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Hightower Thermal Grizzly WireView power meter gpu HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
W [Watercooling] €250 - €350, Asus Turbo 3090 GPU Advies Waterkoeling Setup 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D omboren waterblock gpu Waterkoeling 4
P Corrosie in GPU block, Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC Waterkoeling 3
J Lucht komt steeds terug onder gpu block Waterkoeling 2
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Vector² Strix RTX 3080/90 D-RGB GPU waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector² FTW3 RTX 3080/90 D-RGB GPU waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D GPU blok compatibel of niet Waterkoeling 2
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
Hightower Phanteks verticale gpu mount. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Alphacool AIO 360mm voor GPU - RTX 3080/3090 & RX 6800/6800XT/6900 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
Jason Cooler Master ARGB GPU Support Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
Jason EK-Classic GPU Water Block Strix RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C Barstje in GPU block Waterkoeling 2
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason EK-Classic GPU Water Block RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J GPU niet gedetecteerd na installatie waterblock Problemen & Oplossingen 3
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder – Shifted HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
Bl4ckj4ck666 Mobo en gpu cables Cases en Modding 6
Ruud Radiator gpu HighFlow Forum 1
S Loop GPU poort Waterkoeling 4
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
J Gpu waterblock niet helemaal vol Waterkoeling 4
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
I Triple 80mm rad cpu+gpu Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan